Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر اینکه مردم نمی دانند انتخاب شیوه مستقیم و غیر مستقیم سهامداری عدالت چه پیامدهایی برای آنها دارد، گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی فاقد شفافیت هستند و احتمال تلف شدن سرمایه‌های مردم در آن‌ها زیاد است.

محسن شالباف کارشناس بازارهای مالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص ابهامات آزادسازی سهام عدالت گفت: برای مردم مشخص نیست که شیوه مستقیم و غیر مستقیم سهامداری چگونه است و چه پیامدهایی در پی هر انتخاب نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی از مسئولین مردم را به انتخاب شیوه مستقیم و برخی دیگر به شیوه غیر مستقیم تشویق می‌کنند و این موضوع باعث شده است تا مردم گیج شوند و نتوانند منافع خود را در انتخاب نوع سهامداری درست انتخاب کنند.

*جزئیات سهامداری مستقیم و غیر مستقیم شفاف نیست

این کارشناس بازارهای مالی خاطرنشان کرد: برخی افراد روش غیر مستقیم سهامداری را ترویج می‌کنند اما هیچ وقت توضیح نمی‌دهند که در صورتی که مردم این روش را برای سهامداری انتخاب کردند در آینده چه وضعیتی خواهند داشت و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی که برای این کار در نظر گرفته شده‌اند، توسط چه سازکاری مدیریت می‌شوند. تا وقتی اساسنامه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مشخص نباشد اساسا معلوم نیست که این شرکت‌ها به چه نحوی سهام مردم را مدیریت می‌کنند و چه کسی بر این شرکت‌ها نظارت می‌کند.

شالباف ادامه داد: البته این مشکلات فقط مختص به روش سهامداری غیر مستقیم نیست چرا که افرادی هم که روش سهامداری مستقیم را انتخاب می‌کنند نیز تکلیفشان مشخص نیست. مثلا در حال حاضر همه شرکت‌هایی که ذیل سهام عدالت هستند عضو بورس نیستند و مسئولان مشخص نکرده‌اند که عاقبت این شرکت‌های غیر بورسی چه می‌شود.

*ابهام در شیوه‌های سهامداری مستقیم و غیر مستقیم

این کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر اینکه هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم سهامداری برای مردم شفاف نیست برای همین هم باید فرصت انتخاب شیوه سهامداری برای مردم تمدید شود و در این میان رسانه­ها باید از مسئولین مطالبه کنند تا مسئولان جزئیات بیشتر را بیان کنند، اظهار داشت: وقتی مردم اطلاع کاملی از شیوه‌های سهامداری ندارند، چگونه قرار است انتخاب درستی داشته باشند در حالی که ابتدا باید آگاهی لازم را به مردم داد و سپس اجازه داد تا مردم انتخاب کنند.

*سبدگردان‌ها می‌توانند جایگزین شرکت‌های سرمایه گذاری استانی شوند

وی در خصوص نقش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در آزاد سازی سهام عدالت خاطر نشان کرد: هنوز به صورت دقیق معلوم نیست که این شرکت‌ها قرار است چه کاری انجام بدهند اما می‌توان حدس زد که این شرکت‌ها می‌خواهند نقش سبدگردان را ایفا بکنند یعنی سهام مردم را به نمایندگی از آنها خرید و فروش کنند تا ارزش سهام آن‌ها حفظ شود. این کارکرد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، کارکردی نیست که دیگر نهادها نتوانند انجام دهند و همین الان هم شرکت‌های سبدگردان زیادی در بورس هستند که می‌توانند این نقش را ایفا کنند و نیازی به طراحی تشکلات واسطی تحت عنوان شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نیست.

شالباف در خصوص ایرادات شرکت‌هایی سرمایه گذاری استانی گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی فاقد شفافیت هستند و احتمال تلف شدن سرمایه‌های مردم در آن‌ها زیاد است. مضاف بر این که بسیاری از این شرکت‌ها عضو بورس نیستند و تا زمانی هم که عضو بورس نشوند مردم نمی‌توانند سهام خود را خرید و فروش کرده و از منابع حاصل از آن استفاده نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عدالت سرمایه گذاری بازارهای مالی سرمایه های مردم شرکت های سرمایه گذاری استانی کارشناس بازارهای مالی غیر مستقیم سهامداری مستقیم و غیر مستقیم شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۹ هزار و ۹۸۹ دانش آموزهم استانی در آزمون‌های شبه نهایی

رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۹ هزار و ۹۸۹ دانش آموز متوسطه دوم درآزمون‌هایی شبه نهایی امسال شرکت کردند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، عباس مفیدی، رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد امتحانات شبه نهایی را پیش درآمدی جهت ایجاد آمادگی بیشتر دانش آموزان برای شرکت در امتحانات نهایی دانست و افزود:بیش از ۱۹ هزار دانش آموز از پایه‌های دهم و یازدهم متوسطه نظری استان در این آزمون‌ها شرکت کردند.

مفیدی گفت:از مجموع ۱۹ هزار و ۹۸۹ دانش آموز شرکت کننده نظری، ۱۵ هزار و ۳۱۰ نفر از مدارس دولتی و ۴ هزار و ۶۷۹ نفر از مدارس غیردولتی در آزمون‌های شبه نهایی امتحان دادند.

رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:از مجموع ۱۵ هزار و ۳۱۰ دانش آموز مدارس دولتی شرکت کننده در این آزمون، ۷ هزار و ۹۰۱ نفر پایه دهم و ۷ هزار و ۴۰۹ نفر در پایه یازدهم بودند.

مفیدی گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با شیوه طراحی سوالات آزمون‌های نهایی، آزمون‌های شبه نهایی با همکاری دبیرخانه‌های تخصصی دروس معاونت آموزش متوسطه در سطح کشور و استان برگزار شد.

رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نتیجه آزمون‌های شبه نهایی به عنوان نمرات مستمر دانش آموزان لحاظ می‌شود، افزود: نتایج این آزمون‌ها تجزیه و تحلیل و متناسب با نیاز دانش آموزان و دروسی که ضعف داشتند کلاس‌های فوق برنامه و رفع اشکال تا پیش از برگزاری امتحانات نهایی برگزار می‌گردد.

دیگر خبرها

  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ هم استانی‌ها از توقف در حاشیه روخانه‌ها دوری کنند
  • احتمال بالای غیبت کینگزلی کومان در یورو 2024
  • پای حرف شما هم استانی ها در صدای مردم
  • شرکت ۱۹ هزار و ۹۸۹ دانش آموزهم استانی در آزمون‌های شبه نهایی
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • آذربایجان شرقی تا سه‌شنبه بارانی می‌شود
  • والیبال ایران و احتمال بالای یک قهرمانی در اروپا!
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین
  • معنای آنچه بین ایران و اسرائیل گذشت!