Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت با ابتکار اداره امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان و در سطح ۲ هکتار از مزارع الگویی مجتمع کشت و صنعت هزار جلفا آبیک اجرا شده است.

تورج بنیادی افزود: در این طرح ۱۴ رقم جدید و قدیمی گیاه علوفه ای، صنعتی و روغنی از جمله ذرت، چغندر، کنجد سورگوم و آفتاب گردان کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در طول دوران کاشت، داشت و برداشت این گیاهان، کشاورزان و کارشناسان کشاورزی از این مزرعه الگویی بازدید کرده و با دستاوردهای به دست آمده آشنا می شوند.

این مسوول با بیان اینکه کشت محصولات کم آب بر موجب ارتقای بهره وری در کشاورزی و کاهش هزینه ها در این بخش می شود، گفت: هدف از اجرای این طرح ترغیب کشاورزان برای کشت ارقام جدید گیاهان علوفه ای، صنعتی و روغنی است که نسبت به ارقام فعلی آب کمتری مصرف کرده و همچنین عملکرد (تولید) بیشتری را دارند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها چغندر استان قزوین اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چغندر استان قزوین اراضی کشاورزی چغندر استان قزوین اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحدکرمان به همراه دانشجویش دستگاهی اختراع کرده که محصولات کشاورزی به ویژه  باغی را در برابر سرمازدگی ها محافظت‌می‌کند. 

دکتر عباسلو باایده پردازی و انجام پژوهش توانست دستگاهی راباهدف کمک به کشاورزان و کاهش میزان خسارات ناشی از سرما ابداع کند و  در این مسیر امین نخعی دانشجوی دکتری مکانیک نیز در کنار استادش با  طراحی و مدل سازی نرم افزار این طرح را در کارگاه کوچک خود بهینه سازی صنعتی کرده و آن را ساخته است. 

این دستگاه در تفاوت با نمونه های خارجی آلودگی زیست محیطی ندارد و فقط با ایجاد رطوبت درختان را در برابر سرما زدگی محافظت میکند

کاهش هزینه های اقتصادی برای کشاورزان،سرعت دهی و کاهش زمان در اجرای طرح در نظام کشاورزی و باغها و سهل الوصول بودن حمل و نقل از مهمترین‌مزایای این دستگاه است که در کرمان ساخته شده است. 

 پیش از این ،کشاورزان از روش‌های سنتی چون روشن کردن آتش و استفاده از مشعل های پارافینی با مصرف بالای سوخت برای کاهش خسارات در باغها استفاده می‌کردند که نه تنها اثربخشی چندانی نداشت بلکه آلودگی زیست محیطی و  هزينه های زیادی برای کشاورزان  داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ فناوری برتر در صنعت کشاورزی
  • گلایه کشاورزان از تاخیر در اختصاص آب
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • مبارزه با آفات کشاورزی با استفاده از پهپاد
  • آغاز کشت بهاره محصولات زراعی در اردل
  • هشدار زرد هواشناسی به کشاورزان و دامداران سمنان