Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، نیره پورملایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امحای صحیح این گونه پسماندها توسط شهروندان می‌تواند نقش موثری در رفع آسیب بعدی داشته باشد.

وی مدیریت پسماندهای بیمارستانی را به دلیل داشتن پتانسیل عفونت‌زایی و وجود ضایعات خطرناک بسیار مهم خواند و افزود: توجه نکردن به مدیریت و کنترل این پسماندها در مراحل مختلف تولید، جمع‌آوری، حمل‌ونقل و دفع نهایی می‌تواند مشکلات متعددی را برای سلامت انسان و محیط زیست به ویژه در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورملایی ادامه داد: این اداره کل بر سیستم‌های بی‌خطرساز بیمارستانی از طریق آزمایشگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست و آنالیزهای مربوطه نظارت مستمر  دارد.

مدیر کل محیط زیست استان یزد با اشاره به تاثیر کرونا بر تغییرات اقلیمی در یزد، اظهار کرد: عوامل اصلی آلودگی هوای استان یزد برخلاف کلانشهرهایی همچون تهران که منابع متحرک شامل انواع وسائل نقلیه موتوری است، منابع ثابت از جمله طوفان‌ و گرد و غبار است.

وی اضافه کرد: همواره در سه ماهه اول سال شاهد وقوع این پدیده‌ها هستیم و سال ۹۹ نیز در چندین مورد شاهد وقوع آنها در استان بودیم.

پورملایی گفت: آلودگی ناشی از فعالیت صنایع و معادن از دیگر عوامل آلودگی استان به شمار می‌رود، بنابراین در خصوص میزان تاثیر کرونا بر کاهش آلودگی هوا در استان با توجه نوع منبع آلودگی و همچنین همزمانی بخشی از این دوره با ایام عید که با تعطیلی صنایع نیز روبرو بوده‌ایم، نمی‌توان نظر قطعی داد.

کد خبر 515364 برچسب‌ها پسماند استان یزد كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند استان یزد كرونا در ايران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود

علیرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود که حدود ۱۰ درصد از این میزان را زباله‌های پلاستیکی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: برای کاهش ورود زباله‌های پلاستیکی به محیط زیست استان، دو واحد بازیافت زباله‌های پلاستیکی فعال است که کار بازیافت این موارد را انجام می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه حفظ طبیعت زیبای استان، نیازمند مشارکت مردم است، بیان داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام برای هفته زمین پاک، برنامه‌های گوناگونی پیش بینی و در این هفته اجرا می‌کند.

کد خبر 6082249

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند