Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان مرکز استان کرمانشاه با بیان اینکه پرونده مرگ زن کرمانشاهی توسط بازپرس ویژه قتل رسیدگی می‌شود، گفت: برخلاف ادعای رسانه‌های معاند، هیچ‌گونه آثار ضرب و جرح روی بدن متوفی وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، کرمی دادستان مرکز استان کرمانشاه در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص حادثه مرگ یک زن میانسال در جریان تخریب یک سازه ساختمانی، گفت: در خصوص حادثه مورد نظر طبق گزارش مرجع انتظامی، خانم 61 ساله‌ای به نام آسیه پناهی در درمانگاه چشمه‌سفید در شهر کرمانشاه فوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بلافاصله جسد این فرد به پزشکی قانونی منتقل شد، اما مشخص شد این فرد هیچ‌گونه آثار ضرب و جرح  بر روی بدنش وجود ندارد، که همین امر باعث شد تا دستور کالبدشکافی داده شود. 

کرمی گفت: در اینگونه پرونده‌ها برای آنکه قاضی بتواند در خصوص حادثه اظهارنظر کند، باید منتظر ماند و دید علت تامّه فوت چه بوده است. 

دادستان مرکز استان کرمانشاه گفت: واحد تخریب شده توسط شهرداری در حاشیه شهر قرار داشته و شهرداری به وظایف قانونی خود ذیل ماده 55 قانون نسبت به تخریب این بنا که با بلوک سیمانی و بدون استحکام ساخته شده اقدام کرده است. 

دادستان مرکز استان کرمانشاه ادامه داد: البته ما معتقدیم شهرداری می‌توانسته است با مدیریت بهتر و با استفاده از ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و کمک گرفتن از دستگاه‌هایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد، این زن میانسال را قانع کند و او را دعوت به آرامش کرده و سپس نسبت به پاکسازی آن سازه اقدام کند. 

کرمی گفت: ما معتقدیم این بی‌تدبیری رخ داده است، اما آنچه مسلم است  این است که هیچ‌گونه جراحتی در بدن این زن وجود نداشته است. 

وی گفت: ما به شهروندان و همه هم‌وطنان این قول را می‌دهیم که این پرونده را با جدیت و با رعایت تمام قوانین و توجه به حقوق شهروندی مورد رسیدگی قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که معمولاً در زمان اجرای حکم تخریب چنین بناهایی نمایندگانی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها حضور دارند، آیا نماینده‌ای هم از دادستانی حضور داشته است یا خیر، گفت: در این پرونده هیچ نماینده‌ای از دادستانی در محل حضور نداشته است، زیرا شهرداری درخواستی برای حضور نماینده دادستانی یا دادگستری نداشته است. 

مجری از وی پرسید، چگونه ممکن است هیچ نماینده‌ای از طرف شما در آنجا نداشته باشد، وی ادامه داد: برخی از پرونده‌ها به حکم دادگاه باید ساختمان یا محلی تخریب شود که در این پرونده‌ها نماینده دادستان به عنوان مجری اجرای حکم دادگاه حضور پیدا می‌کند، اما در برخی پرونده‌ها خود شهرداری به وظایف ذاتی‌اش عمل می‌کند که اینجا از این دست پرونده بوده است.

کرمی گفت: به هر تقدیر ما این پرونده را یک پرونده قتل متصور شده‌ایم و به همین دلیل پرونده را به بازپرس ویژه قتل ارجاع داده‌ایم و از وی خواسته‌ایم کمافی‌السابق با جدیت و رعایت تمام جوانب موضوع را بررسی کند. 

دادستان مرکز استان کرمانشاه گفت: هرچند تا زمانی که علت تامّه فوت مشخص نشود، نمی‌توان هیچ‌گونه اظهارنظر دستی درباره این پرونده داشت. 

کرمی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا بستگان این خانم شکایتی داشته‌اند یا خیر، گفت: برادر این خانم شکایتی مطرح کرده که اتفاقاً همین شکایت مبنای رسیدگی به پرونده قرار گرفته است. 

دادستان مرکز استان کرمانشاه گفت: البته این نکته را هم باید بدانیم که برخلاف آنچه در رسانه‌های معاند و برخی رسانه‌های داخلی درباره مرگ این خانم مطرح شد صحت ندارد و اینگونه نبوده که این خانم در زیر آوار مدفون شود و یا مورد ضرب و جرح واقع شده باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه زن قتل مرگ دادستان مرکز استان کرمانشاه پرونده ها هیچ گونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال آفاقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار کرد: کیفرخواست متهمین پرونده فساد ارزی به مبلغ ۸۰۰ هزار یورو معادل ارزش روز ۵۷۰ میلیارد ریال صادر و پرونده به دادگاه ذی‌صلاح ارسال شد.

وی افزود: متهم اصلی این پرونده و شرکت تجاری مرتبط با او با دریافت ارز به بهانه واردات کالا از اجرای تعهدات خود خودداری کرده و عملاً مبالغ ارزی مذکور را به نحو نامشروع تصاحب کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: به محض دریافت گزارش و تشکیل پرونده قضائی، تحقیقات اولیه با نظارت و پیگیری معاونت حقوق عامه این دادستانی آغاز و با احراز موضوع، متهمین تحت تعقیب قرار گرفتند.

آفاقی تأکید کرد: مبارزه قاطع و بی‌امان با فساد اقتصادی در دستور کار ویژه دستگاه قضائی استان قرار داشته و پرونده‌های مشابه دیگری در دست رسیدگی است که به محض حصول نتیجه به اطلاع عموم، خواهد رسید.

کد خبر 6084019

دیگر خبرها

  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی
  • کیفرخواست پرونده متهمان فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی صادر شد
  • کشف فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل
  • کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد