Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@10:19:41 GMT

ادعای حمله ملخ‌ها به تهران قابل قبول نیست

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۵۸۰۲

ادعای حمله ملخ‌ها به تهران قابل قبول نیست

خبرگزاری آریا - رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست تهران گفت: ملخ‌ها در سال‌های گذشته در مناطق مستعد جنوبی تهران تخم‌گذاری کرده‌ بودند. تا وقتی خسارت اقتصادی وارد نکنند با آنها مبارزه نمی‌شود.
محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص خبرهای منتشر شده از حمله ملخ‌ها به تهران اظهار داشت: ملخ‌ها به تهران حمله نکردند، ملخ‌های مشاهده شده در جنوب تهران مربوط به تخم گذاری‌های یک و دو سال گذشته هستند که با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و رطوبت مناسب خاک متولد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هر زمانی که رطوبت زمین مناسب باشد و دمای هوا هم افزایش یابد تخم‌های ملخ‌هایی که در سال گذشته در درون خاک بودند، در اصطلاح تفریق (متولد) می‌شود.
کرمی در خصوص لزوم مقابله با این حشرات نیز گفت: اگر تعداد ملخ‌ها به حدی برسد که باعث خسارت اقتصادی شود و به کشاورزی آسیب وارد کند وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با آن اقدام خواهد کرد.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران ملخ‌ها را به صورت طبیعی مضر ندانست و گفت: این حشرات بخشی از زنجیره غذایی در طبیعت محسوب می‌شوند و در فصل زاد آوری و جوجه آوری پرندگان پوره‌های یک و دو آنها به عنوان تغذیه پرندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: ملخ‌ها در سالهای گذشته هم وجود داشته اند اما شرایط آب و هوایی به گونه‌ای نبود که به این شدت افزایش یابند.
کرمی از گزارش‌های ادارات محیط زیست در خصوص وجود ملخ‌ها در جنوب تهران به خصوص در شهرستان‌های اسلامشهر ورامین و قرچک خبر داد و ابراز کرد: شرایط این مناطق برای تخم گذاری ملخ‌ها مناسب‌تر از دیگر مناطق تهران است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت کیفیت هوای تهران چگونه است؟

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • حال هوای تهران خوب است
  • کیفیت هوای تهران در روز جاری
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • وضعیت کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت