Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، ارزیابی شهروندان از نحوه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران درباره کرونا نشان میدهد؛ ۴۴.۷ درصد از شهروندان نحوه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران دراین باره را خوب و خیلی خوب و ۳۱.۸ درصد به میزان ضعیف و خیلی ضعیف ارزیابی کرده‌اند. همچنین زنان بیشتر از مردان و افراد ۵۰ سال و بالاتر کمتر از دیگر گروههای سنی نحوه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران درباره کرونا را خوب ارزیابی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ناآشنایی شهروندان تهرانی نسبت به پرداخت‌های آنلاین و تهران من

استفاده شهروندان از خدمات آنلاین شهرداری نشان میدهد ۱۰.۶ درصد از شهروندان از پرداخت عوارض و بهای خدمات، ۱۰.۴ درصد از خرید اینترنتی از فروشگاه شهروند و۸.۴  درصد از خدمات آنلاین «تهران من» در دوران کرونا استفاده می‌کنند.

بررسی آشنایی شهروندان با سامانه تهران من و سامانه ۱۳۷ نشان میدهد ۵۷ درصد از شهروندان با سامانه «تهران من» آشنایی ندارند. در این ارتباط مردان بیشتر از زنان، افراد ۵۰ سال و بالاتر کمتر از دیگر گروههای سنی و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بیشتر از افراد غیردانشگاهی با سامانه تهران من آشنایی دارند.  از طرفی ۵۵.۱ درصد از شهروندان با سامانه ۱۳۷ آشنایی دارند. در ارتباط با سامانه ۱۳۷، مردان بیشتر از زنان و جوانان کمتر از دیگر گروه‌های سنی با سامانه ۱۳۷ آشنا هستند. از بین کسانی که با سامانه ۱۳۷ آشنایی داشتند ۸۴.۲ درصد بیان کرده اند در ایام کرونا با این سامانه تماس نداشته اند.

تمایل شهروندان به پیگیری اخبار شهرداری از صدا و سیما

بررسی شیوه پیگیری شهروندان از پیام‌های آموزشی شهرداری درباره مقابله با کرونا نشان میدهد بیشتر شهروندان (۵۰.۲ درصد) از طریق صدا و سیما پیام‌های آموزشی شهرداری درباره مقابله با کرونا را پیگیری کرده‌اند. همچنین ۳۲.۷ درصد از شهروندان پیام‌های آموزشی شهرداری درباره کرونا از طریق شبکه های اجتماعی مجازی و ۱۹.۹ درصد از طریق بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر پیام‌های آموزشی شهرداری در خصوص مقابله با کرونا را پیگیری کرده‌اند.

بررسی نحوه اطلاع شهروندان از اقدامات شهرداری تهران نشان میدهد ۴۳.۷ درصد از شهروندان معمولا اقدامات شهرداری را از طریق صدا و سیما، ۲۲.۸ درصد از طریق بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر و ۲۲.۶ درصد از طریق فضای مجازی مطلع میشوند. در این ارتباط مردان بیشتر از زنان از طریق بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر و در مقابل زنان بیشتر از مردان از طریق صدا و سیما از اقدامات شهرداری تهران مطلع میشوند. 

بررسی ترجیح شهروندان به نحوه دریافت اطلاعات مربوط به اقدامات شهرداری تهران هم نشان میدهد ۴۹.۹ درصد از شهروندان ترجیح میدهند از طریق صدا و سیما اطلاعات مربوط به اقدامات شهرداری تهران را دریافت کنند.  

کمترین اطلاع شهروندان از یک اقدام شهرداری

بررسی اطلاع شهروندان از اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با شیوع کرونا نشان می دهد ۸۳ درصد از شهروندان از اقدامات شهرداری درباره ضد عفونی کردن وسایل نقلیه عمومی، ۷۹.۴ درصد از لغو طرح ترافیک و اجازه تردد همه خودروها در شهر و ۷۸ درصد از ابلاغ به ناوگان حمل و نقل عمومی جهت رعایت فاصله اجتماعی اطلاع داشتند. کمترین اطلاع شهروندان از اقدامات شهرداری مربوط به توزیع بسته‌های بهداشتی و آموزشی بین کودکان کار با ۲۶.۲ درصد بوده است.

این نظرسنجی انتظار شهروندان از شهرداری تهران را هم بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که؛ ۳۰.۱ درصد از شهروندان از شهرداری انتظار دارند تا حمل و نقل عمومی و معابر و خیابان‌ها را ضد عفونی کند. همچنین ۹.۲ درصد از شهروندان نظافت و پاکسازی شهر و خیابان‌ها، ۸.۹ درصد ارائه ماسک و الکل در تمام نقاط شهر و ارائه به قیمت دولتی و ۸.۷ درصد اطلاعرسانی دقیق در مورد خدمات به مردم را از شهرداری انتظار دارند.

براساس گزارش شهر؛ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، به تازگی میزان اطلاع شهروندان از اقدامات شهرداری تهران در ایام کرونا را با نظرسنجی از یک هزار و ۴۳ نفر از شهروندان تهرانی بررسی کرده است. شیوه گردآوری اطلاعات به صورت تلفنی و جامعه آماری طرح شامل همه مردان و زنان ۱۸ سال به بالای شهر تهران بوده‌اند. از کل شهروندان ۵۰.۶ درصد مرد و ۴۹.۴ درصد زن و میانگین سن شهروندان حدود ۴۱.۵ سال بوده است. از بین کل شهروندان ۵۲.۴ درصد دارای تحصیلات غیردانشگاهی و ۴۶.۷ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی بوده‌اند.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تهران من اقدامات شهرداری تهران ۷ درصد از شهروندان طریق صدا و سیما شهرداری تهران شهرداری درباره سامانه ۱۳۷ نحوه اطلاع نشان میدهد تهران من ۴ درصد ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی کارگاه آهنگری و مصدوم شدن یک آتش‌نشان خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه آتش‌سوزی اظهار کرد: این حادثه در یک کارگاه در خیابان پامنار محدوده بازار کوچه پرتویی امروز ساعت ۱۲:۳۷ _دوشنبه سوم اردیبهشت_ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه سه ایستگاه به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام شدند، افزود: پس از حضور مأموران اعزامی در محل حادثه مشخص شد، در این کارگاه آهنگری و برش آهن، رنگ و مواد قابل اشتعال نیز وجود داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این کارگاه یک طبقه بود و یک نیم طبقه نیز روی پشت‌بام داشت، تصریح کرد: شعله‌های حریق در حال گسترش به طبقه همکف بود.

ملکی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان عملیات اطفا را آغاز و از گسترش و سرایت حریق به دیگر نقاط جلوگیری کردند، گفت: در این عملیات یک نفر از آتش‌نشانان از ناحیه پا مصدوم و ایمن‌سازی محل حادثه انجام شد.

کد خبر 746971

دیگر خبرها

  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • ­چاقی نیمی از کودکان تهرانی
  • دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ به بیش از ۶۵۰ تماس تلفنی
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله