Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:03:45 GMT

عروسی های چراغ خاموش!

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۶۷۹۴

عروسی های چراغ خاموش!

ایسنا/مرکزی به دنبال اجرای راهکارهای مقابله با کرونا، برگزاری تجمعات و همایش ها و فعالیت سینماها، سالن های ورزشی، مدارس، دانشگاه ها و تالارهای عروسی و سایر صنوف پرخطر تعطیل شده بود، اما با گذشت حدود سه ماه از شیوع این ویروس، برخی صنوف با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفتند، البته طبق اعلام معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت فعالیت تالارها، استخرها و مراکز سونا و ماساژ همچنان تعطیل اعلام شده و تصمیم گیری در این خصوص به روزهای آینده موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود که تالارها به جهت جای دادن یک جمع بزرگ در طول یک مراسم زیر یک سقف می توانند بسیار بیشتر از دیگر صنوف زمینه ساز انتقال ویروس باشند و شاید مهمترین دلیل برای تاخیر در صدور مجوز برای فعالیت آنها هم همین امر باشد، اما بررسی میدانی ایسنا در خصوص فعالیت تالارها در سطح شهر اراک، نشان می دهد که تالارها چندان به دستورالعمل های کرونایی پایبند نبوده اند و درصدد هستند تا ضررهای تعطیلی ناشی از شیوع کرونا را حتی بدون مجوز جبران کنند.

با یکی از تالارهای اراک تماس گرفتم، مدیر تالار گفت: مراسمات در حال برگزاری است و برای رزرو تاریخ باید حضورا به مدیریت تالار مراجعه کنید.

در مراجعه به تالار دیگری قیمت های غذا و تشریفات در اختیارم قرار گرفت و مدیر تالار گفت: شما تاریخ مورد نظر خود را اعلام کنید تا هماهنگی لازم در خصوص برگزاری انجام شود و با بین اینکه مراسمات از هشتم خردادماه طبق روال معمول برگزار می‌شود تاکید کرد که شما می توانید جهت تست کیفیت غذا و سالن، در مراسم عروسی که آخر هفته در این تالار برگزار می شود شرکت کنید تا در صورت تامین نظرتان، در مورد برگزاری مراسم در این تالار به توافق نهایی برسیم.

مدیر تالار بعدی آغاز مراسمات را از ۱۵ خردادماه بیان کرد و گفت: برگزاری مراسم عروسی در این تالار از هفته آینده آغاز می‌شود، اما برای رزرو تاریخ مراسم از الان قرارداد منعقد می شود.

تالار دیگری نیز همین شرایط را اعلام کرد و گفت: از ۱۵ خرداد به بعد مراسمات و مجالس عروسی همانند روال قبل برگزار می شود.

از نگرانی های موجود در خصوص کرونا گفتم و درخصوص تمهیدات بهداشتی تالار و نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی  در جریان برگزاری مراسم و در زمان آماده سازی سالن و پذیرایی پرسیدم و او گفت: پروتکل خاصی وجود ندارد همانگونه که شما در منزل ظروف خود را شسته و سپس استفاده می کنید ما نیز همین کار را می کنیم!

تالار باغ دیگری گفت از آخر این هفته با برگزاری یک مراسم که در فروردین ماه لغو اما فسخ نشده بود، مراسم ها آغاز می‌شود و شما می توانید با حضور در غذاپزی ما تست غذا را انجام دهید و برای برگزاری مراسم تصمیم بگیرید.

وی افزود: منعی برای برگزاری مراسمات وجود ندارد و با دریافت مواد ضدعفونی از سوی مرکز بهداشت تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود. البته تاریخ های زیادی از سوی افراد اعلام شده اما هنوز برخی نهایی نشده و شما می توانید با ارائه تاریخ مدنظر خود در صورت آزاد بودن وقت، قرارداد برگزاری مراسم را با ما منعقد کنید.

فعالیت این تالارها در شرایطی در حال انجام است یا بزودی آغاز می شود که هنوز مجوزی برای فعالیت آنها صادر نشده و به نظر می رسد کسی هم نمی تواند جلوی اصرار مردم به برگزاری مراسم عروسی و پافشاری تالارها به ارائه خدمات بدون مجوز را بگیرد.

برخی تالارها قاچاقی فعالیت می کنند

رئیس اتحادیه چلوکبابی، غذاخوری، تالارها و رستوران های اراک در اینباره بیان کرد: در حال حاضر اجازه فعالیت برای رستوران ها صادر شده و فرماندار اراک نیز بر عدم اجرای مراسمات و عدم فعالیت تالارها و تالار باغ ها تاکید کرده است.

محمدعلی ملکی نژاد با بیان اینکه هرگونه فعالیت تالارها در شرایط موجود غیرقانونی است ولی برخی تالارها مراسمات را برگزار می کنند، اضافه کرد: این فعالیت ها با تایید اتحادیه برگزار نمی شود و اقدام مدیریت سالن ها خودسرانه و غیر قانونی است که در این راستا اماکن شبانه نظارت و بازرسی را انجام می دهد.

وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی توسط تالارها گفت: زمانی که مراسمی برگزار می شود نمی توان به تک تک افراد تاکید کرد که از ماسک استفاده کنند و در واقع عملا هیچ کس چنین الزاماتی را در مراسم عروسی رعایت نمی کند همانگونه در سطح شهر نیز دیده می شود برخی افراد از ماسک استفاده نمی کنند. رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم ارتباطی به ما ندارد و نمی توانیم مردم را مجبور به رعایت این موارد کنیم، در واقع ما دستورات بهداشتی مربوط به تالارها و رستوران ها را اجرا می کنیم.

ملکی نژاد ادامه داد: شیوع ویروس کرونا تالارها و تالارباغ ها را به ورشکستگی رساند و این ضرر به هیچ وجه قابل جبران نیست.

وی با تاکید بر ضرر هنگفت تالارها و رستوران ها در دوران کرونا، گفت: تنها دو استان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند اما باز هم اجازه فعالیت به تالارهای استان هایی که شرایط شان بهبود یافته داده نمی شود و این در حالی است که حتی اماکن زیارتی نیز که پذیرای جمع کثیری از مردم هستند بازگشایی شده اند.

وی میزان ضرر وارد شده به این صنف را بی نهایت دانست و گفت: به صورت معمول در ایامی همچون ماه محرم یا فصل سرما بازار تالارها کساد می شود، در واقع در سال هر تالار حدود ۸۰ تا ۹۰ مراسم برگزار می کند و که با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال این فرصت کار هم از این صنف گرفته شد.

مجوز فعالیت مجدد تالارهای پذیرایی صادر نشده است

فرماندار اراک نیز در اینباره گفت: طبق مصوبه قرارگاه زیستی استان مرکزی، هنوز مجوز فعالیت در قالب جشن های بزرگ از جمله عروسی ها ابلاغ نشده اما رستوران ها با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

حسین بختیاری بیان کرد: تصمیم گیری در خصوص برخی صنوف از جمله تالارها یا استخرها و ... در جلسات بعدی قرارگاه انجام خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت تالارها به صورت خودسرانه اضافه کرد: اتاق اصناف باید در این خصوص پیگیری و نظارت را انجام دهد. هرگونه فعالیتی قبل از ارائه مجوز، غیرقانونی است و باید برخورد قانونی از سوی اصناف با آنها انجام شود چراکه قرارگاه زیستی استان هنوز مجوز شروع فعالیت دوباره تالارهای استان را صادر نکرده و تالارها همچنان جزو صنوف پرخطر تلقی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، در برخی استان‌ها، از سرگیری فعالیت تالارها و برگزاری تجمعات و مراسم، شمار مبتلایان به ویروس کرونا را افزایش داد، از طرفی قشری که درآمد و معیشت شان به تالارها گره خورده در مدت شیوع کرونا ضررهای هنگفتی را متحمل شده اند و به نظر می رسد ایجاد توازن بین این دو مسئله غیرممکن باشد.

فعالیت بدون مجوز تالارها نشان می دهد که آنها اصرار بر جلوگیری از ادامه ضرر و زیانی دارند که به گفته خودشان کمرشکن بوده است و از طرفی برخی خانواده ها اصرار به برگزاری مراسم عروسی دارند. در این شرایط ضروری است که تصمیمات مرتبط با این بخش هرچه سریعتر اتخاذ شود و آنچه قطعا ضروری است تقویت بعد نظارت بر عملکرد بهداشتی تالارها و آموزش و حساس سازی هرچه بیشتر مردم در استفاده از خدمات این مراکز است تا اراک دوباره دوران وحشتناک پیک بیماری را تجربه نکند و داستان عروسی ها به عزا ختم نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس مراسم عروسي اراك رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت تالارها برگزاری مراسم برگزار می شود مراسم عروسی رستوران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر خارجه الجزایر در این نشست گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل، «آنروا» را هدف قرار می‌دهد، زیرا در پی نابودی فلسطین است.

وزیر خارجه اردن هم با بیان اینکه اسرائیل از گرسنگی به عنوان ابزار جنگی استفاده می‌کند و کارکنان سازمان‌های امدادرسان را با خونسردی به قتل می‌رساند، پایان اشغالگری و ارائه راه حل دائمی را برای حل مشکل آوارگان فلسطینی خواستار شد.

نماینده روسیه نیز از حملات رژیم صهیونیستی به کارکنان آنروا در غزه انتقاد کرد و گفت: تضعیف نقش این نهاد، پیامد‌های مخربی را برای منطقه در پی دارد.

نماینده چین هم با بیان اینکه شواهد کافی برای اثبات ادعای رژیم صهیونیستی درباره همکاری آنروا با حماس وجود ندارد، از این رژیم خواست حملات خود را به این نهاد متوقف کند.

نماینده انگلیس نیز با اشاره به خطر قحطی در غزه از رژیم اشغالگر خواست به آنروا و همه نهاد‌هایی که کمک‌های بشردوستانه ارائه میکنند، اجازه دسترسی بدون مانع به غزه را بدهد.

نماینده فرانسه هم با اشاره به ضرورت وجود آنروا برای کمک رسانی به مردم گفت: این نهاد در طول ۷۵ سال نقش مهمی برای حدود شش میلیون آواره فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و کشور‌های مختلف داشته است.

نماینده آمریکا با بیان اینکه کنگره این کشور ارائه کمک‌های بیشتر به آنروا را حداقل تا سال ۲۰۲۵ ممنوع کرده، اذعان کرد از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا کنون، بیش از ۲۴۰ تن از کارکنان نهاد‌های کمک رسان در حین انجام وظیفه کشته شده اند.

نماینده رژیم صهیونیستی هم با بیان اینکه اسرائیل اجازه نخواهد داد آنروا مانند قبل به فعالیت خود ادامه دهد، گفت: این نهاد خواهان تشکیل کشور فلسطین از نهر تا بحر است و می‌خواهد از طریق بازگرداندن آوارگان، اسرائیل را نابود کند.

دیگر خبرها

  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم
  • "مجنون آن لیلی" به تالار حافظ می‌آید
  • مجنون آن لیلی به تالار حافظ می‌آید
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید
  • فیلم|برگزاری مراسم رژه روز ارتش در بلوار نماز مشهد
  • برگزاری مراسم روز ارتش در پادگان آموزشی صفرپنج کرمان
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز