Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@12:33:41 GMT

کشف دستگاه فلزیاب در گرمسار

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۵۰۳۹

کشف دستگاه فلزیاب در گرمسار

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: یک دستگاه فلزیاب در گرمسار کشف شد.

ابوالقاسم کربلایی‌غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: بر اساس گزارش دوستداران میراث فرهنگی در خصوص حفاری در گرمسار، پرسنل یگان حفاظت به محل مذکور اعزام و طی اقدام عملیاتی سه نفر از حفاران غیرمجاز را در حین حفاری جهت به دست آوردن اشیای عتیقه که نافرجام ماند، دستگیر و یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری توقیف گردید و پس از هماهنگی با مقام محترم قضائی، پرونده متشکله به همراه متهمین به فرماندهی انتظامی شهرستان گرمسار منتقل و موضوع از طریق واحد حقوقی اداره کل در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم‌وطنان و دوست داران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت‌داری از سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان پس از تأیید صحت و سقم گزارش  با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل مراجعه کنند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: صیانت از میراث فرهنگی در استان سمنان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیازمند مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه دارد.

کربلایی‌غلامی افزود: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب مجازات خواهد شد و اشیا مکشوفه و ادوات حفاری به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضبط می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری استان سمنان گرمسار میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۵ میلیارد ریال، عملیات تکمیل و بهسازی راه دسترسی سدکنگیر واقع در شهرستان ایوان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: مجتمع ساحلی و تفریحی سد کنگیر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های منطقه تفریحی کنگیر نقش محوری در جذب گردشگران به ایوان خواهد داشت.

منبع: مهر

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد