Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:18:39 GMT

حال و روز کرونایی شهر زیرزمینی پایتخت

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۶۱۱۸

حال و روز کرونایی شهر زیرزمینی پایتخت

وقتی که به حوالی ایستگاه مترو می رسی می بینی که حجم زیادی از مسافران برای رفت و آمد از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

در ساعات اولیه صبح و عصرگاهی این روزها این شهرزیرزمینی میهمان هزاران نفر از  شهروندانی است که اغلب برای رفت و آمد از این وسیله استفاده می کنند.

در داخل ایستگاه ها و قطارهای مترو انگار کرونایی نیست و مسافران بدون رعایت فاصله اجتماعی بر روی صندلی های ممنوعه نشسته و همچنین در راهروهای مترو نیز مسافران در کنار هم ایستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مسافران بدون ماسک و دستکش در داخل قطارهای مترو ایستاده اند و گویا که ویروس کرونا از این شهر رخت بسته است.

مسافری که بسیار نگران از این وضعیت وخیم در مترو تهران است به خبرنگار ایرنا می گوید: در این روزهای اخیر حجم مسافران زیاد شده، نمی دانم چه اتفاقی افتاده، شاید بدلیل گرانی تاکسی ها است که این حجم مسافر در مترو زیاد شده است.

وی که خود را مسافر پروپا قرص مترو اعلام کرد می افزاید: در روزهای اول اجرای طرح ماسک اجباری ماموران مترو در ورودی های گیت های مترو کنترل می کردند اما حال به نظر می رسد که این طرح در عمل لغو شده و مسئولان فقط به چند بنر بسنده کرده اند.

حضور پرخطر مردم در مترو

یکی دیگر از مسافران مترو در این باره می گوی نکته بسیار مهم آن است که حجم مسافران زیاد شده و می بینید که برخی مسافران بدون ماسک در مترو حضور دارند.

این شهروند تهرانی می افزاید: اگر مسئولان کنترل نکنند حتما با این حجم شلوغی ویروس کرونا در کمین مسافران مترو خواهد بود.

آمار روزانه مسافران مترو پایتخت از ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد

در این باره مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه آمار مسافران در شرایط عادی(قبل از ورود ویروس کرونا) روزانه بیش از یک میلیون نفر بود اما در روزهای اخیر کاهش محسوسی یافته افزود: حجم تردد مسافر این ناوگان روزانه رو به افزایش است و تعداد مسافران روزانه مترو هم اکنون از مرز ۸۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

«فرنوش نوبخت» به خبرنگار ایرنا گفت: پس از تعطیلات نوروزی و پس از فعالیت دوسوم از کارمندان و همچنین بازگشایی اصناف میزان مسافران از نیمه دوم اردیبهشت حدود ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گفته وی، در نیمه دوم فروردین میزان مسافران روزانه از حدود ۱۰۰ هزار نفر به ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: در هفته های اخیر نیز این روند افزایش داشته و در حال حاضر میزان روزانه مسافران مترو از مرز ۸۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

به گفته وی، در زمانی که مسافران مترو از بیش از یک میلیون مسافر به زیر ۱۰۰ هزار مسافر در روز رسید سرفاصله قطارها کاهش نیافت چرا که اعتقاد داشتیم به منظور کاهش ازدحام در ایستگاه ها نباید این سرفاصله قطارها را کاهش داد و در حال حاضر نیز تمامی خطوط ۷ گانه اعزام قطارها بصورت منظم و طبق برنامه در حال انجام است.

نوبخت خاطرنشان کرد: در زمان پیک در برخی ایستگاه های تقاطعی از جمله شادمان؛ امام خمینی (ره) چهارراه ولیعصر (عج) با ازدحام مسافران مواجه هستیم که این امر بدلیل جابجایی مسافران در خطوط است.

کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط ۳ مترو تهران

وی در ادامه از کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط ۳مترو تهران در راستای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

نوبخت با اعلام این خبر گفت: برای افزایش رفاه حال شهروندان و کاهش تعداد مسافران در هنگام استفاده از مترو تهران از روز سه شنبه ۳۰اردیبهشت ماه  سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ مترو تهران از هفت دقیقه به شش دقیقه کاهش یافت.

وی افزود: با کاهش یک دقیقه‌ای در سرفاصله حرکت قطارهای خط ۳ توانستیم گام جدیدی را در کاهش سرفاصله حرکت قطارها برداریم.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه‌ مترو ی تهران به علت شیوع ویروس کرونا با کاهش مسافر همراه شد، تصریح کرد: در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برای هر چه بهتر اجرایی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ‌ پیش از این سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳  نیز با بکار گیری تمام ظرفیت کاهش دادیم وبا تلاش‌های فراوان این بار توانستیم سرفاصله حرکت قطارهای خط ۳را از هفت دقیقه به شش دقیقه کاهش دهیم.  
در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خطوط ۱و ۴ سه و نیم دقیقه است و در خط دو از سه و نیم دقیقه به سه دقیقه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ترافیک قطعا شاهد افزایش مسافران مترو خواهیم بود گفت: این ناوگان با تمام ظرفیت آماده خدمت رسانی به شهروندان است و با رعایت پروتکل های بهداشتی این خدمات در حال انجام است.

به گفته وی، هم اکنون در ۱۲۷ ایستگاه مترو تهران و حومه عرضه ماسک ارزان قیمت در دستور کار قرار دارد و همچنین ضدعفونی کردن واگن های مترو نیز طبق برنامه و بصورت منظم در حال انجام است.

مدیرعامل مترو تهران درباره فعالیت دستفروشان نیز در این ناوگان گفت: ماموران مترو در صورت مشاهده نسبت به جمع آوری آنان اقدام می کنند اما بیشتر این افراد با پوشش مسافران عادی وارد مترو می شوند و در داخل قطارهای مترو اقدام به دستفروشی می کنند که این اقدام از کنترل ماموران مترو خارج است.

به نظر می رسد در صورت اجرای طرح ترافیک میزان مسافران مترو تهران و حومه از یک میلیون نفر عبور خواهد کرد که این امر می تواند برای کلانشهر تهران یک خطر محسوب شود چرا که کارشناسان وزارت بهداشت اعتقاد دارند که 25 درصد از افراد در حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس به این بیماری مبتلا می شوند.

برچسب‌ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه سرفاصله حرکت قطارهای خط ۳ سرفاصله حرکت قطارها مترو تهران و حومه مسافران مترو ویروس کرونا هزار نفر نفر عبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محسن سوخته‌سرایی روز چهارشنبه گفت : قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود صبح امروز بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی بوس از بندرگز در حال جابجایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران