Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسعه صادرات یکی از عوامل اصلی رونق اقتصادی و نسخه ای شفا بخش برای حل مشکل بیکاری در سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که مرز خاکی نسبتا طولانی با همسایگان شرقی ایران دارد. از طرفی، وجود چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور نیز استعداد توسعه فعالیت های تجاری در جنوب شرق کشور را تا حد زیادی افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمارها نشان می دهد، میزان صادرات سال گذشته سیستان و بلوچستان 17 درصد افزایش داشته است که می تواند نویدبخش آینده روشن تجارت در این خطه از ایران اسلامی باشد.

محمد رفیع سلطانزاده، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در سال 98، یک میلیون و 356 هزار و 807 تن کالا با ارزش بیش از یک میلیارد و 90 میلیون دلار از گمرگات و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد چابهار صادر شده است.

وی با بیان این که بر اساس آمار و تحلیل ها صادرات استان از لحاظ ارزش 17 درصد افزایش  داشته است، افزود: طی این مدت  بدون احتساب منطقه آزاد چابهار کالاهایی به ارزش یک میلیارد و 75 میلیون دلار از استان صادر شده است.

این مقام مسئول خاطرنشانکرد: اقلام عمده صادراتی از گمرکات و بازارچه های مرزی استان شامل مصالح ساختمانی (سیمان)، میوه، نخود خام ، گاز، گوگرد، خرما  و صیفی جات، پودر لباسشویی، قیر، محصولات سرامیکی، کیسه پلاستیکی بوده که به کشورهای  پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها صادر شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز

محمد انصاری با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد از ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی کشور به حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد، افزود: این در حالی است که این شاخص در استان البرز بیش ۵۲ درصد است.

انصاری گفت: هم اکنون سه هزار ۷۲۵ واحد صنعتی در البرز فعالیت می‌کنند که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۱۷۳ هزار نفر فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: در شاخص تعداد واحد‌های صنعتی، البرز ۴.۷ درصد از صنایع کشور را در خود جای داده که سهم اشتغالزایی این واحد‌ها حدود ۶.۲۴ درصد از مجموع اشتغال ایجاد شده در کشور است.

وی افزود: در سال مهار تورم و رشد تولید همچنین در حوزه توسعه صادرات غیر نفتی موفقیت بزرگی کسب شد و پیرو دستور استاندار البرز ضمن ساماندهی آمار واقعی صادرات استان، صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری انواع محصولات تولیدی استان برای اولین بار ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت ریلی، معضل بیکاری سیستان و بلوچستان را رفع می کند
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صادرات ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس