Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بازدید از تاسیسات و عملیات دو انبار نفت ارومیه و ستاد منطقه خبر داد: زیرساخت‌های مطلوبی از نظر فنی در پروژه احداث انبار نفت جدید ارومیه ایجاد شده و با تکمیل نهایی این پروژه تا پایان سال‌جاری، انبار نفت شهید حاج قاسم سلیمانی به هاب صادراتی سوخت در کشور تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرامت ویس‌کرمی گفت: یکی از اهداف راهبردی شرکت در شرایط کنونی افزایش میزان صادرات سوخت به کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: منطقه ارومیه به جهت هم مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان از موقعیت استراتژیک خاصی برخوردار است و می‌تواند به اقتصاد کشور و استان در درآمدزایی کمک شایانی کند.

ویس‌کرمی با ابراز رضایت از عملکرد و اقدامات انجام شده در منطقه، این مهم را حاصل تلاش مدیر و مجموعه کارکنان منطقه دانست و اقدامات مثبت و موثر را حاصل همدلی و کار تیمی عنوان کرد.

وی همچنین از کار جهادی و شبانه‌روزی کارکنان منطقه به ویژه کارکنان خدمات مهندسی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست که در شرایط بحرانی کرونا از ابتدای تعطیلات نوروز تا بهره‌برداری از فاز اول انبار نفت جدید ارومیه تلاش‌های زیادی انجام دادند، تقدیر و تشکر کرد.

مدیر منطقه ارومیه نیز در این بازدید ضمن ارایه گزارشی از عملکرد منطقه، اظهارکرد: دریافت، انبارش و توزیع فرآورده‌های نفتی به مصرف‌کننده در حداقل زمان استاندارد و با اندازه گیری به وسیله میتر انجام می شود.

احمد مجرد با بیان اینکه این منطقه در مکانیزه کردن فرآیندها و ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان پیشتاز است، به الکترونیکی شدن توزیع کالابرگ نفت سفید اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت توسط تیم نرم‌افزاری منطقه انجام شده و با تکمیل آن به نام سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی در سطح کشور در حال اجرا است.

مجرد ضمن تقدیر از توجه ویژه مدیرعامل و هیات همراه در تکمیل فاز نهایی انبار نفت جدید ارومیه، از آمادگی کامل منطقه در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: مدیریت مهندسی طرح‌ها و اچ‌اس‌ایی ستاد، نقش مهمی در برنامه‌ریزی و اجرای کامل تعهدات پیمانکار جدید انبار نفت دارند.

در این بازدیدها سرپرست مدیریت تامین و توزیع، سرپرست اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل، معاون نظارت بر اجرای مدیریت مهندسی و طرح‌ها و همچنین ناظر پروژه انبار نفت جدید ارومیه، مدیرعامل شرکت ملی پخش را همراهی کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هنگام بازدید از این دو انبار با رانندگان نفتکش ها و کارکنان منطقه نیز دیدار و گفتگو کرد.

برچسب هاارومیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (NIOPDC) کرامت ویس کرمی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ارومیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران NIOPDC آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی انبار نفت جدید ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با ارسال درخواستی رسمی به وزیر نفت عراق از بغداد خواسته است که صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه را به‌دلیل نگرانی‌های اقتصادی ازسر گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کردستان ۲۴، یک منبع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

بر اساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

ترکیه ۲۵ مارس (پنجم فروردین‌ ۱۴۰۲) پس از برنده شدن عراق در یک پرونده داوری، دریافت روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام میدان‌های استان کرکوک اقلیم کردستان عراق با خط لوله کرکوک - جیهان در منطقه مرزی «فیش خابور» را متوقف کرد.

دولت مرکزی عراق فروردین‌ پارسال مجبور به توقف حدود روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام صادراتی میدان‌های نفتی استان کرکوک در شمال این کشور با خط لوله کرکوک - جیهان به پایانه جیهان ترکیه شده بود.

عبدالغنی پیش‌تر اعلام کرده بود که  عراق با ترکیه درباره ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های کرکوک با خط لوله کرکوک - جیهان به تفاهم رسیده است.

در حالی که وزارت انرژی ترکیه آمادگی عملیاتی شدن خط لوله صادراتی نفت کرکوک-جیهان را از چهارم اکتبر ۲۰۲۴ تأیید کرده، دولت مرکزی عراق در ازسرگیری صادرات نفت از میدان‌های نفتی منطقه کردنشین در استان کرکوک با خط لوله کرکوک-جیهان تردید دارد و مسائل پیش‌روی آن حل نشده است.

توقف طولانی مدت صادرات نفت اقلیم کردستان عراق زیان اقتصادی قابل‌توجهی را به عراق، اقلیم کردستان و شرکت‌های نفتی خارجی فعال در منطقه کردنشین وارد کرده است.

عراق در طول دوره توقف ۱۴ ماهه فعالیت خط لوله کرکوک -جیهان، زیان ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری و جریمه روزانه ۸۰۰ هزار دلاری به‌دلیل رعایت نکردن توافق‌های صادراتی را متحل شده است.

افزون بر این، سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون دلار متوقف و در پی آن درآمد سالانه شرکت‌های نفتی با کاهشی قابل‌توجه روبه‌رو شده و نرخ بیکاری افزایش یافته است.

کارشناسان حوزه انرژی بر این باورند که توقف صادرات نفت نه‌تنها باعث افزایش قیمت جهانی نفت شده، بلکه وجهه بین‌المللی عراق را هم خدشه دار کرده، اعتماد سرمایه‌گذاران هم کاهش یافته و تقاضای تجاری در داخل کشور را کاهش داده است.

دیگر خبرها

  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی