Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:01:55 GMT

مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزان البرز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۵۵۲۶

مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزان البرز آغاز شد

فرشته فهمیده روزچهارشنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه ۸۰ هزاردانش آموز درمرحله آموزشگاهی این دوره ازمسابقات شرکت کردند، اظهارداشت: دراین دوره از مسابقات شرکت کنندگان در ۱۴ رشته پسران و ۱۲ رشته دختران دانش آموز مقطع  اول و دوم متوسطه به صورت غیرحضوری درحال برگزاری است.
 شرکت‌کنندگان دررشته‌های قرائت قرآن، ترتیل قرآن، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان و مداحی به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آزمون این دوره ازمسابقات در۲ بخش آوایی شامل قرائت قرآن، ترتیل قرآن، اذان و مداحی و پژوهشی شامل تفسیر، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به صورت کنفرانس درحال برگزاری است.
وی با بیان اینکه درمرحله استانی این دوره ازمسابقات که به علت شیوع بیماری کرونا به صورت غیرحضوری واز طریق سامانه طراحی شده معاونت پرورشی و فرهنگی برگزارمی‌شود، اضافه کرد: دانش‌آموزان شرکت کننده فیلم و ویدئوهای ثبت شده خود را در زمان مقررهفت تا ۱۰ دقیقه و حداکثر ۵۰ مگابایت دراین سامانه بارگذاری می‌کنند.
 داوران این دوره ازمسابقات نیز پس از دانلود مستندات ارائه شده توسط شرکت کنندگان، به بررسی و داوری آثار رسیده می‌پردازند.
وی مدت زمان داوری مسابقات را درمرحله استانی به مدت یک ماه ذکرکرد وافزود: راه ‌یافتگان به مرحله کشوری این دوره ازمسابقات تا یک ماه آینده اعلام ومعرفی خواهند شد.
 مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان درچهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‎ای، استانی وکشوری برگزار می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: این مسابقات از اول سال تحصیلی آغاز شده و تاکنون مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای آن دراستان البرزاجرایی ودانش آموزان منتخب معرفی شدند.
وی ترویج فرهنگ معنویت و پیروی از راه اهل بیت (ع)، توسعه وترویج فرهنگ قرآنی، تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش‎آموزان، استعدادیابی و استعدادپروری چهره‌های قرآنی را از جمله اهداف مسابقات قرآن عترت و نمازبرشمرد.
فهمیده ازایجاد انس و الفت بین دانش‎آموزان و شخصیت ائمه اطهار(ع)، زمینه‌سازی برای ترویج مسائل قرآنی، ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان، زمینه‌سازی برای آشنایی با صحیفه سجادیه ونهج‌البلاغه و نیز ایجاد وفاق و همدلی بین دانش‌آموزان را از دیگر اهداف این مسابقه معنوی و فرهنگی درمدارس ذکرکرد.
وی تاکید کرد: بخش نامه مسابقات غیرحضوری سی و هشتمین دوره قرآن،عترت و نمازدانش آموزان با ۱۴ توصیه اجرایی به مدارس استان البرزارسال شده است.
سال گذشته ۷۴ دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم و ۲ معلم البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن،عترت و نماز راه یافتند وحائز هشت رتبه کشوری شدند.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز قرآن کریم مدارس البرز قرآن کریم دوره ازمسابقات مسابقات قرآن دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه قرآنی ویژه سواد آموزان کردستانی برگزار می‌شود

 گلبهار خسروی گفت: مسابقه حفظ جزء سی ام قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد و سواد آموزان در حال تحصیل استان در دوره‌های سواد آموزی، انتقال و تحکیم می‌توانند در این مسابقه شرکت نمایند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان افزود: مسابقه در سه سطح در نظر گرفته شده و سواد آموزان می‌توانند با انتخاب خود در یکی از سطوح شرکت کنند.

وی ادامه داد: مسابقات در سطح یک حفظ ۱۰ سوره جزء سی ام، سطح دو حفظ ۲۰ سوره از جزء سی ام و در سطح سه نیز حفظ کامل جزء سی ام قرآن در نظر گرفته شده است. 

خسروی به زمان برگزاری مسابقه نیز اشاره کرد و ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و توجیه سواد آموزان، گفت: این مسابقه از ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از نفرات برتر مسابقات در سطوح سه گانه تجلیل خواهد شد، از تعیین گروه ارزیابی به منظور ارزیابی افراد شرکت کننده در مسابقه خبر داد و گفت: در پایان مسابقه و در هر شهرستان و منطقه در مجموع از شش نفر برگزیده شامل: سه نفر سواد آموز برتر در سطح «۱»، دو نفر سواد آموز برتر در سطح «۲» و یک نفر سواد آموز برتر در سطح «۳» با اهدای مبالغ نقدی تقدیر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • چند توصیه کنکوری برای دانش‌آموزان روزه‌دار
  • اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • مسابقه قرآنی ویژه سواد آموزان کردستانی برگزار می‌شود