Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:05:37 GMT

افتتاح رسمی ۱۱ کیلومتر محور ازنا - شازند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۵۹۶۰

افتتاح رسمی ۱۱ کیلومتر محور ازنا - شازند

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: محور ازنا - شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به شازند در مرکزی متصل می‌کند که حدود ۳۵ کیلومتر از این محور در لرستان و ۳۵ کیلومتر دیگر در محدوده‌ی راه‌های حوزه استحفاظی استان همجوار قرار دارد.

رضا خالقی افزود: عملیات چهارخطه این محور سال ۹۱ و از محل اعتبارات استانی آغاز شد و تا سال ۹۶ از همین محل تامین اعتبار می‌شد که به دلیل کمبود اعتبارات استانی و وقفه در پرداخت مطالبات پیمانکار پیشرفت قابل‌توجهی در بازه زمانی مذکور حاصل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در اداره کل راه و شهرسازی استان از سال ۹۶ به بعد این پروژه در قالب طرح ملی قرار گرفته و با تقویت روند تخصیص اعتبار، اجرای طرح سرعت گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر هفت کیلومتر ابتدای محور تا تقاطع پیر عباد بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کارهای باقیمانده شامل تکمیل زیرگذر باغموری،  تکمیل زیرگذر پیرعباد و حدود ۲ کیلومتر آسفالت لایه دوم و یک کیلومتر آسفالت دو لایه است.

خالقی افزود: در محدوده‌ی پیرعباد تا مومن آباد به طول ۱۱ کیلومتر عملیات چهار خطه کردن به اتمام رسیده و  ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال به اداره کل راهداری استان برای خط‌کشی و نصب علائم راهنمایی تحویل شد که به صورت آزمایشی زیر ترافیک عبوری قرار گرفت.

وی گفت: با تکمیل هفت کیلومتر ابتدایی (کیلومتر صفر در پل یاس تا زیرگذر پیر عباد) طی امسال درمجموع ۱۸ کیلومتر از این محور پرحادثه به‌صورت چهار خطه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

خالقی عنوان کرد: ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده در۲ قطعه به ۲شرکت پیمانکاری واگذار شده که با پیشرفت فیزیکی تقریبی ۴۰ درصد در دست ساخت است و با اتمام این پروژه  تاثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی خواهد داشت.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی لرستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۲۰ همتی برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی/هزینه هر متر کانال ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است+فیلم

سرپرست شرکت خاکریزآب گفت: اصلی‌ترین چالش ما در بهره‌برداری ۵۰۰ کیلومتر آب‌های سطحی شهر تهران، بحث تداخل کانال‌های ما با شرکت‌های خدمات رسان مانند آب و فاضلاب و برق است؛ که یک سری محدودیت‌ها ایجاد کرده است.

حمید نجاری اصل، سرپرست شرکت خاکریزآب در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری در رابطه با فعالیت‌های شرکت خاکریز آب اظهار داشت:   فعالیت‌های شرکت خاکریز آب به سه دسته تقسیم می‌شود. وظیفه اصلی این شرکت بحث احداث و اجرای شبکه آب‌های سطحی است که در این بخش فرآیند توسعه جمع آوری آب‌های سطحی را انجام می‌دهیم. در حال حاضر تهران حدود ۵۰۰ کیلومتر کانال و شبکه جمع آوری آب‌های سطحی دارد. ولی به احداث ۷۰۰ کیلومتر نیاز دارد. یعنی ما در حال حاضر به احداث ۱۵۰-۲۰۰ کیلومتر کانال و شبکه دیگر نیازمندیم.

وی افزود: به نوعی وظیفه اصلی در سه حوزه آبریز شرقی، غربی و مرکزی نقسیم می‌شوند و به دلیل اینکه حوزه چیتگر، منطقه تازه ساز و نوسازی است، آن بخش نیز به حوزه احداث ما اضافه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بحث دیگری که ما به آن ورود کرده‌ایم، بحث احیا و ساماندهی رودخانه‌ها است. چراکه ۷ رودخانه از شهر تهران عبور می‌کند و این ۷ رودخانه نیاز به احیا، ساماندهی، ایجاد رسوب گیر و آشغال گیر دارد که این عبوردهی آب به فرآیندی انجام شود که در زمان سیلاب کمترین آسیب را به شهر تهران وارد کند.

نجاری اصل گفت: بخش سوم نیز مرمت است. ۵۰۰ کیلومتر کانال و شبکه جمع آوری آب‌های سطحی که ساخته شده است، نیازمند مرمت است. هر سازه‌ای نیاز به اصلاح، بازسازی و نگهداشت دارد و کانال‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. البته وظیفه بین مناطق و شرکت خاکریزآب تقسیم شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حمید نجاری اصل، سرپرست شرکت خاکریزآب در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو پیرامون مهم‌ترین الویت‌های عمرانی تهران اذعان داشت: پروژه‌های مرمتی و احداث به یک اندازه اهمیت دارد و به همین دلیل نمی‌توان گفت یکی از این حوزه‌ها بر دیگری اولویت دارد.

وی پیرامون موضوع منابع افزود: در احکام برای شروع کار وظیفه شرکت خاکریزآب ۲ کیلومتر بوده، ولی برای سال‌ها دوم تا چهارم، برای هر سال وظیفه ده کیلومتری داشته است. ما ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار داریم و ۵۰۰ میلیارد هم برای بحث مرمت بودجه به مناطق داده شده است؛ که نشان دهنده یکسان بودن اهمیت این دو حوزه است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی حدود ۲۰ همت اعتبار نیاز داریم که فراهم کردن آن برای همین الان در توان شرکت نیست.

نجاری در رابطه با مهم‌ترین چالش در مدیریت سیلاب در تهران گفت: اصلی‌ترین چالش ما در بهره‌برداری ۵۰۰ کیلومتر آب‌های سطحی شهر تهران، بحث تداخل کانال‌های ما با شرکت‌های خدمات رسان مانند آب و فاضلاب و برق است؛ که یک سری محدودیت‌ها ایجاد کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حمید نجاری اصل، سرپرست شرکت خاکریزآب در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو در رابطه با یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد بیان داشت: ما پروژه M۱ حوزه چیتگر را داریم که از ابتدای سه راه اندیشه به سمت غرب تهران این کانال عبوردهی دارد. طول این کانال ۵ کیلومتر و ۵۰۰ و قطر ۴ متر است. در حال حاضر ۴ کیلومتر و ۷۰۰ ایجاد شده است و تا سه الی چهار ماه آینده قابلیت افتتاح دارد.

وی در رابطه با ارزش پروژه گفت: ارزش پروژه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی در انتها گفت: ما برای احداث هر متر کانال، به طور متوسط به ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان نیاز داریم. یعنی برای برای ایجاد یک کیلومتر کانال به صورت متوسط به ۱۵۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز داریم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح سایت غرفه ایران در بینال ونیز
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • عملیات راهسازی در قطعه رانشی کیلومتر ۱۱ بزرگراه ایلام مهران شتاب می گیرد
  • نیاز ۱۲۰ همتی برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی/هزینه هر متر کانال ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است+فیلم