Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:13:25 GMT

تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی خوزستان در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۵۴۹۸

تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی خوزستان در سال ۹۹

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد اشرفی بیان کرد: با پیگیری صورت گرفته درخصوص احیای زیستگاه‌های گوزن زرد ایرانی در خوزستان، ۱۷ رأس گوزن زرد ایرانی با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست از استان ایلام به زیستگاه‌های اصلی و طبیعی خود در خوزستان منتقل شدند و خوشبختانه عملیات انتقال در بهمن ۹۸ با حمایت دفتر حیات وحش سازمان و با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از انجام پروژه انتقال و رها سازی به منظور سنجش صحت و سلامت این گونه با ارزش و شاخص خوزستان، برنامه پایش مستمر و دقیق انجام می‌شود که خوشبختانه در یکی از زیستگاه‌های اصلی و طبیعی استان شاهد تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی بودیم.

اشرفی ادامه داد: این گوساله یک ماهه، ماده است و در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: برنامه پایش و کنترل در زیستگاه‌های گوزن زرد در خوزستان در حال انجام است و امیدواریم شاهد افزایش تعداد زادآوری این گونه با ارزش در طبیعت باشیم.

 
 

کد خبر 4935200

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست خوزستان گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس قزوین نماز عید سعید فطر روابط عمومی بیرجند راهپیمایی روز قدس گوزن زرد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشاء برنج در مازندران

رمضانی رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نخستین نشاء برنج در استان مازندران در فصل زراعی جاری امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و دیگر مسئولان اجرایی در روستای فیروزکلای علیا شهرستان آمل انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه شخم و شیار اراضی شالیزاری تاکنون در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از شالیزار‌های استان (معادل ۸۱ درصد سطح کل) انجام شد، افزود: آب تخت اولیه در سطح ۱۳۳ هزار هکتار (معادل ۶۳ درصد سطح کل) انجام شد.

رمضانی گفت: خزانه‌گیری برنج تاکنون در سطح ۱۶۷ هزار هکتار (معادل ۷۸ درصد سطح کل) و بذر پاشی هم در سطح ۱۵۰ هزار هکتار (معادل ۶۹ درصد سطح کل) از اراضی شالیزاری استان انجام شد.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: کشاورزان امسال راغب شدند به کشت ارقام پرمحصول بپردازند و پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار به کشت ارقام پرمحصول در استان افزوده شود.

به گفته رمضانی ۱۷۸ بانک نشاء در استان مازندران فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • معصومه باقری نخستین بانوی ایرانی قضاوت کننده در المپیک پاریس
  • جشن تولد خونین در باغ ویلا | قتل دلخراش دو جوان با شلیک گلوله
  • برخورداری از خدمات صندوق عشایری و روستایی با تولد فرزند سوم
  • نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴