Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@23:46:55 GMT

ملخ‌های موجود در شهرستان اسلامشهر خطری برای مردم ندارند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۵۴۴۳

ملخ‌های موجود در شهرستان اسلامشهر خطری برای مردم ندارند

‍‍‍‍‍‍

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر گفت: ملخ‌های موجود در سطح مناطق مختلف شهرستان اسلامشهر بومی بوده، برای مردم خطری ندارند و شهروندان نگران نباشند.

محمد بحیرایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد : ملخ‌های موجود در سطح شهرستان اسلامشهر، بومی کشور ما بوده و هیچ‌گونه خطری ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای مبارزه با این نوع ملخ‌ها انجام شده، افزود:در پی بارش فراوان نزولات جوی و تغییرات آب وهوایی که روزهای اخیر در سطح منطقه داشتیم، شرایط مناسب برای زاد و ولد ملخ‌ها که در طی یکی دو سال گذشته تخم‌ریزی داشته‌اند، فراهم شده و با رشد تخم‌ها جمعیت این حشرات افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه عمر مفید این حشرات کوتاه است، بیان کرد :با توجه به اینکه این گونه ملخ‌ها نوردوست هستند و به سمت نور جذب می‌شوند، شب‌ها از سمت مزارع و اراضی کشاورزی به طرف نور چراغ‌های روشن بلوارها، خیابان‌ها و ساختمان‌های شهری کشیده می‌شوند و به صورت مقطعی در سطح شهر پراکنده هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه اکنون هیچ نوع آسیب و خسارت از سوی این ملخ‌ها به مزارع کشاورزی منطقه گزارش و مشاهده نشده است، تأکید کرد: با توجه به اینکه کانون اصلی این ملخ‌ها در سطح ۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رباط‌کریم شناسایی شده و در حال حاضر بالغ بر یک‌هزار هکتار از این اراضی سمپاشی شده‌ است، در سطح شهرستان اسلامشهر هم تعداد اندکی از این نوع حشرات نسبت به سایر شهرستان‌های اطراف وجود دارد.

‌بحیرایی تصریح کرد: با تشکیل جلساتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، محیط زیست و سایر ارگان‌ها اقدامات لازم بر اساس نظرات و طرح‌های کارشناسی شده آغاز و با توجه به اینکه استفاده از سم‌های مبارزه با ملخ‌ها برای شهروندان ممکن است مسمومیت به همراه داشته باشد و نمی‌توان همه نقاط شهری را سمپاشی کرد با همکاری شهرداری برخی از بلوارها و بوستان‌های شهری سمپاشی می‌شود.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه روشنایی پروژکتورهای میادین و بوستان‌ها نیز به منظور جلوگیری از جذب این حشرات سمت شهر کم و خاموش می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر، با تأکید بر این که این گونه ملخ‌ها هیچ گونه خطری برای مردم، محیط زیست و مزارع کشاورزی ندارند، خاطرنشان کرد: با توجه به این که عمر مفید این ملخ‌ها حداکثر ۲۰روز است و مردم نگرانی و استرسی در این مورد نداشته باشند و با حفظ خونسردی خود در حد امکان با خاموش کردن چراغ‌های اضافی سر در منازل و ساختمان‌ها و معابر، مانع از جذب این نوع حشرات شوند.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش‌ها، تماس‌های شهروندان و مشاهدات خبرنگار ما از نقاط مختلف شهرستان اسلامشهر در چند شب گذشته تعدادی بیش از حد معمولی ملخ سبز و بعضاً زرد رنگ در محلات مختلف شهرستان اسلامشهر که بیشتر در جوار اراضی کشاورزی قرار دارند مشاهده شده که موجب تشویش، اضطراب و نگرانی شهروندان شده‌ است و مردم انتظار دارند مسؤولان دستگاه‌های متولی ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقدامات لازم برای مبارزه با این گونه حشرات را بموقع در اراضی کشاورزی بعمل آورند تا پای آن‌ها به سطح شهر باز نشود.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست کشاورزی شهرستان اسلامشهر جهاد اراضی کشاورزی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین و توزیع ۱۲۲ هزار تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رضا افراسیابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از تامین و توزیع ۱۲۲ هزار تن انواع کود‌های کشاورزی ازته، فسفاته، پتاسه طی سال گذشته در استان خبر داد.

وی ادامه داد: از این میزان کود ۱۱۷ هزار و ۳۰۰ تن آن از طریق شبکه توزیع تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران شامل ۲۸۰ کارگزار بخش خصوصی، تعاونی‌های روستایی، تعاونی‌های تولید کشاورزی، شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی بخش کشاورزی و شرکت‌های توسعه کشت دانه‌های روغنی در سطح ۲۲ شهرستان استان و براساس سهمیه هر شهرستان و با صدور حواله الکترونیک صادره از مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان در بین کشاورزان استان توزیع شد و مابقی در دست توزیع است.

دیگر خبرها

  • محرومیت در راه‌های مواصلاتی بزرگترین مشکل شهرستان بردسکن است
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • کشف ۳۰۰ کارتن تنباکو قاچاق در اسلامشهر
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • تامین و توزیع ۱۲۲ هزار تن کود کشاورزی در مازندران
  • وقف یک قطعه زمین کشاورزی در شهرستان زیرکوه
  • وقف یک قطعه زمین کشاورزی در زیرکوه
  • پایانه بندر خشک در شهرستان بروجن ایجاد می‌شود