Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-شهرداری با استناد به امضای زالی پای مصوبه شورای ترافیک تلاش می کند این نهاد را موافق اجرای طرح ترافیک معرفی کند.

لغو اجرای محدودیت های ترافیکی در پایتخت (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) از سوی ستاد مقابله با کرونا در حالی اتفاق افتاد که مدیریت شهری همسو با استانداری از اجرای قطعی آن در روز سه شنبه 6 خرداد ماه خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد مقابله با کرونا شهر تهران به ریاست علیرضا زالی در گفت و گویی با باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: نظر استانداری این است که طرح ترافیک تهران تا پایان هفته اجرا نشود و صبر کنیم تا هماهنگی های بین بخشی در زمینه اجرای طرح ترافیک تهران فراهم شود و بهتر است که در شهرداری با رفع نگرانی ها و هماهنگی های لازم با وزارت بهداشت در زمینه اجرای طرح ترافیک اقدام کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: با توجه به نظر وزیر بهداشت و به منظور اطمینان بخشی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هماهنگی به عمل آمده با استاندار تهران مقرر شده است شهرداری تلاش کند تا بار طرح ترافیک به حمل و نقل عمومی منتقل نشود.

زالی ادامه داد: مقرر شده است تا ستاد ملی مقابله با کرونا در نهایت درباره اجرای طرح ترافیک در تهران تصمیم گیری کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران یادآوری کرد: تاکنون مجوز اجرای طرح ترافیک در شهر تهران از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت صادر نشده است.

این اظهار نظر از یک سو و نظر مدیران شهرداری تهران در بخش حمل و نقل و ترافیک از سوی دیگر موجب به وجود آمدن یک سردرگمی برای شهروندان شد.

شهرداری تهران و به تبع آن معاونت حمل و نقل و ترافیک بارها در مصاحبه های خود اعلام کردند که زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران در جلسه شورای ترافیک تهران حضور داشت و پای مصوبه این شورا مبنی بر اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت را امضا کرده است.

اما پرسشی که مطرح می شود این است که آیا ستاد مقابله با کرونای شهر تهران می تواند به شکل یک جانبه نسبت به اجرای مصوبه شورای ترافیک مبنی بر اجرای محدودیت های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) تصمیم گیری و آن را لغو کند یا خیر.

یکی از مدیران حقوقی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شفاف سازی موضع گیری مدیریت شهری با ستاد مقابله با کرونا برای اجرای محدودیت های ترافیکی در پایتخت گفت: بر اساس مصوبه و تفویض اختیار انجام شده ستاد مقابله با کرونا نهاد اول تصمیم گیر در حوزه مدیریت شهری است.

بر اساس مجوز قانونی اختیارات تمامی امور مدیریت شهری ازجمله اجرا و لغو محدودیت های ترافیکی در پایتخت بر عهده ستاد مقابله با کروناست و این نهاد می تواند نسبت به مسایل موجود اعلام نظر کند.

باید به این نکته تاکید کرد که اگر در یک موضوع بین شهرداری تهران و ستاد مقابله با کرونا اختلاف نظری وجود داشته باشد ستاد مقابله با کرونا در تصمیم گیری و اعمال نظر اولویت دارد.

یکی دیگر از مواردی که می توان به آن اشاره کرد که مدیریت شهری به آن بسیار تاکید دارد امضا علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران پای مصوبه شورای ترافیک است که باید گفت به دلیل آن که به شکل رسمی علیرضا زالی در شورای ترافیک تهران عضویت ندارد اجرا نکردن مصوبه از سوی ستاد مقابله با کرونا ایراد حقوقی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرمانده ستاد مقابله با کرونا ستاد مقابله با کرونا محدودیت های ترافیکی اجرای طرح ترافیک شهرداری تهران شورای ترافیک ترافیک تهران مدیریت شهری شهر تهران حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است

علیرضا کاظمیان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر، جزو فعال‌ترین کشورها در حوزه مقابله با مواد مخدر و آسیب‌های آن بوده است و ستاد مبارزه با مواد مخدر براساس وظیفه ذاتی خود به عنوان کنشگری مثبت در اجلاس‌ها و نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حضور داشته است.

وی ادامه داد: اکنون جمهوری اسلامی ایران در مقابله با اعتیاد و مواد مخدر یکی از وزنه‌های اصلی در تعاملات منطقه‌ای و جهانی است و همین موضوع ایران را به محور و حلقه مرکزی ایستادگی در برابر قاچاق مواد مخدر تبدیل کرده است.

کاظمی افزود: ندای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را در سطح جهانی عرضه و مطالبات خود را نیز همواره مطرح کرده و خواهیم کرد. علاوه بر این، اقدامات بی رحمانه دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایران را نیز همیشه در تریبون‌های دنیا مطرح کرده‌ایم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: نهادهای بین المللی همواره به جمهوری اسلامی فارغ از هر ملاحظه‌ و تفاوت میان مسائل اجتماعی و سیاسی، نگاهی سیاسی دارند و با تحریم‌های ظالمانه اجازه ندادند فعالیت‌های خود در حوزه مواد مخدر را بهتر انجام دهیم.

کارنامه موفق ایران در مقابله با مواد مخدر

کاظمی با تاکید بر نگاه سیاسی در نهادهای بین المللی در مقابل ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کارنامه موفقی در حوزه مقابله با مواد مخدر دارد و این کارنامه کاملا روشن است اما غرب و به خصوص نهادهای بین‌المللی که در اختیار غربی‌ها است، کاملا نگاهی سیاسی دارن؛ در حالی که ایران با کشف ۹۰ درصدی مواد مخدر کشورهای اروپایی، آسیایی و به طور کل غربی را امن نگاه می‌دارد.

جمهوری اسلامی ایران با هدیه بیش از ۱۲ هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر ثابت کرده است که تنها نگاه ملی به این مساله ندارد و انسانیت و تکلیف شرعی را مقدم بر هر نوع نگاهی می‌داندوی با اشاره به نفوذ نگاه سیاسی به نهادهای بین المللی حتی در حوزه سلامت، یادآور شد: در دوران کرونا شاهد بودیم که جان انسان‌ها برای این نهادها اهمیتی نداشت و با تکیه بر منافع و با دیدگاه خصمانه مردم ایران را از اقلام بهداشتی و سلامت محروم کرده بودند.

به گفته، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر اما بی‌توجهی و نگاه بی‌تفاوت نهادهای بین الملل به موضوع مقابله با مواد مخدر هیچگاه موجب نشده است که جمهوری اسلامی ایران وظیفه شرعی، دینی، اخلاقی و انسانی خود را در برابر مردم ایران و جهان نادیده بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فراخوان برای واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته آینده
  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • اجرای سه قانون جدید فوتبال در آمریکا؛ وقت‌کُشی به پایان می‌رسد؟
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • گره‌گشایی از ترافیک تبریز با مسیرگشایی معابر