Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره دلایل عدم انجام عملیات بازار باز اظهار داشت: از آنجایی که بانک‌ها نقدینگی مورد نیاز را در اختیار دارند، از عملیات بازار باز استقبال نمی‌شود. در حال حاضر بانک‌‌ها نیازی به پول ندارند تا برای تامین منابع و دریافت تسهیلات اوراق نزد بانک مرکزی بگذارند بنابراین عملیات بازار باز هم انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر بتوانیم عملیات بازار باز را گسترش دهیم، هم برای دولت، بانک‌ها و هم بانک مرکزی فایده بیشتری خواهد داشت، ادامه داد: در این شرایط اگر عملیات بازار باز گسترش پیدا کند، دولت می‌تواند بخشی از کسری بودجه را از طریق اوراق بدهی و اوراق مالی که به انتشار می‌رساند، تامین مالی کند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد اظهار داشت: این بازار هر چه بیشتر گسترش یابد، هم در نرخ سود و هم در نحوه تامین مالی اثرگذاری بیشتری می‌تواند داشته باشد.  

معمارنژاد افزود: یکی از دلایلی که نرخ سود بین بانکی روند کاهش دارد، این است که تقاضای خود بانک‌ها برای استقراض بین یکدیگر کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین درباره معامله سکه در بانک‌ها تاکید کرد: هر گونه معامله و خرید و فروش سکه در بانک‌ها مجاز نیست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد پول نقدینگی نرخ سود شرکت های دولتی عملیات بازار باز بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

بانک صادرات پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس اعلام کرد: در این واگذاری با اولویت رد دیون دولت و سهم ۵ درصدی حضور یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک صادرات هم پس از دو بانک شهر و ملت پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس از حضور در مزایده با اولویت رد دیون دولت و سهم 5 درصدی در این واگذاری خبر داد.

بر اساس این گزارش، "وبصادر" پیرو درخواست سازمان بورس مبنی بر الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس و برنامه‌های آتی احتمالی، اعلام کرد: پیرو تصمیمات دولت و مذاکرات با وزارت اقتصاد به منظور حل مشکلات باشگاه پرسپولیس، کنسرسیومی متشکل از بانک های غیر دولتی تشکیل و نسبت به حضور در مزایده واگذاری 85 درصد سهام باشگاه با شرایط اعلامی در آگهی عرضه سازمان خصوصی سازی اقدام شد.

با امعان نظر به صورت جلسه 21 فروردین شورای پول و اعتبار، واگذاری این باشگاه با اولویت رد دیون دولت به بانک‌های خریدار صورت خواهد پذیرفت و سرمایه‌ گذاری تا دو سال مشمول مجازات‌های قانونی و انتظامی مربوط به فعالیت‌های غیر بانکی نخواهد شد. همچنین طبق توافقات قدرالسهم این بانک از سهام قابل واگذاری 5 درصد تعیین شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا