Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:04:19 GMT

بودجه سمنان با توجه به مساحت استان تخصیص یابد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۴۱۷

بودجه سمنان با توجه به مساحت استان تخصیص یابد

ایسنا/سمنان رئیس شورای اسلامی استان سمنان گفت: پیشنهادهایی ارائه شده تا بودجه استان بر حسب مساحت برآورد شود، نه فقط بر اساس جمعیتی که دارد.

عباس آلبویه با بیان اینکه بودجه‌ریزی کشور صرفاً بر اساس جمعیت انجام می‌شود، اظهار کرد: لازم است بودجه استان‌ها علاوه بر آیتم جمعیت باید برحسب مساحت برآورد شده و مجلس شورای اسلامی این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان سمنان از نظر مساحت، ششمین استان و از نظر جمعیت در میان استان‌های کم جمعیت کشور است، افزود: متأسفانه بودجه‌ای که برای استان سمنان در نظر گرفته می‌شود بر مبنای جمعیت است و این بودجه‌ریزی صورت گرفته، کفاف استان سمنان را نمی‌دهد.

رئیس شورای اسلامی استان سمنان تصریح کرد: پیگیری‌هایی از طریق مسئولین استانی، ملی و سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تغییر آیتم بودجه استان سمنان از جمعیت به مساحت انجام شد و پیشنهادهایی ارائه شده است که امیدواریم نتیجه بخش بوده و بودجه استان بر حسب مساحت برآورد شود، نه فقط بر اساس جمعیتی که دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه سمنان استانی اجتماعی شهرداري شوراي شهر سمنان بودجه استان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی

آفتاب‌‌نیوز :

علی سلاجقه روز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان سمنان و همراهی با رییس جمهور در دور دوم استانی رییس جمهور افزود: حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان دغدغه ملی در دستور کار جدی دولت سیزدهم، شخص رییس جمهور و سازمان حفاظت از محیط زیست است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی پای کار آمده و اقدامات ارزشمندی از جمله نصب سرعت‌گیر و دوربین کنترل سرعت انجام داده است که در نتیجه آن و اطلاع رسانی‌ گسترده، مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست افزایش چشمگیری پیدا کرد.

وی بیان کرد: برای ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی در محدوده استان سمنان باید اعتبار کافی از منابع وزارت راه و شهرسازی به سازمان حفاظت محیط زیست و اداره‌کل استان سمنان تخصیص یابد.

این مسوول اضافه کرد: طبق تاکید وزارت راه و شهرسازی مشکلی در تحقق تعهد و انتقال اعتبار به حفاظت محیط زیست استان سمنان برای انجام اقدامات راهبری در حفاظت از این گونه ارزشمند وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مدیریت و احیای یوزپلنگ آسیایی طرح ملی است و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حیات وحش، امن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی از وجود خطراتی مانند حضور سگ‌های گله و ولگرد و تامین طعمه به میزان کافی را در دستور کار دارد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به دغدغه دولت برای مهار ریزگردها اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار وزارت نیرو در مهار ریزگردها و همچنین احیای دریاچه ارومیه در سال گذشته به خوبی پای کار آمد و با رهاسازی آب سدها و تخصیص حق آبه محیط زیست از تصفیه پساب دریاچه ارومیه به احیای آن کمک کرد.

وی بیان کرد: روند مطلوب بارش‌های بهاری در کشورهای همسایه نشان‌دهنده شرایط مناسب برای کنترل ریزگردهاست، اما حل این مشکل به اقدامات گسترده داخلی و بین المللی احتیاج دارد.

سلاجقه تاکید کرد: در زمینه مدیریت تالاب‌ها نباید فقط به امید بارندگی بود و باید فراتر رفته و از ظرفیت‌هایی مانند پساب و تصفیه خانه برای احیای این پهنه‌های آبی استفاده کرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از میزان تخصیص آب آشامیدنی بیشترین میزان تخصیص در رتبه دوم مربوط به حق‌آبه محیط زیست و در رتبه‌های بعدی مربوط به کشاورزی و صنعت است.

۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.

پارک ملی کویر در شهرستان گرمسار و پارک توران یا خارتوران در شاهرود ۲ ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا به ترتیب در غرب و شرق استان سمنان است و هم چنین استان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکارممنوع دارد.

مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • اما و اگرها برای جامع‌ترین فرهنگ زبان فارسی
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد