Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ عصر سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت کاهش قیمت انسولین برای بیماران دیابتی برگزار کرد، این مطلب را در پاسخ به سوالی که آیا قصد تحریم چین به خاطر اقدامات آن کشور علیه هنگ کنگ دارید، مطرح کرد.

وی افزود: ما در حال انجام برخی کارها هستیم، اما نمی‌خواهم امروز درباره آن صحبت کنم بلکه در چند روز آینده اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: پیش از پایان هفته، این اتفاق خواهد افتاد و آن بسیار قدرتمندانه خواهد بود.

وی درباره طرح اقدام علیه چین به خاطر مسلمانان ایغور در آن کشور و اینکه آیا امضا خواهد کرد، هم گفت: ما قویا به آن نظر داریم. آنها قصد دارند که بعداز ظهر امروز در این باره گزارش دهند.

خروج از افغانستان و خاورمیانه

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هم اظهار کرد: فکر می‌کنم همه می‌دانند که ما کمتر از ۸ هزار نیرو در افغانستان داریم. ما می‌خواهیم پس از ۱۹ سال چنین تصمیمی بگیریم.

ترامپ با تکرار این سخن خود که «نمی‌خواهیم همچون سرباز عمل کنیم»، ادامه داد: ما در حال حاضر همچون پلیس عمل می‌کنیم. ما نیروهای خود را نفرستادیم تا نقش پلیس را ایفا کنند. ۱۹ سال! فکر می‌کنم دیگر کافی است.

وی اضافه کرد: ما گفت‌وگوی مثبتی داشته‌ایم. می‌خواهیم سربازانمان را به خانه بازگردانیم. ما همچنین درباره سایر کشورها هم صحبت می‌کنیم. ما اگر مجبور باشیم، می‌توانیم به خانه بازگردیم.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا برای «روز شکرگذاری» این کار را انجام خواهید داد، گفت: من روز مشخصی در نظر ندارم. هرچه زودتر که ممکن باشد. ما سربازانمان را به هفت هزار نفر کاهش داده‌ایم. در عراق ما این تعداد را به چهار هزار سرباز رسانده‌ایم. در سوریه همه به یاد دارید که می‌گفتند این کار مشکل‌آفرین است.

ترامپ افزود: مرز بدون ما زیبا بوده است. آنها برای ۲۰ سال مرزبان بوده‌اند. به طور اتفاقی، هزاران سرباز ما برای آنها کار می‌کنند، گارد مرزی سوریه و ترکیه برای مرز خیلی طولانی. ما می‌خواهیم نیروهایمان به خانه بازگردند. ما آنها را خارج کردیم.

وی با انتقاد از عملکرد دولت‌های پیشین برای اعزام این نیروها بدون آنکه به اعزام هزاران نیروی آمریکا به خلیج فارس در دوره خود اشاره کند، ادامه داد: من منتقد این مساله بودم. هیچ چیزی اتفاق نیفتاد. آنها به مرزهایشان نگاه می‌کنند. ما از نفت محافظت کردیم. در برخی نقاط، همراه با حفاظت از نفت، از کردها هم مراقبت خواهیم کرد.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است حضور نظامی آمریکا در این کشور، اشغالگرانه و غیرقانونی است که به منظور غارت منابع نفتی شمال سوریه انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ چين تحريم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از یک منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجهٔ آمریکا ظرف چند روز آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نیتسح یهودای» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی «به‌دلیل نقض حقوق بشر در کرانهٔ باختری» اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه آمریکایی آکسیوس در مقاله‌ای به قلم باراک راوید، خبرنگار نزدیک به مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشته است که انتظار می‌رود وزیر خارجه ایالات متحده، آنتونی بلینکن در روزهای آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نتزا یهودا» ارتش رژیم اسرائیل برای نقض حقوق بشر در کرانه باختری وضع کند.

به گفته آکسیوس، این اولین تحریم ایالات متحده علیه واحدی از ارتش رژیم صهیونیستی خواهد بود. این تحریم‌ها تمامی اعضای این گردان را از دریافت کمک‌های نظامی و آموزشی آمریکا محروم می‌کنند. طبق یک قانون تصویب شده در ۱۹۹۷، دریافت کمک‌های خارجی و طرح‌های آموزشی برای ارتش‌ها، نهادهای امنیتی و نیروهای پلیس که نقض فاحش حقوق بشر انجام داده‌اند ممنوع است.

به گزارش آکسیوس، واحد ویژه بررسی نقض حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا این توصیه را ماه‌ها پیش به بلینکن کرده بود زیرا نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری در کنار ارتش آن فعالیت می‌کنند. روز جمعه از بلینکن در ایتالیا در این باره سوال شد و او پاسخ داد که «شما می‌توانید در روزهای آینده منتظر این تصمیم باشید.»

در ادامه این گزارش آماده است که تصمیم بلینکن به جرایم قبل از ۷ اکتبر این گردان در کرانه باختری برمی‌گردد. یک منبع حتی به آکسیوس گفته است که در صورت اصلاح رفتار این واحدها، تحریم‌ها برداشته خواهند شد. گردان نتزا یهودا متشکل است از یگان ویژه سربازهای افراطی ارتدوکس و تمامی اعضای آن مرد هستند. این گردان مقصدی برای افراد افراطی مختلف شده است که در دیگر گردان‌ها پذیرفته نمی‌شوند.

بر اساس گزارش آکسیوس، تحقیقات درباره گردان نتزا یهودا در اواخر ۲۰۲۳ پس از مشارکت سربازان آن در چندین اقدام خشونت‌آمیز علیه شهروندان فلسطینی شروع شد. یکی از این وقایع تلخ کشته شدن مرد ۸۰ ساله فلسطینی-آمریکایی، عمر اسعد بود.

وی در نزدیکی یک ایست بازرسی در روستایش شبانه دستگیر شد و سربازان دست‌ها و دهان او را بستند و وی را روز زمین سرد برای ساعت‌ها رها کردند تا اینکه چند ساعت بعد جنازه وی پیدا شد. در ژانویه ۲۰۲۳ این گردان از کرانه باختری به بلندی‌های جولان اشغالی منتقل داده شد. به گفته هاآرتص این تصمیم به علت انبوه وقایع نقض حقوق بشر و استفاده خشونت علیه مردم فلسطین بوده است.

جای تعجب دارد که دولت بایدن به جای وضع تحریم برای نقض‌های فاحش حقوق بشر در غزه، تحریم‌هایی را علیه یک گردان نامربوط به جنایت‌های غزه وضع خواهد کرد.

کد خبر 746458

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد