Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه با اشاره به نگرانی منطقی درباره وجود آزمایشگاه بیولوژیک آمریکایی"ریچارد لوگار" در نزدیکی مرز این کشور، گفت: گرجستان هنوز به درخواست مسکو برای بازدید کارشناسان روس از این مرکز، پاسخ نداده است. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت رسمی خود اعلام کرده است که گرجستان هنوز درباره توافق مربوط به بازدید کارشناسان روسی از آزمایشگاه بیولوژیک "ریچارد لوگار" که با بودجه آمریکا فعالیت دارد، پاسخی به مسکو نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «موضوعی که مورد نگرانی ماست، این واقعیت است که واشنگتن توضیح نمی دهد که چه فعالیت‌هایی در این آزمایشگاه که در مجاورت مرزهای روسیه قرار دارد، انجام می شود. طبیعی است که این مسئله نمی تواند توجه مقامات مسکو را به تضمین امنیت ملی ما جلب نکرده و نگرانی‌هایی در این رابطه بوجود نیاورد.»

وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرده است که بسیاری از رجال اجتماعی روسی و حتی گرجستانی قبلاً اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های آزمایشگاه لوگار نگرانی‌هایی را درباره پیروی طرف آمریکایی از تعهدات خویش در چارچوب کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی، بوجود آورده است. گفته می شود که این مرکز علمی، در حال انجام مطالعاتی درباره استفاده از حشرات به عنوان حامل عفونت‌های خطرناک برای انسان است.»

مقامات دیپلماتیک روس افزودند، علاوه بر این، در ایالات متحده یک هواپیمای بدون سرنشین جدید اختراع شده که می‌توانند پشه‌های آلوده به انواع میکروب‌ها را در هوا پخش کند. چنین اختراعاتی هم با روح و  محتوای کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی مغایرت دارد.

وزارت امور خارجه روسیه، بازدید از آزمایشگاه ریچارد لوگر توسط متخصصان روسی با امکان دسترسی تضمین شده آنها به کلیه امکانات آزمایشگاهی، از جمله ساختمان‌های تحت اختیار آمریکایی‌ها را اقدامی کاملاً منطقی و مناسب ارزیابی می کند.

لازم به یادآوری است که آزمایشگاهی به نام "ریچارد لوگار" (سیاستمدار آمریکایی) در سال 2011 در خاک گرجستان افتتاح شدکه در زمینه تهدیدات بیولوژیکی در حال تحقیق است.

در اکتبر سال 2018 ، "ایگور کیریلوف" رئیس نیروهای پرتوهای شیمیایی و دفاع بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که در این آزمایشگاه ممکن است مواد شیمیایی بسیار سمی به روی انسان آزمایش شود و ظاهراً در نتیجه این آزمایشات، 73 نفر در گرجستان مرگ مشکوکی داشتند.

روسیه در ماه ژوئن سال 2019 درخواستی برای فراهم شدن امکان بازدید از این مرکز توسط کارشناسان روسی به تفلیس ارسال کرد که هنوز پاسخی در این رابطه دریافت نکرده است. 

اپیدمی عفونت‌های خطرناک اطراف آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکاهدف آمریکا از تاسیس آزمایشگاه‌های بیولوژیک در سراسر جهان چیست؟

انتهای پیام/  

 

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط گرجستان اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گرجستان اخبار آمریکا اخبار روسیه گرجستان اخبار آمریکا اخبار روسیه خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند.

به گزارش مشرق، در پشت فراخوان‌ها برای خویشتن‌داری که توسط اکثر پایتخت‌ها به‌صورت هماهنگ انجام می‌شود، دیپلماسی روسیه و چین قاطعانه طرف ایران را در بحران بین این کشور و اسرائیل گرفته‌اند. نه مسکو و نه پکن حمله هوایی گسترده توسط تهران در شب شنبه ۱۳ آوریل را محکوم نکردند.

به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور خارجه چین یادآور شد که چین حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به‌شدت محکوم و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

از سوی دیگر، پکن به بیانیه ایران مبنی بر اینکه اقدام انجام شده محدود بوده و اقدامی دفاعی از خود بوده توجه می‌کند. ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه طی تماسی با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، به تمایل ایران برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش اشاره کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز قبل به پاسخ مشروع ایران اشاره کرده بود و بر «دورویی» غرب در این مورد تأکید کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سیمونا گالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو گفت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حملات کی‌یف به خاک روسیه را محکوم کرد».

حملات ایران حتی با نوعی سرخوشی در کانال‌های تبلیغاتی روسیه مورد استقبال قرار گرفت که ابتدا «پیروزی» تهران و «هراس» اسرائیل را پیش از اتخاذ لفاظی «حملات محدود» توصیف کردند. شبکه NTV روز دوشنبه گفت: «ایران به مرکز ثقل جهان اسلام تبدیل شده است».

بااین‌حال، نه مسکو و نه پکن هیچ علاقه‌ای به درگیری کنترل نشده ندارند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد