Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس جمهوری آمریکا از قصد خود برای تحریم چین به خاطر اقدامات آن علیه هنگ کنگ خبر داد.

دونالد ترامپ عصر سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت کاهش قیمت انسولین برای بیماران دیابتی برگزار کرد، این مطلب را در پاسخ به سوالی که آیا قصد تحریم چین به خاطر اقدامات آن کشور علیه هنگ کنگ دارید، مطرح کرد.

وی افزود: ما در حال انجام برخی کارها هستیم، اما نمی‌خواهم امروز درباره آن صحبت کنم بلکه در چند روز آینده اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: پیش از پایان هفته، این اتفاق خواهد افتاد و آن بسیار قدرتمندانه خواهد بود.

وی درباره طرح اقدام علیه چین به خاطر مسلمانان ایغور در آن کشور و اینکه آیا امضا خواهد کرد، هم گفت: ما قویا به آن نظر داریم. آنها قصد دارند که بعداز ظهر امروز در این باره گزارش دهند.

خروج از افغانستان و خاورمیانه

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هم اظهار کرد: فکر می‌کنم همه می‌دانند که ما کمتر از ۸ هزار نیرو در افغانستان داریم. ما می‌خواهیم پس از ۱۹ سال چنین تصمیمی بگیریم.

ترامپ با تکرار این سخن خود که «نمی‌خواهیم همچون سرباز عمل کنیم»، ادامه داد: ما در حال حاضر همچون پلیس عمل می‌کنیم. ما نیروهای خود را نفرستادیم تا نقش پلیس را ایفا کنند. ۱۹ سال! فکر می‌کنم دیگر کافی است.

وی اضافه کرد: ما گفت‌وگوی مثبتی داشته‌ایم. می‌خواهیم سربازانمان را به خانه بازگردانیم. ما همچنین درباره سایر کشورها هم صحبت می‌کنیم. ما اگر مجبور باشیم، می‌توانیم به خانه بازگردیم.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا برای «روز شکرگذاری» این کار را انجام خواهید داد، گفت: من روز مشخصی در نظر ندارم. هرچه زودتر که ممکن باشد. ما سربازانمان را به هفت هزار نفر کاهش داده‌ایم. در عراق ما این تعداد را به چهار هزار سرباز رسانده‌ایم. در سوریه همه به یاد دارید که می‌گفتند این کار مشکل‌آفرین است.

ترامپ افزود: مرز بدون ما زیبا بوده است. آنها برای ۲۰ سال مرزبان بوده‌اند. به طور اتفاقی، هزاران سرباز ما برای آنها کار می‌کنند، گارد مرزی سوریه و ترکیه برای مرز خیلی طولانی. ما می‌خواهیم نیروهایمان به خانه بازگردند. ما آنها را خارج کردیم.

وی با انتقاد از عملکرد دولت‌های پیشین برای اعزام این نیروها بدون آنکه به اعزام هزاران نیروی آمریکا به خلیج فارس در دوره خود اشاره کند، ادامه داد: من منتقد این مساله بودم. هیچ چیزی اتفاق نیفتاد. آنها به مرزهایشان نگاه می‌کنند. ما از نفت محافظت کردیم. در برخی نقاط، همراه با حفاظت از نفت، از کردها هم مراقبت خواهیم کرد.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است حضور نظامی آمریکا در این کشور، اشغالگرانه و غیرقانونی است که به منظور غارت منابع نفتی شمال سوریه انجام می‌شود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رئیس جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فرد و ۲ نهاد در ایران را که موتورهای پهپاد تولید می‌کردند را تحریم کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ