Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا صیدی، رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از آغاز فعالیت باشگاه‌های بدنسازی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کشتی، شنا و رشته‌های رزمی مانند بوکس، تکواندو، کاراته، کونگ‌فو، ووشو و جودو که تماس بدنی ورزشکاران در آن‌ها بیشتر است، هنوز در استان فعال نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به شروع فعالیت برخی رشته‌های ورزشی از نیمه اردیبهشت، گفت: در این مرحله پس از توقفی چندماهه به دلیل شیوع بیماری کرونا، ۲۹ رشته ورزشی انفرادی و غیر گروهی مانند تنیس، تنیس روی میز، وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و ... توانستند فعالیت خود را از سرگیرند.

صیدی گفت: طی هفته گذشته هم تعدادی از رشته‌های ورزشی گروهی با تماس بدنی کم مجوز فعالیت گرفتند، طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برخی از رشته‌های ورزشی مانند فوتبال که تماس بدنی ورزشکاران در آن کمتر است، فعالیت خود را از سرگرفته‌اند، اما رشته‌های پُربرخورد همچنان غیرفعالند.

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای استان ادامه داد: کشتی، شنا، شمشیربازی و برخی رشته‌های رزمی مانند تکواندو، کاراته، بوکس، کونگ‌فو، جودو و ووشو از جمله رشته‌هایی هستند که هنوز نمی‌توانند فعالیت کنند.

او از شروع فعالیت باشگاه‌های بدنسازی در کرمانشاه هم خبرداد و گفت: برای بازگشایی این رشته در استان شروطی به باشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که مستلزم رعایت آن هستند، از جمله اینکه اگر سابقا در محیطی ۱۰۰ متری ۱۵ تا ۲۰ نفر تمرین می‌کردند، اکنون باید بین هشت تا ۱۰ نفر تمرین داشته باشند.

صیدی درخصوص از سرگیری فعالیت رشته فوتبال هم در استان افزود: به تیم‌های ورزشی استان اعلام کرده‌ایم که می‌توانند از پایان دهه اول خرداد تمرینات خود را شروع کنند. البته مدارس فوتبال هنوز این امکان را ندارند که فعالیتی داشته باشند، چراکه عموم مخاطبین آن‌ها کودکان و رده‌های پایه هستند و آغاز فعالیت آن‌ها از ابتدای تیر خواهد بود.

او با تاکید بر این‌که نظارت مستمری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌هایی که مجوز فعالیت گرفته‌اند انجام می‌گیرد، افزود: باشگاه‌ها موظف هستند پس از هر بار تمرین ورزشکاران، ضدعفونی کامل محیط باشگاه را انجام دهند.

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای استان با اشاره به بازگشایی تمام مجموعه‌های ورزشی کرمانشاه، ادامه داد: برای حفظ سلامت ورزشکارانی که در این اماکن تمرین می‌کنند، گندزدایی و ضدعفونی کردن مجموعه‌ها را به‌صورت منظم انجام می‌دهیم.  

کد خبر 515378 برچسب‌ها وزارت ورزش و امور جوانان كرونا در ايران استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت ورزش و امور جوانان كرونا در ايران استان کرمانشاه باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ سلامتی با استفاده صحیح از مکمل‌های بدنسازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دکتر شیرین فتحی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امروزه مکمل ها، به ویژه مکمل‌های ورزشی مشتاقان فراوانی دارد، اما عده‌ای از مصرف کنندگان این گونه از محصولات تصور می‌کنند که  مکمل های ورزشی  عوارض جانبی نداشته و برای هر گروهی از افراد قابل مصرف است. این در حالی است که نه تنها تـجویـز مکمـل‌های ورزشی بهتر است از سوی متخصص پزشکی ورزشی صورت بگیرد، بلکه عرضه این محصولات تنها در داروخانه‌ها مجاز است.
باید قبل از مصرف هرگونه مکمل به نکات زیر توجه کنیم:
مکمل‌های موردنظر نباید بیش از میزان توصیه شده روزانه مصرف شود؛ رعایت این مساله به دلیل پیشگیری از بروز عوارض جانبی، حیاتی است.
مکمل‌ها باید همراه با رژیم غذایی مناسب مصرف شود؛ باید تاکید داشت که مکمل‌ها جایگزین یک رژیم غذایی متنوع نیست. به همین دلیل توصیه می‌شود در این خصوص پس از دریافت یک برنامه تمرین، با داروساز و متخصص تغذیه مشورت شود.
در طول روز به میزان کافی آب نوشیده شود؛ یادآوری این نکته به ویژه در افرادی که مکمل‌هایی مانند پروتئین V یا کراتین مصرف می‌کنند، بسیار مهم است.
به بهترین زمان برای مصرف مکمل‌ها دقت شود. به طور مثال با وجود اینکه به علت افزایش حداکثری میزان جذب، مصرف مکمل آهن با معده خالی بهترین روش دریافت این مکمل است، اما به علت احتمال ایجاد ناراحتی‌های گوارشی توصیه می‌شود که آهن پس از مصرف غذا دریافت شود؛ چرا که جذب آهن در صورت مصرف همزمان با تخم مرغ و لبنیات کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.
باید از تداخلات احتمالی مکمل‌های مصرفی آگاهی پیدا کرد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از شروع هر مکمل جدید با داروساز/پزشک مشورت شودد.
باید مراقب فریب برخی سودجویان و برخی ادعا‌های غیر علمی بود؛ مکمل‌ها را باید از زنجیره رسمی دارویی کشور، یعنی داروخانه ها، تهیه کرد. مصرف مکمل‌های بدون اصالت سنجی و غیر معتبر علاوه بر نداشتن اثرات مطلوب درمانی می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت ورزشکاران داشته باشند.
هرگونه عارضه دارویی نامطلوب باید به داروخانه محل تهیه مکمل گزارش شود؛ تا در صورت نیاز مکمل‌های جایگزین پیشنهاد داده شود. 

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • آغاز فعالیت‌های تفریحی ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است
  • فعالیت ۳۵ رشته در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی
  • حفظ سلامتی با استفاده صحیح از مکمل‌های بدنسازی
  • ورزشکاران رشته گلف موفق عمل می‌کنند/ لزوم ترغیب دانش‌آموزان به سمت ورزش گلف