Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@09:26:25 GMT

ساعت کار جدید کارمندان ادارات تعیین شد + سند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۴۲۳

ساعت کار جدید کارمندان ادارات تعیین شد + سند

صراط: جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ساعت کار کارمندان دستگاه‌های اجرایی را ابلاغ کرد.

به گزارش فارس، با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی (فاصله گذاری هوشمند) در سطح کشور و در اجرای بند (۴) از مصوبات بیست و یکمین جلسه مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که به شرح زیر به تایید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است:

بند ۴- حضور کارمندان در مشاغل اداری: از تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ساعت کار روزانه دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و کلیه کارکنان با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است در محل کار حاضر شده و خدمات موظف را ارائه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترتیبات اجرائی این مصوبه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ خواهد شد. موارد زیر جهت اقدام لازم ابلاغ می‌گردد:

١- کلیه دستگاه‌های اجرایی، مدیران و کارکنان موظفند کماکان در انجام فعالیت‌های خود پروتکل‌های بهداشتی کارکنان، محیط اداری، ارباب رجوع و تجمعات اداری موضوع راهنمای گام دوم مبارزه با ویروس کووید - ۱۹ در زمینه «الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری» که طی نامه شماره ۱۰۰/۱۲۷ مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است را رعایت نماینده بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای این پروتکل‌ها در واحد‌های اداری سراسر کشور نظارت خواهند کرد و مدیران و مقامات مسئول دستگاه‌های اجرایی موخلفند ضمن ارائه آموزش‌های ضروری و توجیه کارکنان در این مورد، در خصوص رعایت مفاد پروتکل‌های مذکور از سوی مراجعان ادارات نیز مراقبت لازم بعمل آورند.

۲- دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه ریزی برای ارائه به موقع و سریع کلیه خدمات عمومی و ضروری حوزه مسولیت خود ترتیبی اتخاذ نمایند که در ارائه این خدمات به مردم و ارباب رجوع وقفه‌ای ایجاد نگردد.  

۳- ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها با رعایت تبصره (۳) ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و هر گونه تغییر در ساعت فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرائی اعم از ملی و استانی صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

۴- به منظور تامین و ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت کارکنان و محیط کار، کلیه ادارات موظفند:

۱ - ۴- فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌های خود را تعطیل و از پذیرایی در جلسات و اتاق‌ها به صورت فردی و گروهی خودداری و ممانعت نمایند و صرفا امکان تهیه چای با لوازم شخصی توسط کارکنان را در طول روز فراهم کنند.

۳ -۴- صرف صبحانه و ناهار بصورت گروهی و فردی در سالن غذاخوری، سایر محل‌های عمومی ادارات و اتاق کار کارکنان ممنوع می‌باشد و لازم است مسئولین ادارات از تهیه و توزیع غذا (جز در مورد کارکنان نوبت کاری و کشیک که در چارچوب مقررات مربوط انجام خواهد شد) خودداری و جلوگیری نمایند.

۵- ضمن تاکید مجدد بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه شماره ۷۲۴۵۵۵ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲ این سازمان به ویژه بند‌های ۲ و ۳ آن، استفاده از خدمات دورکاری کارکنان (موضوع بند ۷ بخشنامه فوق الذکر) صرفا در صورت تامین زیر ساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرائی برای ارائه خدمات از منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دور کار و رعایت تصویبنامه شماره ۴۴۷۲۶/۷۶۴۸۱ مورخ ۱۳۸۹/۰۴/۰۷ هیات وزیران و اصلاحات بعدی آن مجاز خواهد بود. بدیهی است در استفاده از خدمات کارکنان به صورت دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب پذیر (موضوع بند (۲) بخش غربال گری، مراقبت و بازتوانی راهنمای الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری) قرار می‌گیرند، در اولویت خواهند بود.

۶- این بخشنامه از تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ لازم الاجرا بوده و با اجرای آن ترتیبات مقرر در بخشنامه شماره ۱۰۹۳۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۹ این سازمان لغو می‌گردد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سازمان اداری و استخدامی کشور ساعت کار کارمندان ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا دستگاه های اجرایی محیط اداری ساعت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!

به‌گزارش همشهری‌آنلاین، در ۲۴ساعت گذشته، ابهام درخصوص تغییر ساعت کار ادارات دولتی دوباره با یک اظهارنظر شدت گرفته، چراکه قبلا وزارت نیرو گفته بود که تغییر حتمی است. اما مهدی یزدان‌پناه، معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی می‌گوید: اجرای تغییر ساعات کاری از ۱۵خرداد تا شهریور سال‌ جاری فعلا منتفی شده است، مگر اینکه هیات وزیران تصویب کند.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر و سخنگوی صنعت برق، اما یادآوری می‌کند: برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیات وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرا می‌شود و بر اساس آن، ساعت کار ادارات از ۱۵خرداد تا ۱۵شهریور تغییر می‌کند.

یکی از وعده‌های دولت مالیات‌ستانی از ثروتمندان بود و حالا محمدهادی سبحانیان خبر داده است که به‌دنبال اصلاح نظام مالیاتی طی سال‌های اخیر، در حال حاضر حدود ۵۰درصد مالیات‌ها را یک‌درصد افراد پردرآمد پرداخت می‌کنند. او افزود: در اسفند۱۴۰۲ به نسبت فروردین۱۴۰۲ رشد ۶۰برابری تعداد اشخاص حقیقی و حقوقی را در سامانه مؤدیان شاهد هستیم و تعداد صورت‌حساب‌ الکترونیک دریافتی روزانه رشد ۴۰برابری داشته و از ۴۵۰هزار صورت‌حساب در روز به ۱۸میلیون افزایش یافته است.

از بازار هم خبر می‌رسد که افزایش یک‌درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده ظاهرا بهانه‌ای شده تا برخی کسبه قیمت‌ کالاهای خود را بالا ببرند. مسعود امرالهی، مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی می‌گوید: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد، با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد ‌ و سامانه پیامکی یا تلفنی برای دریافت گزارش تخلف اصناف راه‌اندازی می‌شود.‌

کد خبر 846381 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها مالیات برق

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!