Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، الگو‌های نقشه هواشناسی به سمت تابستانی‌ شدن در پیش است و گرما در اغلب مناطق کشور رو به پایداری است؛ همین موضوع موجب شده تا اغلب کلانشهر‌ها هفته گرمی را در پیش داشته باشند و دمای هوای پایتخت اوایل هفته آینده عدد ۳۸ درجه را تجربه کند.

در پی افزایش دما در طی روز‌های گذشته و استفاده بیشتر از سیستم‌‍‌های سرمایشی که حدود یک سوم پیک برق ایران را به خود اختصاص داده‌اند، اوج بار نیز پس از هشت ماه وارد کانال ۴۸ هزار مگاوات شد؛ این رقم بیشترین میزان مصرف برق کشور از ششم مهرماه سال گذشته تاکنون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوج بار ظهر روز سه‌شنبه با افزایش حدود سه هزار مگاواتی نسبت به پیک روز قبل از خود و افزایش بیش از چهار هزار مگاواتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۴۸ هزار مگاوات گذشته است.

بیشتر بخوانید: روند مثبت صادرات برق ایران در سال جهش تولید

در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به ۲ هزار و ۵۹۱ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به ۴ هزار و ۵۷۸ مگاوات رسیده بود. همچنین در این بازه زمانی میزان تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر حدود ۴ هزار و ۵۸۱ مگاوات بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو مصرف برق گرمای هوا پیک مصرف هزار مگاوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی   آذربایجان غربی  با تقدیر از زحمات کارشناسان بهداشت محیط از مردم خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و اماکن معتبر خریداری و از خرید از مراکز نامعتبر و دستفروشان پرهیز کنند.

 دکتر ریخته گر همچنین افزود: شهروندان  می توانند هرگونه موارد عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را  با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات  ۱۹۰ وزارت بهداشت درمیان گذارند، تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم در آن خصوص انجام پذیرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه