Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@04:36:50 GMT

ملخ‌ها به تهران حمله کرده‌اند؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۶۳۰۱

ملخ‌ها به تهران حمله کرده‌اند؟

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست تهران درباره خبرهای منتشرشده از حمله ملخ‌ها به تهران گفت: ملخ‌ها به تهران حمله نکرده‌اند. ملخ‌های مشاهده شده در جنوب تهران مربوط به تخم گذاری‌های یکی دو سال گذشته هستند که با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و رطوبت مناسب خاک متولد شده‌اند.

به گزارش مهر، محمد کرمی گفت: ملخ‌ها در سال‌های گذشته در مناطق مستعد جنوبی تهران تخم‌گذاری کرده‌ بودند و تا وقتی خسارت اقتصادی وارد نکنند، با آنها مبارزه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر زمانی که رطوبت زمین مناسب باشد و دمای هوا هم افزایش یابد، تخم‌های ملخ‌هایی که در سال گذشته داخل خاک بودند، در اصطلاح تفریق یا متولد می‌شوند.

کرمی در خصوص لزوم مقابله با این آفت گفت: اگر تعداد ملخ‌ها به حدی برسد که باعث خسارت اقتصادی شود و به کشاورزی آسیب وارد کند، وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با آنها اقدام خواهد کرد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران با اشاره به این که ملخ‌ها در شرایط طبیعی مضر نیستند، گفت: این حشرات بخشی از زنجیره غذایی در طبیعت محسوب می‌شوند و در فصل زادآوری و جوجه آوری پرندگان پوره‌های یک و دو آنها به عنوان تغذیه پرندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ملخ‌ها در سالهای گذشته هم وجود داشته اند اما شرایط آب و هوایی به گونه‌ای نبود که به این شدت افزایش یابند.

کرمی از گزارش‌های ادارات محیط زیست از وجود ملخ‌ها در جنوب تهران به خصوص در شهرستان‌های اسلامشهر و ورامین و قرچک ورامین خبر داد و گفت: شرایط این مناطق برای تخم گذاری ملخ‌ها مناسب‌تر از دیگر مناطق تهران است.

سر و کله ملخ‌ها در تهران از کجا پیدا شد؟

در همین حال مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران نیز گفت: به نظر می‌رسد ملخ ها از جنوب و جنوب شرق استان تهران راهی شهر تهران شده اند.

به گزارش فارس، شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درخصوص هجوم ملخ ها به شهر تهران گفت: مقابله با حمله ملخ ها یا هر گونه از حشرات در حیطه اختیارات اداره کل محیط زیست شهرداری تهران نیست.

وی افزود: با توجه به آنکه نحوه کنترل جمعیت ملخ ها ونوع اقدام در این خصوص توسط سازمان حفظ نباتات اعلام می شود و شهرداری صرفا مجری می باشد؛ وظیفه اداره کل محیط زیست شهرداری تهران این است که نسبت به نحوه سمپاشی و آثار و عوارض زیست محیطی احتمالی حاصل از آن در مناطق تحت تأثیر نظارت کند.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: از این رو در موضوع اخیر هم با معاونت کنترل آفات سازمان حفظ نباتات هماهنگی هایی برای نحوه اقدام انجام شده است.

انصاری گفت: به نظر می رسد این ملخ ها از جنوب و جنوب شرق تهران به سمت شهر تهران آمده اند اما در خصوص منشأ آن نمی توان فعلا دلیلی بیان کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حمله ملخ ها تهران محیط زیست محیط زیست شهرداری تهران ملخ ها ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران با اشاره به افتتاح خانه محیط زیست محلات طرشت و شریف، اظهار کرد: خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای مهم برای مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست، هم‌اندیشی و مشارکت برای ارائه نظرات و پیشنهادات جهت رفع مشکلات و معضلات محیط زیست از طریق جلب مشارکت مردم و فعالان محیط زیست در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی مربوطه است.

طاهری تصریح کرد: خانه‌های محیط زیست می‌تواند محلی برای گسترش دانش زیست‌محیطی و مجموعه‌ای برای حضور افراد دغدغه‌مند و دوستدار محیط زیست باشد.

وی افزود: در این مراسم ضمن ارائه آموزش حفاظت از محیط زیست، از شهروندان دعوت شد تا با ثبت نام در اپلیکیشن شهرزاد، در طرح نوماند مشارکت کنند.

کد خبر 6086641

دیگر خبرها

  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد