Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسین محمدجانی، رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: هم اکنون داد و ستد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مرزها به صورت زمینی به جز کشور ترکیه در حال انجام است.  

وی عنوان کرد: ترکیه نیز با رعایت محدودیت‌ها و نیز ۱۴ روز قرنطینه کالاهای صادراتی از طریق مرز رازی و به صورت ریلی اقدام به صادرات و واردات کالا با کشورمان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدجانی ادامه داد: این میزان صادرات طی فروردین ماه امسال  انجام شده  که بیشترین کالای صادراتی هندوانه بوده است.  

رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بیشترین صادرات از طریق تمرچین پیرانشهر  انجام شده  است، در این مدت ۱۶۷ هزار تن کالای مربوط به دیگر استان‌ها به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از این مرز صادر شد که نشان دهنده جایگاه گمرک تمرچین در مراودات تجاری با عراق دارد.  

آذربایجان‌غربی ۹ گمرک دارد که گمرک‌های بازرگان، رازی، سرو، تمرچین و پلدشت از جمله مهمترین این گمرکات به شمار می‌روند.  

این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد و تنها استان مرزی کشورمان با ترکیه به شمار می‌رود.  

کد خبر 515353 برچسب‌ها صادرات و واردات استان آذربایجان غربی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: صادرات و واردات استان آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین

قزوین - مدیرکل گمرک قزوین گفت: گمرک قزوین تسهیلات ۹۰ درصدی به واحدهای تولیدی برای ترخیص کالاهای وارداتی ارائه می‌دهد.سعید نادری با اشاره به ارائه امکانات و خدمات متنوع گمرک قزوین، اظهار کرد: ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، استفاده از ضمانت‌نامه بانکی و... به فعالان اقتصادی مجاز از جمله خدمات گمرک قزوین محسوب می‌شود.وی در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: این گمرک در رده‌های مختلفی از جمله واردات، صادرات، ترانزیت، ورود موقت و مرجوعی فعال است.
نادری تأکید کرد: درآمد گمرک قزوین در ۱۲ ماه منتهی به سال ۱۴۰۲ حدود ۶۱ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲۵ درصدی روبه‌رو بود.
به گفته این مسئول، گمرک قزوین در حوزه صادرات ۸۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار را به کشورهای دیگر از جمله عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، روسیه و ترکیه صادر کرد. منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه