Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: امکان تعطیلی مسابقات فوتبال باشگاهی در صورتی که میزان ریسک سلامت با مخاطره مواجه شود، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بحث تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران که قرار بود از 29 خرداد ازسر گرفته شود، در شرایطی مطرح شده که به صورت دقیق مشخص نیست تصمیم‌گیرنده اصلی در خصوص ادامه یا لغو مسابقات چه نهادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده تصمیم در خصوص ادامه رقابت‌ها بر عهده ستاد ملی مقابله با کروناست. سخنگوی ستاد اعلام کرده تصمیم اصلی را فدراسیون پزشکی ورزشی می‌گیرد و سخنگوی این فدراسیون نیز تصمیم‌گیری نهایی را منوط به سازمان لیگ فدراسیون فوتبال دانسته است.

دکتر رضا سعیدی در خصوص اینکه بحث ازسرگیری رقابت‌های لیگ برتر با چه شرایطی پیش می‌رود، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشورمان، با نیم‌نگاهی به پروتکل‌های لیگ‌های معتبر دنیا تصمیم به صدور دستورالعملی کردیم که بر اساس آن، تست تشخیص کرونا قبل از شروع مسابقات از تمامی اعضای تیم‌ها گرفته شود.

وی افزود: طبیعتاً با اجرای پروتکل‌ها چهار هفته زمان در نظر گرفتیم تا ارزیابی دقیقی از وضعیت تمامی تیم‌ها پس از تست تشخیص کرونا انجام شود. هر روز بحث پایش و ارزیابی انجام شود تا به این نتیجه برسیم مشکلی برای برگزاری مسابقات وجود ندارد و صلاح کار را تشخیص دهیم. طبیعی است که در بحث حوزه سلامت، مهم‌ترین دغدغه به مشکل نخوردن اعضای جامعه ورزش همانند دیگر جوامع ایران بوده و بایدها و نبایدها مشخص شود تا میزان ریسک ازسرگیری مسابقات را بتوانیم تشخیص دهیم البته تصمیم نهایی را سازمان لیگ می‌گیرد.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد اینکه ممکن است مسابقات لغو شود، تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که بازی‌ها لغو نشود. فوتبال یکی از رشته‌های ورزشی جذاب است که تماشاگران زیادی دارد ولی باید در مسابقات امنیت بهداشتی تمامی عوامل برگزاری تأمین شود. اگر میزان ریسک سلامت کسانی که در مسابقات حضور دارند به حدی برسد که مخاطره جدی وجود داشته باشد و از دستورالعمل‌های جهانی تجاوز کند، امکان دارد مسابقات تعطیل شود.

وی افزود: ویروس کرونا مشکل نوظهور جهان است و هیچ‌کس نمی‌تواند تشخیص دهد رفتار این ویروس با اجتماعات مختلف چگونه خواهد بود. حتی در اروپا نیز گام به گام پیش می‌روند و اطمینانی از اینکه مسابقات خود را تا پایان ادامه دهند و در فصل بعد نیز شاهد برگزاری مسابقات باشیم وجود ندارد. تمامی اتفاقات بر اساس آمارهای کسب شده روزانه و هفتگی پیش می‌رود.

دکتر سعیدی در خصوص اینکه در کشورهایی مانند قطر، امارات و کویت که آمارهای ابتلا به کرونا از ایران پایین‌تر بوده مسابقات در اواخر مرداد و اوایل شهریور برگزار می‌شود، تأکید کرد: دو بحث در این میان وجود دارد. اول اینکه صحت آماری که هر کشوری اعلام می‌کند ممکن است واقعی نباشد. نحوه پایش کشورها با توجه به تعداد نمونه‌هایی که به دست می‌آید، متفاوت است. نه اینکه اتهامی زده شود بلکه نوع پایش گویای آمار است و امکان دارد پایش دچار ایراد باشد. بحث بعدی هم مسائل فنی خود لیگ‌هاست و ما فقط می‌توانیم در خصوص اتفاقات پزشکی صحبت کنیم. در ایران تاریخ شروع مسابقات منطبق با نظر سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بوده است.

وی در خصوص مشکلات اقتصادی که تعطیلی مسابقات فوتبال برای باشگاه‌ها ایجاد می‌کند، تصریح کرد: مسائل اقتصادی را نمی‌توانیم با اشرافیت صحبت کنیم ولی معضل کرونا تک‌ضلعی نیست. یک ضلع آن بحث سلامت است که ما تخصص لازم در خصوص آن را داریم، ضلع دیگر مسائل اقتصادی و آخرین ضلع، نشاط روانی جامعه است. به‌عنوان مثال وقتی رئیس جمهور کشورمان صحبت می‌کند، هر سه ضلع را دیده و در مورد اتفاقات مهم کشور صحبت می‌کند. مسلماً باید تمامی اضلاع وابسته به مقابله با کرونا درست‌ترین نظریه را نسبت به تخصصی که دارند در خصوص ویروس کرونا اعلام کنند تا این بیماری به بهترین شکل مهار شود.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان لیگ فوتبال فدراسیون پزشکی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

 

کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا مهمدی ششمین فرنگی کار المپیکی ایران تیم ایران با کسب سهمیه مهمدی با ترکیب کامل در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند.   کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا؛ امین کاویانی نژاد در کشتی فرنگی المپیکی شد رقابت‌های کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک پاریس از صبح امروز (یکشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد.   قشلاقی و فتحی در آستانه کسب نشان طلای بوکس بین المللی بیشکک رقابت‌های بوکس بین المللی بیشکک با صعود ۲ نماینده کشورمان به پیکار‌های پایانی پیگیری شد.   بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان تیم سپاهان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال مقابل میزبان خود ملوان انزلی به برتری رسید و به رده سوم جدول بازگشت.   ومین پیروزی شهرداری گرگان در مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال تیم شهرداری گرگان در دومین دیدار خود از مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران مقابل مهرام تهران به پیروزی رسید.   هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی ذوب آهن مقابل آلومینیوم تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در دیدار خانگی از هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران با نتیجه ۲ به صفر برابر آلومینیوم اراک به پیروزی رسید.   فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال جام کافا ۲۰۲۴ پیروزی پرگل دختران ایران برابر ازبکستان دومین دوره مسابقات فوتبال دختران کمتر از ۱۸ سال آسیای مرکزی - کافا ۲۰۲۴ امروز یکشنبه با برد پرگل تیم ایران ادامه پیدا کرد.   کسب ۴ سهمیه المپیک در روز توفانی قایقرانی ایران قایقرانان کشورمان امروز ۴ سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کردند.   صعود طبیعت به مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال ایران تیم طبیعت تهران در بازی پنجم مرحله یک چهارم پایانی لیگ برتر بسکتبال مردان کشورمان با کسب پیروزی مقابل پالایش نفت آبادان به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات صعود کرد.   تیم هاکی روی یخ پسران ایران راهی ازبکستان شد تیم هاکی روی یخ زیر هجده سال پسران کشورمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا صبح امروز عازم تاشکند ازبکستان شد.          

دیگر خبرها

  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • علی رشیدی دبیر کل فدراسیون کبدی شد
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • سخت‌ترین رقابت ورزشی در ایران
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • ۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲ اردیبهشت