Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:16:42 GMT

۶ اثر طبیعی سلسله در انتظار ثبت ملی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۶۹۴۲

۶ اثر طبیعی سلسله در انتظار ثبت ملی

فیروز میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرونده این آثار تاریخی و طبیعی برای ثبت در فهرست آثار ملی به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است.

وی عنوان کرد: درختان چند صد ساله گردوی کهمان، بلوط مازوی منطقه قلایی، چنار روستاهای تملیه و ژیریان، آبشار آو تاف کهمان و آبشار منطقه نمونه گردشگری گلهو از جمله آثار طبیعی در انتظار ثبت ملی شهرستان سلسله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی با اشاره به ثبت ۲۱۸ اثر در شهرستان سلسله در فهرست آثار ملی خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی و طبیعی با ثبت در فهرست آثارملی مشمول قوانین حفاظتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار می گیرند و بر این اساس اگر فردی به آثار ثبت شده آسیب وارد کند تحت تعقیب قضایی قرار می‌ گیرد.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی لرستان سلسله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی لرستان سلسله ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی لرستان سلسله میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب بعدازظهر دوشنبه در نشست با مسؤولان میراث فرهنگی اردبیل با اشاره به عملکرد این اداره در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: ۳۵ بنا طی سال ۱۴۰۲ توسط میراث فرهنگی اردبیل به صورت مستمر مرمت و بازسازی شد.

وی با اشاره به تعداد آثار ثبتی استان در سال ۱۴۰۲، گفت: با توجه به ثبت پرونده کاروانسراهای ایرانی در فهرست آثار جهانی، کاروانسرای سنگی صائین نیر به عنوان دومین اثر استان پس از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فهرست آثار جهانی قرار گرفت و فرصت مناسبی برای حفاظت از این اثر مهم تاریخی و جذب گردشگران داخلی و بین‌المللی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵ اثر استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند که از این میان ۸ اثر غیرمنقول، ۸ اثر منقول، ۶ اثر ناملموس و ۳ اثر طبیعی هستند.

محمدی ادیب همچنین با اشاره به ثبت یک پایگاه ملی، افزود: مجموعه تاریخی جمعه مسجد اردبیل یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی استان است که با تلاش‌های صورت گرفته این مجموعه به عنوان سومین پایگاه ملی میراث‌فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی همچنین با اشاره به مرمت بناهای تاریخی ادامه داد: در طول سال ۱۴۰۲ در پنج محوطه تاریخی استان اردبیل کاوش و مطالعات باستان‌شناسی انجام یافت که کاوش باستان‌شناسی در تپه بریس نمین، تپه قلعه کورائیم نیر، گورستان اولتان قالاسی مغان و تاتار تپه روح کندی بیله‌سوار و همچنین بررسی باستان‌شناسی در بخش مرکزی شهرستان بیله‌سوار از آن جمله هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه کارگاه مرمت ۳۵ بنای تاریخی استان در سال ۱۴۰۲ فعال بوده است، افزود: کار مرمت و تثبیت آثار موجود در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک امر مستمر است و همواره در طول سال کارگاه‌های مرمتی در بخش‌های مختلف مجموعه فعال هستند.

کد خبر 6079102

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز
  • ۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس
  • سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب شد
  • رابطه مردم با حفاظت آثار تاریخی قطع شده است