Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@11:16:37 GMT

امیدواری برای از سرگیری سفر ریلی به ترکیه+جزئیات

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۱۰۵

امیدواری برای از سرگیری سفر ریلی به ترکیه+جزئیات

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، از ۱۶ مرداد سال گذشته بر اساس توافقات صورت گرفته بین ایران و ترکیه قطار تهران-آنکارا راه‌اندازی شد و هر هفته چهارشنبه‌ها مردم می‌توانستند با تهیه بلیت قطار به این کشور سفر کنند و قرار بود سفر ریلی تهران-استانبول نیز پس از طی مذاکرات دو جانبه راه‌اندازی شود اما این اتفاقات دستخوش شیوع ویروس کرونا لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا سفرهای ریلی، زمینی وهوایی به ترکیه مانند بسیاری از کشورهای دیگر قطع شد. اما حالا خبر رسیده که ترکیه قرار است بسیاری از محدودیت‌های سفر گردشگران به کشور خود را از نیمه دوم خرداد ماه به ویژه برای کشورهایی که توانسته‌اند ویروس کرونا را کنترل کنند، کاهش دهد.

سعید رسولی - مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران - در این باره به ایسنا گفت: مذاکرات برای از سرگیری سفرهای ریلی به ترکیه آغاز شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این سفرها با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر جهان از نظر شیوع ویروس کرونا از سرگرفته شود.

وی افزود: بر این اساس، پروتکل‌های بهداشتی خود برای آغاز شدن سفرهای ریلی بین دو کشور را به همتایان خود در ترکیه ارسال کردیم و منتظر جواب و پاسخ از سوی آن‌ها هستیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در طول مذاکرات با مقامات ریلی ترکیه بارها اعلام کرده‌ایم که برای از سر گیری سفرهای ریلی گردشگران دو کشور آمادگی کامل داریم تا همه پروتکل‌های لازم برای جلوگیری و پیش‌گیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا را حین انجام این سفرها اجرا کنیم.

انتهای پیام

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است

پیرو انتشار اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران، طبق استعلام و بررسی های صورت گرفته، تاکنون هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران در محدوده راه آهن شرق و مرز ریلی خواف نشده است.

دیروز برخی رسانه ها به نقل از منابع افغانستانی خبر از ورود نخستین قطار ترانزیتی از مبدا ایستگاه "روزنک" هرات افغانستان به مرز ریلی خواف واقع در اداره کل راه آهن شرق داده بودند، رسانه ها بار این قطار را هزار و ۱۰۰ سنگ معدنی "تالک" به مقصد ترکیه ذکر کرده اند.

خبرنگاران  از استانداری خراسان رضوی موضوع ورود این قطار به محدوده ریلی این استان را جویا و معاونت استانداری خواستار پیگیری تخصصی موضوع از اداره کل راه آهن شرق شد.

مسوولان محلی راه آهن شرق ورود هرگونه قطار باری ترانزیتی به محدوده ریلی این اداره کل را رد و تاکید کرده اند: اظهار نظر در این خصوص برعهده روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • اطلاعیه روابط عمومی راه آهن؛ هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی ایران نشده است