Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:43:24 GMT

دریافت ۶۰ هزار مورد زمین از سازمان ملی زمین و مسکن

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۳۰۴

دریافت ۶۰ هزار مورد زمین از سازمان ملی زمین و مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دریات ۶۰ هزار مورد زمین از سازمان ملی زمین و مسکن به ظمنور عملیاتی کردن ساخت مسکن ملی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جواد حق شناس درباره اقدامات بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: بنیاد مسکن تاکنون ۶۰ هزار مورد زمین از سازمان ملی زمین و مسکن دریافت کرده است تا اقدامات ساخت مسکن اقدام ملی را برای این زمین‌ها آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۶۰ هزار مورد زمینی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد برای ساخت مسکن ملی واگذار شده تاکنون موقعیت ۳۷ هزار مورد سنجش شده و برای موردهای سنجش شده در حال تهیه طرح هستیم. در عین حال تولید مسکن برای ۱۰ هزار واحد مسکن ملی آغاز که از این میان طراحی حدود شش هزار واحد به اتمام رسیده است.

حق شناس گفت: پس از ثبت نام مرحله اول، گزینش‌ها و پالایش مربوط به اصالت هویت افراد انجام شده است در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی ثبت نام‌ها را به شکل پیامکی و اینترنتی انجام داده که در انتظار اعلام لیست مربوطه به بنیاد مسکن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ شهر در مرحله اول پروژه‌های تعریف شده اقدام ملی، تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن ملی است. همچنین، بنیاد مسکن شروع حدود سه هزار واحد، پروژه‌های اقدام ملی را در دست انجام دارد که شامل پروژه‌های بنیاد مسکن و زمین‌هایی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی برای طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته است. لازم به ذکر است پروژه‌هایی که مستقیماً از سوی بنیاد مسکن برای اقدام ملی در دست انجام است حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پروژه‌هایی که مربوط به زمین‌هایی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد برای انجام پروژه‌ها تخصیص یافته نیز تقریباً ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 425787

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مسکن طرح اقدام مسکن ملی مسکن ملی وزارت راه و شهرسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزارت راه و شهرسازی بنیاد مسکن اقدام ملی ساخت مسکن پروژه ها مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت:تاکنون برای اجرای پروژه‌های حمایتی مسکن ۲۷۱ هکتار زمین بصورت اجاره ۹۹ ساله تامین شده است و برای بقیه متقاضیان واجد شرایط نیز در مرحله تامین و الحاق اراضی مدنظر می‌باشد.

قزوینیان با بیان اینکه برنامه چهارساله استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است، گفت: از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن حمایتی برش دو ساله استان ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی است، تصریح کرد: برش دو ساله در بخش خودمالکی ۶ هزار و ۱۴ واحد، بازآفرینی شهری ۴ هزار و ۵۱۰ واحد و در بخش مسکن روستایی ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

قزوینیان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

وی گفت: برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تامین اراضی برای ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط طرح مذکور در دست اقدام می‌باشد و در سال جدید با جدیت پیگیر تامین زمین هستیم.

دیگر خبرها

  • امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  • زمین از مردم، ساخت و ساز از مسئولان
  • گرانفروشی مسکن ملی در شاهین شهر اصفهان
  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران