Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: با احداث خط نورد گرم شماره ۲، ظرفیت تولید انواع ورق، به ویژه ورق‌های فولادی خاص، به ۸ میلیون تن افزایش می‌یابد و در کنار این پروژه، ۵۲ پروژه جنبی دیگر نیز با هدف اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی آغاز می‌شود. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، حمیدرضا عظیمیان  در جلسه تشریح سیاست‌های فولاد مبارکه در احداث خط نورد گرم شماره 2 این شرکت، که با حضور بخشی از پیمانکاران این حوزه برگزار شد، از دو شاخص «کیفیت» و «سرعت» به عنوان مهمترین مؤلفه‌های اجرای این خط نورد منحصربه‌فرد یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای کشور ما که در حال حاضر بخش قابل توجهی از ورق‌های خاص و باکیفیت موردنیاز خطوط تولید صنایع مختلف خود را از محل واردات تأمین می‌کند، به بهره‌برداری رسیدن هرچه سریع‌تر خط نورد گرم شماره 2 فولاد مبارکه از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر مزیت‌های اجرای این پروژه تصریح کرد: با اجرای این خط جدید، ظرفیت تولید انواع ورق، به ویژه ورق‌های فولادی خاص، به 8 میلیون تن افزایش خواهد یافت و در کنار این پروژه، 52 پروژه جنبی دیگر نیز آغاز خواهد شد که حجم عظیمی از فعالیت‌های مرتبط، اشتغال و رونق اقتصادی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: رویکرد ما در تقسیم فعالیت‌های این اَبَرپروژه به‌گونه‌ای است که از تمامی ظرفیت‌های داخلی به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

عظیمیان با تأکید بر اینکه منابع مالی موردنیاز احداث این خط در نظر گرفته شده است، گفت: بودجه مناسبی برای سال اول این پروژه اختصاص یافته است و به تناوب و برمبنای اولویت، منابع بعدی اختصاص خواهد یافت.

وی نبود هیچگونه انحصار در ساخت این خط را از مهمترین ویژگی‌های مراحل ساخت آن دانست و گفت: شرکت‌های برنده مناقصه در بخش‌های مختلف می‌توانند از ظرفیت‌های سایر شرکت‌ها به خوبی استفاده کنند. در واقع آنها می‌توانند کارها را در قالب کنسرسیوم‌های مجزا با کیفیت و سرعت مطلوب انجام دهند. درهرحال همانگونه که پیش از این هم تأکید شد، رویکرد فولاد مبارکه استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه 55 درصد تجهیزات مکانیکی و برقی این پروژه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی ساخته و نصب خواهد شد، خاطرنشان کرد: مصمم هستیم با حمایت دولت محترم و همکاری و همدلی شرکت‌های سازنده داخلی و پیمانکاران مربوطه، این اَبَرپروژه را در مدت 30 ماه به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: بودجه ارزی و ریالی این طرح از منابع داخلی و به صورت کامل توسط فولاد مبارکه تأمین خواهد شد. در این خصوص جای نگرانی نیست و این موضوع را به بانک مرکزی نیز اعلام کرده‌ایم. فولاد مبارکه برای این پروژه یک سازمان متناسب با هدف اجرای  30ماهه آن درون خود ایجاد کرده است که از فعالیت‌های تولید و فرایندهای معمول مجزا خواهد بود. مجری طرح نیز خود مدیرعامل شرکت است و این تصمیم به جهت اهمیت زیاد و ویژه بودن این پروژه بوده است.

عظیمیان با تأکید بر اینکه این پروژه موردحمایت ویژه مسئولان نظام است، تصریح کرد: رئیس جمهور در دستور کتبی از معاون خود آقای نهاوندیان و مسئولان ذیربط در وزارت صمت خواسته‌ است که کمک‌ها و مساعدت‌هایی را که دولت می‌تواند در این طرح ارائه دهد مشخص کنند و وزرای مرتبط ازجمله وزیر نفت نیز حمایت ویژه خود را برای اجرایی شدن پروژه نورد گرم 2 اعلام کرده است.

وی اظهار داشت: معتقدم که اگر نگاه برد-برد در فرایند اجرایی شدن این پروژه وجود نداشته باشد، با مشکلات مختلفی ازجمله تأخیر در زمان راه اندازی مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: تدابیری اتخاذ کرده‌ایم تا بخشی از مصالح که مشمول هیجانات قیمت خواهند بود توسط فولاد مبارکه تأمین گردد تا از این طریق حاشیه امن شرکت‌ها بیشتر شود. در همین خصوص حضور کمیته راهبری نیز به‌منظور مدیریت بهتر و یکپارچه کار، در چارت پیش‌بینی شده است. انجمن مدیریت پروژه ایران را نیز به عنوان مشاور این پروژه در نظر گرفته‌ایم تا به این ترتیب عملیات اجرایی را در انحصار مدیریتی و تصمیم‌گیری قرار ندهیم و از مشورت‌های لازم بهره‌مند شویم.

افزایش تامین سرمایه در گردش فولاد مبارکه اصفهان از طریق بورس کالااصفهان| خط نورد گرم شماره 2 فولاد مبارکه با استفاده از توان داخلی تکمیل می‌شودتحقق «جهش تولید» با اجرای نوردگرم2 در فولاد مبارکه

وی تصریح کرد: قطعا انتظار داریم در این پروژه نیز مثل هر پروژه بزرگ دیگری با چالش‌هایی ازجمله تحریم‌های ثانویه آمریکا مواجه شویم؛ ازاین‌رو از مسئولان سیاسی کشور خواسته‌ایم تا در این صورت نیز اداره پروژه بر اساس قوانین ثانویه و مسئولیت پذیری ثانویه صورت گیرد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که چند ماه پیش بنده به اتفاق تعدادی از مدیران شرکت‌های خصوصی به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدیم و ایشان خطاب به حاضران فرمودند تحریم‌ها در آینده نزدیک از بین نخواهند رفت و چاره‌ای جز پیشبرد کارها با اتخاذ تدابیر لازم وجود ندارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده‌اند «نفس دشمن، دشمنی است»، حال با توجه به اینکه فولاد مبارکه مورد تحریم دشمن واقع شده، اگر زانوی غم بغل بگیریم و منفعل شویم، در مسیر موردنظر دشمن حرکت کرده‌ایم؛ بنابراین باید با احداث خطوط تولیدی از این دست، در مسیر ناامیدی دشمن، اشتغال‌زایی برای جوانان و رونق اقتصادی کشور گام برداریم.

عظیمیان اظهار امیدواری کرد به کوری چشم آمریکای جهان‌خوار در پایان تابستان، جشنی به مناسبت نهایی شدن قراردادها برگزار گردد تا به این ترتیب گام بلندی در راستای اجرایی شدن پروژه نورد گرم 2 برداشته شود.

انتهای پیام/  162/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل فولاد مبارکه رونق اقتصادی احداث خط شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول ساختار تولید ذوب‌آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در این مجتمع عظیم صنعتی گفت: در مجموع می‌توان سال گذشته را سال اصلاح ساختار مالی ذوب‌آهن اصفهان دانست و در سال جدید اصلاح ساختار تولید و بازرگانی مدنظر قرار دارد که در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم است.

 مهدی کوهی در ادامه به مهم‌ترین اقدامات تحولی شرکت در سال گذشته پرداخت و افزود: اصلاح ساختار مالی این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان یک اقدام جهادی، پروژه کوتاه مدت و دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت. 

 مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان پیگیری اخذ مطالبات شرکت از صندوق بازنشستگی فولاد را به عنوان یک اقدام تحولی دیگر معرفی نمود و خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن اصفهان طی چند سال گذشته هزینه‌های بیمه پایه و... را جهت بازنشستگان صندوق فولاد به صورت مستقیم پرداخت کرده و این موضوع از جمله مطالبات این مجتمع عظیم صنعتی از صندوق بوده است که با پیگیری‌هایی انجام شده در روزهای پایانی سال تأییدیه بخشی از مطالبات ذوب‌آهن از هیات امنای صندوق بازنشستگی فولاد اخذ شد و مابقی آن را نیز پیگیر هستیم. 

 مهدی کوهی گفت: در سال گذشته و برای اولین بار، گواهی انحصاری ساخت داخل محصول استراتژیک ریل توسط ذوب‌آهن اصفهان از وزارت صمت اخذ گردید که ثمره این دستاورد بزرگ این است که وزارت راه، راه‌آهن سراسری و متروی کلان‌شهرها برای خرید ریل از ذوب‌آهن نیازی به برگزاری مزایده و مناقصه ندارند؛ زیرا این مجتمع عظیم صنعتی تنها تولیدکننده ریل در کشور است.

  وی در ادامه به اصلاح روند تولید در شرکت پرداخت و گفت: مشاورین خبره‌ای از کشورهای ترکیه و روسیه، سایت ویزیت شرکت را انجام دادند و گلوگاه‌های تولید را با نظر آنها و همکاران متخصص شرکت مشخص نمودیم که روند اصلاحی در بخش‌های مختلف خط تولید مانند آگلومراسیون و کوره بلند در دست اقدام است.

 مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: این مجتمع عظیم صنعتی با دارا بودن کارگاه‌های ساخت مجهز و نیروی انسانی توانمند بیش از ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خط تولید و همچنین سایر صنایع کشور مانند فولاد، سیمان و.... را می‌سازد و مذاکرات بسیار خوبی نیز با مجموعه‌های مختلف در سطح کشور به منظور بومی‌سازی زنجیره تولید فولاد در دست اقدام دارد.

دیگر خبرها

  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • احداث ایستگاه‌های اتوبوس تندرو در خیابان آتشگاه اصفهان
  • از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم
  • ثبت بهترین عملکرد در شاخص‌های تکرار و شدت حوادث از آغاز دوران بهره‌برداری تا کنون
  • رسیدن به بالاترین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه
  • تحول ساختار تولید ذوب‌آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
  • فولاد مبارکه؛ رکورددار در تولید کمّی و کیفی
  • عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر آغاز شد