Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش بزرگداشت مختومقلی فراغی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش بزرگداشت مختومقلی فراغی پیامی صادر کرد.

متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

«ایران زمین از دیرباز تا به امروز همواره مهد فرهنگ و شعر و ادب بوده است. جای جای این سرزمین هنرپرور، آراسته به گوهرهای درخشانی است که در قلمرو جغرافیایی زادگاه خود محدود نمانده و با آثار، گفتار و رفتار خویش آوازه­ای ملی و فراملی یافته‌­اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ادیب وارسته و شاعر اخلاق‌­مدار خطه همیشه بهار گلستان،« مختومقلی فراغی» در زمره بزرگانی است که شهره عام و خاص و مشهور جهان ادب و شعر است.

 او از دل مردم برخاست و در میان مردم زیست و هم­نفس با آنان از دردها و دغدغه­‌های مردم روزگار خویش سرود. پیوند عمیق باورهای دینی مختومقلی و ارادت او به پیامبررحمت حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و اهل­بیت(ع)، بُعد معرفتی عمیقی به اشعار او بخشید.

 او تنها شاعر مراوه تپه، ترکمن و ایران نبود. اخلاق­مداری، مردم داری، دین‌­باوری و سلوک فردی این شاعر شهیر، او را به ستاره­ای درخشان در آسمان فرهنگ مبدل ساخته که همچنان به جویندگان معرفت و انسانیت نور می­‌بخشد. شکوه نام او تا بدانجاست که او را به‌عنوان یکی از پیشگامان شعر با مضامین اخلاقی می‌شناسند.

تجلیل از مقام این شاعر ترکمن، تجلیل از انسانیت و فضایل اخلاقی انسانی است. حلقة مفقودۀ جهان پرآشوب امروز و انسان سرگشته عصر حاضر،توجه به فضیلت‌­های اخلاقی و نوع دوستی و غم‌خواری است. مفاهیمی که در اشعار مختومقلی موج می­زند و آثار او را به گنجینه‌­ای از سجایای اخلاقی مبدل ساخته است.

با گرامیداشت یاد این شاعر جهان اسلام، صمیمانه‌­ترین درودهای خود را به مردم سلحشور و باصفای ترکمن نثار می‌­کنم و از دست­اندرکاران بزرگداشت مقام این انسان والا، کمال قدردانی را دارم.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ شعر صالحی مختومقلی فراغی مختومقلی فراغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست

فرید صالحی پورباورصاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی گفت : صنعت گردشگری جزء صنایعی است که کمترین استفاده را از منابع طبیعی مانند آب، خاک و هوا را دارا است اما بیشترین سود دهی را برای مردم دارد.

او می‌گوید: در حوزه گردشگری یکی از زمینه هایی که مغفول مانده ، بحث گردشگری طبیعی و محیط زیست است. وقتی در گذشته نه چندان دور صحبت از گردشگری به میان می آمد همه تصور می کردند فقط دیدن آثار باستانی مد نظر است.

صالحی پور ادامه داد: در شهرستان لالی رودخانه ها، آبشارها و دریاچه سد را داریم که پتانسیل خوبی برای فعالیت های گردشگری دارد که مردم می توانند بازدید و در فصل بهار و حتی تابستان استفاده کنند.

به گفته او رها کردن زباله های غیرقابل بازیافت در طبیعت آسیب های جدی به آن وارد می کند، مسافران نوروزی و طبیعت گردان ، با جمع آوری زباله ها در کیسه های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان های مخصوص جمع آوری زباله ، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک و آب از آلودگی ها ما را یاری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مسافران نوروزی همچنین با معاینه فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی، در تمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می اندازد، نقش موثری خواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • معرفی دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان/از رمز و راز حمام «شیخ بهایی» تا معرفی مقبره ناشناخته شاعر معروف
  • حکم مقام معظم رهبری درباره برگشت شخص روزه‌ دار به وطن خویش
  • حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره برگشت شخص روزه‌دار به وطن خویش
  • رونمایی از ترجمه‌ کتاب «داستان‌های منتخب شاهنامه» به اردو
  • همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست
  • از آقازاده‌های ایرانی تا شاعر هندوستانی / اینجا سال به وقت فرهنگ و ادب تحویل شد
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است
  • نیم ‌نگاهی به ادبا و شعرای ترشیز