Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا ایزدی ظهر چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان فارس افزود: بر اساس ویژگی‌های زمین‌شناسی معدنی، هم اینک از ۳۷ نوع ماده معدنی شناسایی شده در استان ۲۳ نوع از جمله سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ آهن، مس و گرانیت در حال بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تنوع مواد معدنی قابل برداشت، تنوع سنگ‌های تزئینی و نما با مزیت صادراتی، وجود انواع خاک‌های نسوز و صنعتی، منابع عظیم انواع مصالح ساختمانی، کشف ذخایر دولومیت در جنوب استان، وجود ظرفیت‌های سنگ آهن در شرق فارس و معادن فلزی استان از جمله قابلیت‌های معدنی فارس است.

رئیس سازمان صمت استان فارس ادامه داد: در حال حاضر ۶۴۳ معدن فعال با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال و اشتغال ۸ هزار ۳۳۵ نفر و ذخیره‌ای معادل ۳ هزار و ۳۲۶ میلیون تن و تولید و استخراج سالانه افزون بر ۵۰ میلیون تن مواد معدنی در این استان وجود دارد.

وی افزود: در سال ۹۸ در بخش معدن ۳۴ پروانه بهره‌برداری اکتشاف، ۱۵ فقره گواهی کشف و ۴۲ پروانه بهره‌برداری در استان صادر شد.

ایزدی اضافه کرد: استان فارس از نظر تعداد معادن رتبه و میزان استخراج در کشور رتبه چهارم و از نظر ذخایر معدنی رتبه هفتم کشور را در اختیار دارد و از جمله استان‌هایی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ایجاد واحدهای صنایع معدنی که مواد معدنی مورد نیاز آن‌ها از معادن استان قابل تأمین است علاوه بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید ارزش افزوده، اشتغال پایداری را ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس را از طرح‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: این طرح در شرایط فعلی یکی از نقاط قوت و امید بخش در ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صادرات، تقویت زنجیره‌های تأمین و ایجاد ارزش در بخش معدن و ایجاد فرصت‌های مناسب برای معرفی سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با بخش معدن و شفاف‌سازی و ساده‌سازی فرآیندهای حضور و مشارکت در جامعه معدنی کشور است.

کد خبر 4935310

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز معدن ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر روابط عمومی بیرجند راهپیمایی روز قدس مواد معدنی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از ۴۴۷ معدن ثبت شده در استان زنجان حدود ۲۰۰ معدن در وضعیت فعال قرار دارد.

مجید گلشنی امروز (سه‌شنبه ۷ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درصد تغییرات مقایسه عملکرد پروانه بهره‌برداری معدن در هر سه بخش تعداد، سرمایه و اشتغال، افزایش را نشان می‌دهد.

 وی با اشاره به رشد ۴۸ درصدی در سرمایه‌گذاری و ۴۲ درصدی در اشتغال، افزود: این مهم نشان از توجه ویژه این اداره‌کل به حوزه معدن دارد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری عملکرد گواهی کشف معدن نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۱۱۸ درصدی شامل استان شده است.

 گلشنی بیان کرد: در این بخش با افزایش ۲۱۳ درصدی سرمایه‌گذاری، ۲۷ درصدی در اشتغال و ۲۷ درصدی در تعداد توانستیم قدم‌های ماندگاری برای استان زنجان برداریم. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بخش دیگر سخنان خود اذعان کرد: سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی راکد در این استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۲۰۰ میلیارد ریالی احیا شد.  

گلشنی خاطرنشان کرد: در نتیجه احیای این واحدها برای  بیش از ۱۸۰۰ نفر اشتغالزایی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان