Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@21:31:28 GMT

بیشترین سهم اشتغال کشور متعلق به کدام بخش است؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۳۴۶

بیشترین سهم اشتغال کشور متعلق به کدام بخش است؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز ۱۳۹۸، نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر کل کشور ۴۴.۳ درصد بوده که این نرخ نسبت به فصل مشابه سال ۱۳۹۷، ۰.۲ درصد و نسبت به تابستان سال گذشته، ۰.۶ درصد کاهش داشته است. 

بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در کل کشور نیز نشان می‌دهد که در پاییز سال گذشته ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد از جمعیت فعال، بیکار بوده‌اند که این نرخ نسبت به تابستان سال گذشته ۰.۱ درصد افزایش داشته اما نسبت به پاییز سال ۹۷، با کاهش ۱.۲ درصدی روبه رو بوده است.سهم زنان با ۱۷.۳ درصد نسبت به مردان با ۸.۹ درصد بیشتر بوده است.

نرخ بیکاری جوانان ۲۴-۱۵ ساله نیز ۲۵.۸ درصد بوده که البته این نرخ در زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی افزایش داشته است. نرخ بیکاری جوانان ۳۵-۱۸ ساله نیز بیانگر آن است که ۱۷.۹ درصد از جمعیت فعال در این گروه سنی بیکار بوده‌اند.

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بررسی سهم اشتغال در بخشهای عمده اقتصادی حاکی از آن است که بخش خدمات با ۵۰ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده و پس از خدمات، بیشترین سهم اشتغال به بخش صنعت با ۳۲.۹ درصد و بخش کشاورزی با ۱۷.۱ درصد تعلق دارد.

بررسی اشتغال بخش کشاورزی به تفکیک جنسیت نیز نشان می‌دهد که زنان از سهم ۱۸.۸ درصدی نسبت به مردان با سهم ۱۶.۸ درصد برخوردارند. در حالی که در بخش صنعت سهم اشتغال مردان ۳۳.۴ درصد و سهم زنان ۳۰.۴ درصد بوده است، اما در بخش خدمات، سهم اشتغال زنان ۵۰.۸ درصد و سهم مردان ۴۹.۸ درصد است که از رشد سهم اشتغال زنان در این بخش حکایت دارد.

بر اساس آمار شاخص‌های عمده نیروی کار در پاییز سال ۹۸، سهم جمعیت بیکار ۱۵ ساله و بیشتر فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۴۳.۳ درصد بوده و نشان می‌دهد که این سهم در زنان با ۶۸.۷ درصد بیشتر از مردان بوده است اما سهم جمعیت شاغل ۱۵ ساله و بیشتر فارغ التحصیل آموزش عالی از کل شاغلان ۲۴.۴ درصد بوده که سهم زنان را با ۳۸.۲ درصد نسبت به مردان با ۲۱.۳ درصد بیشتر نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صنعت نیروی کاری فارغ التحصیل دانشگاه خدمات بیکاری اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟