Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : تهیه بانک اطلاعاتی منابع آب کرمانشاه از دغدغه‌های اصلی شرکت محسوب می‌شود که ایجاد آن بسیار ضروری است.

او با اشاره به امکانات مناسب سخت افزاری موجود در استان گفت : سال گذشته مرکز رصد و پایش منابع آبی کرمانشاه را به عنوان نقطه عطفی در مدیریت منابع آبی راه اندازی کردیم که از آن برای تهیه بانک اطلاعاتی آب بهره خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه افزود: این بانک اطلاعاتی می‌تواند گام موثری در راستای مدیریت یکپارچه منابع آب در چهارچوب حوضه‌های آبریز کرخه، مرزی و تخصیص منابع آب استان باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با تاکید بر حفاظت از منابع آبی زیر زمینی گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده تمام تلاش خود را برای مقابله با برداشت‌های بی رویه از منابع آبی زیر زمینی به کار می‌گیریم.

درویشی ادامه داد: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

او با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ برخورد جدی با چاه‌های غیرمجاز سطح استان را در دستور کار قرار دادیم، گفت: برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز از آبخوان‌ها باعث تشدید روند افت منابع آب و مخاطرات زیست محیطی در دشت‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش زیادی از کشاورزی به منابع آب زیرزمینی وابسته است، گفت: اجرای طرح هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی در قالب طرح تعادل بخشی منابع آبی و همچنین کنترل بهره‌برداری چاه‌های غیرمجاز که در دست اقدام قرار گرفته یکی از مهم‌ترین راهکار‌های صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب است.

درویشی مقابله با کشت‌های ممنوعه و پرآب بر را از دیگر اولویت‌هایی این شرکت اعلام کرد و گفت: امسال برخورد قاطع با متخلفان در زمینه کاشت برنج در دستور کار قرار دارد و به شدت در این زمینه برخورد خواهد شد.

او افزود: ایران کشوری خشک است و استان ما نیز با توجه به آمار‌های بارشی و پایین بودن میزان بارش‌ها طی چند سال گذشته در شرایط نرمال آبی قرار ندارد از این رو برنامه‌های کشتی که تدوین می‌شود باید باتوجه به افق‌های طولانی مدت باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه بااشاره به طرح ملی سازگاری با کم آبی افزود: هماهنگی لازم در این زمینه با مدیریت ارشد استان و سیستم قضایی صورت گرفته است و در هفته آینده نیز این موضوع بصورت جدی مورد رصد و نظارت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست پایش زیست محیطی منابع آبی منابع آب مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه بانک اطلاعاتی منابع آبی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

جام جم آنلاین اصفهان؛ نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور به پشتوانه اعتماد مشتریان خود توانست بیشترین درصد رشد منابع را در سال ۱۴۰۲ ثبت کند.

منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۷۴ همت رسیده است. این در حالی است که منابع این بانک در پایان سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۶ همت بود و بانک موفق شده در سال ۱۴۰۲ منابع خود را حدود ۷۶ درصد افزایش دهد.

این درصد رشد منابع بهترین عملکرد در سطح شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، این دستاورد را کسب کرده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری