Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، ثبت‌نام برای شرکت در قرعه‌کشی ۲۵ هزار دستگاه خودرو از ساعت اولیه صبح امروز آغاز شده و بر اساس  آن متقاضیان خرید خودرو که ضوابط ده‌گانه اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت را رعایت کرده باشند، می‌توانند در فرآیند قرعه‌کشی شرکت کرده و منتظر اعلام نتیجه باشند.

بر این اساس، اگرچه تا پیش از این هر یک از متقاضیان می بایست ۵۰ درصد وجه خودروی انتخابی خود را به حساب اعلامی از سوی خودروسازان واریز نمایند، اما شب گذشته با دستور مستقیم سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت هر گونه وجه از سوی خودروسازان در فرآیند ثبت‌نام متقاضیان ممنوع اعلام شده و تنها افرادی که در قرعه‌کشی حائز شرایط شناخته شده‌اند، می بایست ۱۰۰ درصد وجه خودروی خریداری شده را به حساب خودروسازان واریز نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع بر اساس دستور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان در هیچ یک از مراحل ثبت‌نام اجازه ندارند تا وجهی را از متقاضیان خرید خودرو دریافت کنند.

بر اساس سیاستگذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی‌های به عمل آمده با خودروسازان، فروش ویژه ۲۵ هزار دستگاه خودرو شامل ۱۵ هزار دستگاه خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو و ۱۰ هزار دستگاه خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا، در ایام عید سعید فطر صورت خواهد پذیرفت.

ضوابط ده‌گانه فروش خودرو

بر این اساس، حضور و ثبت‌نام در فرآیند فروش خودروسازان مشروط به رعایت شرایط ده‌گانه ذیل است:

۱- با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد.

۲- مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند.

۳- دارابودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است.

۴- سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد.

۵- افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند.

۶- خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.

۷- چنانچه در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی وی توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.

۸- هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ماه و پس از تردد ۱۰۰۰کیلومتری، برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند.

۹- مشتریان باید در ثبت شماره شبا خود در سایت فروش دقت نمایند، چراکه مسئولیت ورود شماره شبا به صورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است؛ ضمن اینکه شماره شبای اعلامی حتما باید به نام خود متقاضی باشد؛ چراکه وجه برگشتی در صورت عدم موفقیت در قرعه کشی، تنها به شماره شبای اعلامی منطبق با نام فرد ثبت‌نام کننده واریز خواهد شد.

۱۰- سند خودرو تا یکسال در رهن شرکت باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: پیش فروش خودرو طرح ساماندهی بازار خودرو بازار خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزینی ۲ هزار خودروی برقی با تاکسی‌های فرسوده

در مراسمی که با حضور سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، مدیر برقی‌سازی وزارت صمت و مدیرعامل مدیران خودرو برگزار شد، طرفین توافقنامه جایگزینی ۲ هزار دستگاه تاکسی برقی به جای تاکسی‌های فرسوده را امضا کردند.

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: در این تواقفنامه مقرر شد خودروی باکیفیت مجوز تاکسی دریافت کند و خدمات پس از فروش آن از دغدغه‌های مهم و جدی ما و تاکسیرانان بود که توافق خوبی صورت گرفت. رانندگان تاکسی با خودرو‌های با عمر ۱۰ سال به بالا می‌توانند نسبت به نوسازی اقدام کنند و به‌جای خودروی مصوب قبلی، حالا خودروی جدیدی با بسته حمایتی مناسب دریافت کنند تا بتوانیم در راستای هوای پاک قدم برداریم.

مالکی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ما در سال ۱۴۰۳ ورود ۲۷۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی و ۵ هزار دستگاه ون برقی است که در فاز نخست توافقنامه ۱۰ هزار تاکسی برقی امضا می‌شود.

کریمی سنجری مدیر برقی‌سازی وزارت صمت گفت: وزارت صمت سیاست توسعه برقی‌سازی را دنبال می‌کند و برنامه‌مان ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۴ هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است که در فاز اول ۶ شرکت بزرگ خودروساز توافقنامه تامین خودروی برقی را امضا کردند.

وی تاکید کرد: فاز دوم توسعه برای سایر شهر‌ها با همکاری وزارت کشور انجام خواهد شد، اما نکته مهم این است که گسترش خودرو‌های برقی نیاز به همکاری مراکز مختلف دارد و هم در بخش زیرساخت و تامین برق و همچنین منافع حاصل از صرفه‌جویی جایگزینی خودروی برقی با بنزینی منجر به افزایش قدرت خرید شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • کشف ۲ دستگاه خودرو سرقتی در میرجاوه
  • تصاویری از تصادف همزمان ۳ خودروی شوتی در جاده کوهستانی | چپ شدن قطاری!
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • مادران همچنان در انتظار قرعه کشی خودروی طرح جوانی جمعیت
  • جایگزینی ۲ هزار خودروی برقی با تاکسی‌های فرسوده