Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-16@22:43:50 GMT

همه فکرها باید برای منافع ملی باشد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۶۹۰۹

همه فکرها باید برای منافع ملی باشد

رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی را نماد دمکراسی اسلامی و مردمسالاری دینی در کشور دانست و تاکید کرد: دوران فعالیت دولت و مجلس چهارساله و کوتاه است اما با همکاری یکدیگر می توانیم یادگاری ماندگار برای دهه ها و حتی قرن ها برای مردم بر جای بگذاریم و آن یادگار بزرگ، قانون متقن، صحیح، کارآمد و مفید برای جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن روحانی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،اظهارداشت:همه فکرها باید برای منافع ملی، امنیت ملی، مصالح ملی و هویت ملی باشد و مصالح عمومی باید بر مصالح حزبی، جناحی و حوزه های انتخابیه، ترجیح داده شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی، خانه ملت و از آن ملت ایران است، گفت: مبنای ما برای همکاری ها چارچوب قانون اساسی است و ما مجلس و تک تک نمایندگان را از دیدگاه قانون اساسی در برابر کل مردم ایران مسوول می دانیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ترجیح منافع ملی بر منافع بخشی و جناحی، اساس کار برای همکاری دولت و مجلس خواهد بود، اظهارداشت:دولت و مجلس در کنار هم و با همکاری و هم افزایی می توانند با تحریم و تحریک آمریکایی ها و بیماری کرونا مقابله کنند.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

با درود و سلام به ارواح طیبه انبیاء و رسول، ائمه هدی(ع) و همه صالحان، شهیدان، امام شهیدان و بویژه شهدای مجلس شورای اسلامی، آغاز مجلس یازدهم را خدمت همه نمایندگان محترم و ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

پارلمان و مجلس در سراسر جهان، نماد مهم دمکراسی است و در ایران اسلامی، مجلس شورای اسلامی، نماد دمکراسی اسلامی و مردم‌سالاری دینی است.

اولین رکن دمکراسی در تاریخ ایران، ۱۱۴ سال پیش با مجلس شورای ملی آن زمان شکل گرفت و این نهاد از مرحوم آخوند خراسانی و محقق نائینی تا امام راحل (رضوان الله تعالی علیهم) نهادی بوده که به عنوان نهادی مشروع و قانونی تلقی شده است.

در مجلس شورای اسلامی از آغاز بزرگانی بر چنین صندلی‌هایی نشستند و ادای وظیفه کردند. از شهید آیت‌الله مدرس گرفته تا مقام معظم رهبری، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و شهیدانی همچون شهید رجایی، شهید باهنر و شهید چمران در مجلس اول بر همین صندلی‌ها نشستند و به وظیفه مهم قانون‌گذاری پرداختند.

هم دوران دولت ۴ ساله و پایان‌پذیر و کوتاه و هم دوران مجلس ۴ ساله و کوتاه است اما با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم یادگاری دائمی و ماندگار برای دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای مردم به یادگار بگذاریم و آن یادگار بزرگ، قانون متقن، صحیح، کارآمد و مفید برای جامعه است.

مجلس‌ها آمدند و رفتند، دولت‌ها هم آمدند و رفتند اما می‌بینید قانون مدنی کشور برای دهه‌ها و بیش از یک قرن به عنوان محکم‌ترین قانون هنوز هم جای افتخار برای ایران و قانونگذاری ایران است.

دولت و مجلس در بسیاری از زمینه ها ‌می‌توانند همکاری کنند اما بهترین همکاری، لایحه خوب از سمت دولت و بررسی و تصویب از سوی مجلس شورای اسلامی است و وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِندَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا . ان‌شاء الله امیدوارم در یک سال باقیمانده این دولت و آغازین سال این مجلس بتوانیم در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

مبنای ما برای همکاری‌ها چارچوب قانون اساسی است و ما تک تک نمایندگان مجلس را از دیدگاه قانون اساسی در برابر کل ملت ایران مسئول می‌دانیم. آنچنان که قانون اساسی این را می‌گوید. همه فکرها برای منافع ملی، امنیت ملی، مصالح ملی و هویت ملی باشد و مصالح عمومی را بر مصالح حزبی، جناحی و حوزه‌های انتخابیه ترجیح بدهیم.

بی‌تردید مجلس نه مجلس حوزه‌های انتخابیه، نه مجلس اقوام، نه مجلس جناح‌ها و نه مجلس فرق است. مجلس شورای اسلامی خانه ملت و از آن ملت ایران است.

ترجیح منافع ملی بر منافع بخشی و حوزه‌های انتخابیه و جناحی به عنوان اساس کار برای همکاری دولت و مجلس خواهد بود.

در اینجا به طور بسیار مختصر و خلاصه خدمت نمایندگان محترم مجلس یازدهم عرض می‌کنم که دولت یازدهم و دوازدهم در دو مقطع ۵ ساله و ۳ ساله قرار گرفت. در پنج سال اول مبنای دولت گشایش و پیشرفت بود و بحمدالله در همه زمینه‌ها در سال‌های اولیه، هم شاهد گشایش‌ها در امور مهم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و هم شاهد پیشرفت بودیم.

اینکه بحمدالله امروز در ماجرای کرونا، ایران در لیست کشورهای موفق در مبارزه با این ویروس خطرناک قرار گرفته، یکی از دلایل آن این است که در دولت یازدهم پایه‌های درمان و بهداشت در کشور مستحکم شد.

توانمندی درمانی کشور از تخت‌های بیمارستانی تا تجهیزات به دو برابر آنچه قبل از سال ۹۲ در تاریخ ایران بوده است، رسید و این افتخار بزرگی برای ملت ایران و مسئولین نظام است که شرایط آنچنان مهیا شد که در این حادثه سخت ویروس عالمگیر، ما نه دغدغه‌ای از لحاظ تخت بیمارستانی و نه دغدغه‌ای نسبت به تخت‌های ویژه و آی‌سی‌یو و نه برای دستگاه های تنفس مصنوعی داشتیم.

این به دلیل استحکام پایه‌های درمانی در جمهوری اسلامی ایران بود.

همینطور در زمینه تقویت فضای مجازی، شرایطی را پیدا کردیم که به راحتی توانستیم بسیاری از امور را از طریق فضای مجازی حل و فصل کنیم که نمونه آن گفته شد و کار مجلس شورای اسلامی در ماه‌های آخر دوره دهم بر مبنای امکانات فضای مجازی انجام شد.

امروز گسترش دولت الکترونیک و بودن این فضا در اختیار مردم، آنان را از میلیون‌ها مراجعه به بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی بی‌نیاز کرده است؛ ۷۷ میلیون نفر از بانک‌ها، وام دریافت کردند بدون اینکه یک نفر نیاز باشد به بانکی مراجعه کند و این بیانگر توانمندی کشور در زمینه فضای مجازی است. همچنین موبایل هوشمند در کشور در سال ۹۲، ۳۰۰ هزار بوده و امروز بالای ۷۰ میلیون؛ این به معنای امکانات کشور در زمینه فضای مجازی است.

همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد یک تحول بزرگ و اساسی بود؛ ما از ۵۲ شرکت دانش‌بنیان امروز به ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان رسیدیم؛ درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۸، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

یک تحول بزرگ هم در اشتغال و هم در زمینه فناوری نوین از طریق دانشمندان جوان ما و بویژه تحول در آی‌سی‌تی و موضوع ارتباطات و فناوری ارتباطات؛ در بقیه موارد هم در دوره گشایش و پیشرفت توانستیم پیشرفت‌های قابل ملاحظه به دست بیاوریم.

خودکفایی‌ها، توسعه زمین‌های کشاورزی، آماده نمودن محصولات کشاورزی از نود و چند میلیون تن تا ۱۲۰ میلیون تن ، نشانه تحرک ملت بزرگ ایران در بخش کشاورزی، صنعت و سایر بخش‌ها بود.

در زمینه علم و دانش و فناوری از رتبه بیست و یکم به رتبه شانزدهم دست پیدا کردیم و در زمینه نوآوری از رتبه ۱۳۱ به رتبه ۶۱ صعود پیدا کردیم؛ این تحرک بزرگ در سراسر کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی بود؛ البته در سایر زمینه‌ها هم شرایطی را بوجود آوردیم که خودکفایی‌ها و خوداتکایی‌ها بتواند ظهور و بروز پیدا کند.

شما می‌دانید در زمینه تولید بنزین از ۵۲ میلیون لیتر در روز به ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسیدیم و آنچنان خودکفا شدیم که امروز تولید روزانه گاز حدود هزار میلیون متر مکعب است و این تحولات عظیم در سایه استراتژی گشایش و پیشرفت در کشور بود.

در زمینه نظامی، رتبه ۲۲ در جهان بودیم و امروز در رتبه ۱۴ هستیم؛ در بخش‌های مختلف قدرت نظامی در طول سالیان گذشته شاهد تحول بزرگ بودیم؛ در همه زمینه‌های زیربنایی شاهد تحول عظیم بودیم؛ در زمینه بزرگراه‌های کشور از ۱۴ هزار کیلومتر به ۲۸ هزار کیلومتر رسیدیم؛ یعنی به ۲ برابر آنچه که کشور قبل از دولت یازدهم در اختیار داشته است؛ و در سایر زمینه‌های ریلی، بنادر و دیگر بخش ها این حرکت خوب را در کشور شاهد بودیم.

پایان این دوره اول، شاهد آمار و ارقامی بودیم که از روز اول دولت امید به آن داشتیم؛ رشد اقتصادی کشور در سال ۹۵، بالاترین رشد اقتصادی جهان بود. رشد اقتصادی ایران در سال ۹۵، ۱۲.۵ و بزرگترین رشد در سراسر جهان بوده و ما در تورم توانستیم به تورم تک رقمی، ۹ درصد و حتی به ۷ درصد برسیم.

در زمینه صادرات غیرنفتی که روز به روز در تنگنا قرار گرفتیم، در چند سال متناوب صادرات غیرنفتی با واردات غیرنفتی تراز مثبت پیدا کرد و ما شاهد ایجاد ۹۷۰ هزار شغل جدید در سال ۹۶ بودیم؛ در این دوران، یعنی در دوران گشایش و پیشرفت در ۵ سال اول با کمک مجلس، با کمک سایر قوا، با هدایت مقام معظم رهبری به این نقطه قابل قبول دست یافتیم.

اما متأسفانه دشمنان نتوانستند این حرکت سریع و رشد قابل ملاحظه ایران را تحمل کنند و در پایان سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷، دوران جدیدی پیش روی دولت قرار گرفت و ناچار شدیم از استراتژی گشایش و پیشرفت به سمت استراتژی ایستادگی و بردباری تمایل پیدا کنیم. شرایطی که از سال ۹۷، سخت‌ترین وضعیت اقتصادی برای ایران بوجود آمد. آمار و ارقام را مطلع هستید که در چه شرایط سختی قرار گرفتیم.

در این دوران با حمایت مردم و با هدایت مقام معظم رهبری نگذاشتیم دشمنان به هدف خود دست یابند. آنها می‌خواستند نظام ایران دچار اخلال شود، اقتصاد ایران دچار فروپاشی شود و با همه تبلیغات روانی و فشار اقتصادی، می‌خواستند شاهد آن باشند که ۴۰ سالگی انقلاب را جشن نگیریم.

در برابر اهداف دشمنان‌مان ایستادگی کردیم. دشمن نه نسبت به اصل نظام و نه نسبت به ایجاد بحران در سراسر کشور به هدف خود نرسید و نخواهد رسید.

در این دوران استراتژی، اداره کشور با حداقل درآمد بود، اما در عین حال پرداخت حقوق کارمندان حتی یک ماه به تأخیر نیفتاد، یکبار پرداخت مستمری‌بگیران به تأخیر نیفتاد، کمک به اقشار مستمند و فقیر به تأخیر نیفتاد و در این مدت توانستیم کالاهای ضروری مورد نیاز مردم و کالاهای اساسی را در سخت‌ترین شرایط اقتصادی برای مردم تأمین کنیم. دیدید در تمام سال ۹۷ و در تمام سال ۹۸ سختی‌ها و مشکلات بسیاری داشتیم، اما قفسه‌های مواد غذایی در کشور خالی نشد و مردم در نگرانی شدید برای تأمین نیازمندی‌های ضروری خود قرار نگرفتند.

در اینجا باید از هدایت و حمایت مقام معظم رهبری یاد کنم که در آغاز سال ۹۷ در جمع سران سه قوه و عده‌ای از مسئولین فرمودند، اکنون دولت در وسط میدان است و رئیس جمهور به عنوان فرمانده این میدان جنگ است و دو قوه دیگر و همه نهادها موظفند به دولت یاری برسانند و کمک کنند و خود ایشان ساختاری را برای حمایت دولت تحت عنوان شورای عالی هماهنگی اقتصادی تشکیل دادند که تاکنون این شورا پنجاه جلسه تشکیل داده و مصوبات فراوانی برای باز کردن گره‌های سخت در جامعه اقتصادی و اجتماعی مردم داشت.

بنابراین، این دوران گرچه دوران بسیار سختی برای کشور بود، اما هیچ یک از اهداف مهم اقتصادی و اجتماعی که در ۵ سال اول جزو هدف‌های دولت بود، در این دوران ۳ ساله هم از یاد نبردیم و فراموش نکردیم و همه آن اهداف را پیگیری و دنبال می‌کنیم.

اما امروز در مرحله سوم قرار گرفتیم و خواست بنده از مجلس یازدهم این است که در سال پایانی دولت و سال آغازین مجلس یازدهم بتوانیم دوران پیوند و پیروزی را شکل دهیم. دوره امروز، دوره ایستادگی و بردباری است؛ اما با پیوند با یکدیگر و حمایت یکدیگر و هم‌افزایی کنار هم. به هیچ عنوان دنبال این نیستیم که مجلس شورای اسلامی در دو وظیفه بسیار مهم خود یعنی تقنین و نظارت، هیچ کجا کوتاه بیاید. بدون کم و کاست به دنبال مجلس قوی، صالح و کارآمد و همین مجلسی که مقام معظم رهبری در پیام امروزشان تأکید کردند، مجلسی که برای مردم امید و برای دولت تکیه‌گاه باشد، دنبال این هستیم که رابطه دولت و رابطه مجلس به گونه‌ای باشد که بتوانیم در این سال بسیار سخت و مشکل که هم با تحریم دشمن و تحریک دشمن مواجه هستیم، هم با ویروس خطرناک کرونا، در این شرایط بتوانیم کشور را اداره کنیم. بتوانیم در مقابله با کرونا به موفقیت نهایی برسیم.

خوشبختانه خدمت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی عرض می‌کنم در سراسر کشور به مرز مهار کرونا نزدیک شده‌ایم. تقریباً در حدود ۲۰ استان به مهار رسیدیم و در ۱۱ استان دیگر هم بسیار امیدواریم که در هفته‌های پیش رو به مهار برسیم. البته بعد از دوران مهار گرچه فعالیت اقتصادی آزادتر می‌شود اما دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان باقی می‌ماند.

به دلیل اینکه ستاد ملی کرونا دولت را موظف کرده که خود را برای موج جدید بیماری در پاییز آماده کند، تمام امکانات لازم را برای آن زمان که به طور احتمالی با موج جدید مواجه شویم، آماده کردیم و ذخایر لازم را در این زمینه آماده نمودیم. بنابراین هم در زمینه مبارزه با کرونا و هم در زمینه مبارزه در برابر جنگ اقتصادی آمریکا، اقدامات تروریستی آمریکا که اقداماتش هم تروریسم اقتصادی است و هم اخیراً تروریسم درمانی، اما می‌توانیم در کنار همدیگر در برابر هم تحریم و هم تحریک آنها و هم این بیماری مقابله کنیم. راهش همکاری و هم‌افزایی است.

بی‌تردید کار مجلس شورای اسلامی، اجرا و مسئولیت‌های اجرایی و قضایی نیست. استقلال قوا در قانون اساسی ما تأکید شده است اما استقلال قوا به معنای تنازع قوا و در برابر یکدیگر ایستادن نیست. می‌توانیم با حفظ استقلال قوا، تعامل قوای ما به گونه‌ای باشد که به هدف اصلی دست یابیم.

مجلس، دولت، قوه قضائیه و نیروهای مسلح همه برای رفاه، آسایش، نظم عمومی، عدالت‌ و استقلال و حفظ تأمین منافع ملی کشور است و بنابراین آن هدف را در ضمن اجرای وظایفمان نباید از یاد ببریم.

دولت دست خود را به سمت مجلس یازدهم دراز می‌کند. ما از مجلس “اخوت” را می‌خواهیم همانطور که همه ما از رهبری بزرگوارمان “ابوت” را می‌خواهیم و مطمئن هستیم با همکاری همدیگر در این سال بسیار سخت به مردم امید بیشتر می‌دهیم و یأس بیشتر را برای دشمنان نظام و دشمنان ملت بزرگ ایران و پیشرفت و توسعه کشور را ادامه خواهیم داد.

دولت ۱۰ لایحه مهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی دهم کرده بود که فرصت رسیدگی به آنها نشد، همه آنها را به زودی تقدیم این مجلس خواهیم کرد در راستای اهداف بلندی که برای اقتصاد مردمی و عدم تصدی‌گری دولت و نهادهای عمومی در اقتصاد کشور که جزو دستورات مقام معظم رهبری است.

بهبود و توسعه محیط کسب و کار در جامعه، مبارزه با فساد و شفافیت و نشاط علمی و تحقیقاتی و فرهنگی در کشور و گسترش آزادی و عدالت بویژه برای زنان، جوانان، اقوام و طوایف مختلف که جزو اهداف این نظام است. در کنار هم خواهیم بود و ان‌شاء الله می‌توانیم امید جدیدی را برای ملت ایران بوجود بیاوریم.

در پایان می‌خواهم از کادر درمانی کشور تشکر و سپاسگزاری کنم. از نیروهای مسلح در این دوره سخت و همچنین از ملت بزرگ که در این دوران، همراهی و تعاون خود و دستگیری یکدیگر را از یاد نبرد.

در این ۳ ماه و چند روز توانستیم به نقطه ای برسیم که کار دولت در مقابله با این ویروس در جهان قابل ارایه است و بسیاری از کشورهایی که نه تحریم داشتند و دارای بزرگترین منابع مالی و قدرت اقتصادی هستند، شرایط بسیار سخت‌تری را در این ایام در قبال این بیماری پیش روی مردم خود گذاشتند بنابراین تشکر و سپاسگزاری از همه مردم دارم.

همچنین از مقام معظم رهبری بخاطر اختیارات ویژه‌ای که به ستاد ملی کرونا عنایت کردند که بدون این اختیارات حل معضلات در این دوران سخت امکان پذیر نبود و همچنین از مجلس شورای اسلامی از دوره دهم، از هیأت رئیسه محترم و از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی سپاسگزارم و تشکر می‌کنم.

خدمت همه نمایندگان محترم عرض می‌کنم که با همه وجود آماده‌ایم تا در کنار مجلس به اهداف بلند مورد نظر نظام، رهبری معظم انقلاب، همکاری و هم‌افزایی خود را آغاز و شروع کنیم.

ان‌شاء الله. خداوند یار شما باشد و بر توفیقات‌تان بیفزاید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

برچسب هاحسن روحانی مجلس شورای اسلامی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: حسن روحانی مجلس شورای اسلامی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی نمایندگان محترم مقام معظم رهبری گشایش و پیشرفت مجلس یازدهم قانون اساسی دولت یازدهم برای همکاری دولت و مجلس هم افزایی دانش بنیان رئیس جمهور فضای مجازی عرض می کنم منافع ملی ملت ایران برای مردم بسیار سخت زمینه ها ملت بزرگ نه مجلس کنار هم سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو آمریکایی عازم مدیترانه می‌شود/ سپاه پاسداران: ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع در پی دارد

آمریکا در واکنش به حمله موشکی ایران علیه اسرائیل یک فروند ناو جنگی خود را همراه ۲۵۰۰ تفنگدار به شرق مدیترانه اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ال‌بی‌سی، دولت آمریکا اعلام کرده در واکنش به حمله موشکی ایران علیه اسرائیل ناو جنگی USS Bataan را همراه ۲۵۰۰ تفنگدار دریایی عازم شرق دریای مدیترانه می‌کند. پایگاه‌های آمریکا در عراق در حالت آماده‌باش قرار گرفته و سعی می‌کنند موشک‌های ایران را رهگیری کنند.

علاوه بر این، ایالات متحده دارای دو ناوشکن و یک رزمناو در دریای سرخ است که به طور کامل به سلاح‌های ضد موشک مجهز هستند. این ناوها نیز دستور دارند هر موشک یا هواپیمای بدون سرنشین به سمت اسرائیل را هدف بگیرند.

به گزارش ایمنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله قاصم الجبارین

ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی!

با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تأمین مطالبه‌ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

در پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران:

۱. به دولت تروریستی آمریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد ؛ همچنین آمریکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.

۲. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تصریح می‌شود ، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.
به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.

کد خبر 744258

دیگر خبرها

  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • آیت‌الله رئیسی: حمایت کورکورانه برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی زمینه‌ساز تنش در منطقه است/ کوچکترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • دلاورمردان سپاه بر سر منافع ملی اهل مماشات نیستند
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق نتیجه تقویت دیپلماسی انرژی است
  • ناو آمریکایی عازم مدیترانه می‌شود/ سپاه پاسداران: ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع در پی دارد
  • هشدار سپاه به دولت آمریکا درباره هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران