Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@04:29:44 GMT

رنوی فرانسه 5 هزار نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۳۵۳

رنوی فرانسه 5 هزار نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند

روزنامه لوفیگاروی فرانسه گزارش داد: شرکت خودروسازی رنو قصد دارد در راستای کاهش 2.2 میلیارد دلاری هزینه‌های خود 5 هزار نفر از کارمندانش را اخراج کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لوفیگاروی فرانسه، گزارش داد: شرکت خودروسازی رنو قصد دارد در قالب اجرای طرح خود برای کاهش 2.2 میلیارد دلاری هزینه‌ها تا سال 2024 حدود 5 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بخشی از این طرح،‌ شامل عدم جایگزینی کارمندان بازنشسته می‌شود.

روز دوشنبه هم برخی رسانه‌ها اعلام کردند که به احتمال زیاد شرکت رنو از طرح‌های کاهش هزینه خود شامل اخراج کارکنان و بستن برخی خطوط، خبر خواهد داد.

این شرکت در سال 2019 تعداد 48هزار و 500 کارمند داشته است.

روز گذشته امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از برنامه دولت این کشور برای تخصیص 8 میلیارد یورو بودجه در راستای تبدیل کردن فرانسه به بزرگترین تولید کننده خودروهای پاک در اروپا خبر داد و از خودروسازی‌های این کشور خواست تا در داخل فرانسه خودروهای خود را تولید کند.

15 درصد از سهام رنو در اختیار دولت این کشور است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرانسه رنو اخراج اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل را اخراج کرد!

شرکت گوگل ۲۸ نفر از کارکنان خود را که به قرارداد فناوری این شرکت با اسرائیل اعتراض کرده بودند، اخراج کرد.

به گزارش یورونیوز، گوگل ۲۸ کارمند خود را که در اقدامات اعتراضی نسبت به قرارداد «پروژه نیمبوس» در دفاتر این شرکت مشارکت کرده بودند، از کار برکنار کرد.

اخیرا شماری از کارمندان گوگل در حرکتی اعتراضی وارد دفاتر این شرکت در نیویورک و سانی‌ویل شدند و حاضر به خروج نشدند.

مقامات این شرکت می‌گویند که معترضان مانع کار سایر کارمندان شدند و از دسترسی آن‌ها به امکانات جلوگیری کردند و همین باعث شد مدیران با پلیس تماس بگیرند.

گوگل در ایمیلی برای کارکنان نوشت که این اقدام اعتراضی «غیرقابل قبول و به‌شدت مخرب» بوده و کارکنان «احساس خطر کردند».

شرکت گوگل و آمازون مدتی است که قراردادی با نام «پروژه نیمبوس» به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار با دولت و ارتش اسرائیل منعقد کرده‌اند. از همان ابتدای راه‌اندازی «پروژه نیمبوس» در سال ۲۰۲۱ میلادی جمعی از کارمندان گوگل به آن اعتراض کردند.

آن‌ها همان زمان گفتند که این فناوری می‌تواند به نیرو‌های نظامی اسرائیل در نظارت و آسیب رساندن به فلسطینیان کمک کند.

گوگل تا حد زیادی از انتشار جزئیات قرارداد خودداری کرده است. با این حال وب‌سایت «اینترسپت» در سال ۲۰۲۲ میلادی گزارش داد که اسناد آموزشی پرسنل دولت اسرائیل نشان می‌دهد که نرم‌افزاری که گوگل ارائه می‌کند، می‌تواند چهره افراد را شناسایی کند، حالات عاطفی را از روی حالات چهره اندازه‌گیری کند و اشیاء را در تصاویر ویدئویی ردیابی کند.

سال گذشته نیز پس از آغاز جنگ غزه و همزمان با برگزاری همایش سالانه «سکوی ابری گوگل» جمعی از کارمندان این شرکت با بنر بزرگی با مضمون «پروژه نیمبوس گوگل به آپارتاید اسرائیل دامن می‌زند» در انتقاد به این قرارداد دست به اعتراض زدند.

با این حال گوگل مدعی است که «پروژه نیمبوس» به محموله‌های کاری حساس و طبقه‌بندی شده یا نظامی و سرویس‌های اطلاعاتی ارتباطی ندارد.

دیگر خبرها

  • گوگل کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل را اخراج کرد!
  • موج جدید اخراج‌ها در گوگل
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های سلامت در ایران
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا
  • تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند