Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@09:27:34 GMT

قیمت نفت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۶۹۶۸

از آنجاییکه نگرانی ها در مورد میزان سرعت بهبود تقاضا برای سوخت حتی با وجود برداشته شدن قرنطینه بسیاری از کشورها، از سرگرفته شده است، قیمت نفت در معاملات امروز به بشکه ای 35.59 دلار کاهش یافت. ناطقان:  به نقل از رویترز، از آنجاییکه نگرانی ها در مورد میزان سرعت بهبود تقاضا برای سوخت حتی با وجود برداشته شدن قرنطینه بسیاری از کشورها، از سرگرفته شده است، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت اما تنش های میان آمریکا و چین مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 58 سنت کاهش 35.59 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 56 سنت افزایش 33.79 دلار معامله شد.

به گزارش فارس، کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک و هم پیمانان انها موسوم به اوپک پلاس توافق کردند تا تولید خود را از ابتدای ماه می تا پایان ماه ژوئن به میزان روزانه 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند که این اقدام خود از عوامل افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر بوده است.

با پایان یافتن قرنطینه برخی ایالت ها در آمریکا، خوش بینی برای افزایش تقاضا تقویت شده است اما تحلیلگران هشدار دادند بهبود وضعیت تقاضا چندان محکم نیست. تعطیلات روز یادبود که چند روز پیش بود، معمولا آغاز اوج فصل تقاضا برای سوخت در امریکا به شمار می رفت.

بخش تحقیقات بانک ANZ در یادداشتی نوشت: «براوردهای اولیه نشان می دهد تقاضا برای بنزین نسبت به سال گذشته 30 درصد کمتر است زیرا مردم همچنان در خانه هستند.»

بنا بر اعلام گروه اوروسیا، برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که توازن در ماه ژوئن به بازار بازمیگردد اما این نگاه می تواند بسیار خوش بینانه باشد.

این گروه در یادداشتی نوشت: «ریسک قابل توجهی برای تکرار شیوع و قرنطینه وجود دارد. حتی بدون این وضعیت، برخی محدودیت ها به ویژه در بخش هوانوردی همچنان باقی می ماند.»

همانطورکه تقاضا در آمریکا هرچند کند افزایش می یابد، نشانه هایی وجود دارد که ذخایر در حال کاهش است. پیش بینی می شود ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یابد.
منبع: فارس برچسب ها: قیمت ، نفت ، کاهش ، بشکه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت نفت کاهش بشکه قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد