Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@06:38:39 GMT

ساعت کار تمام کارکنان دولت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ شد +سند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۴۷۴

ساعت کار تمام کارکنان دولت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ شد +سند

بخشنامه جدید تغییر ساعت کاری و الزام حضور کلیه کارکنان در ادارات از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

جمشید انصاری بخشنامه‌ای ۶ بندی در خصوص تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی (فاصله گذاری هوشمند) در سطح کشور و در اجرای بند (۴) از مصوبات بیست و یکمین جلسه مورخ ۱۳۹۹/۳/۳ ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا را به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات مدیریت کشوری ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند سوم بخشنامه رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور آمده است: ساعت کاری روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها با رعایت تبصره ۳ ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و هر گونه تعییر در ساعت فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی اعم از ملی و استانی صرفاً با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

در بند چهارم نیز بر تعطیلی آبدارخانه‌ها در ادارات تاکید شده و آمده است: فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌های خود را تعطیل و از پذیرایی در جلسات و اتاق‌ها به صورت فردی و گروهی خودداری و ممانعت نمایند و صرفاً امکان تهیه چای با لوازم شخصی توسط کارکنان را در طول روز فراهم کنند.

صرف صبحانه و ناهار به صورت گروهی و فردی در سالن غذاخوری، سایر محل‌های عمومی ادارات و اتاق کار کارکنان ممنوع می‌باشد و لازم است مسئولین ادارات از تهیه و توزیع غذا (جز در مورد کارکنان نوبت کاری و کشیک که در چارچوب مقررات مربوط انجام خواهد شد) خودداری و جلوگیری کنند.

بند پنجم این بخشنامه نیز یادآور شده است: ضمن تاکید مجدد بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه شماره ۷۲۴۵۵۵ مورخ ۱۲ اسفند ۹۸ این سازمان به ویژه بندهای ۲ و ۳ آن، استفاده از خدمات دورکاری کارکنان صرفاً در صورت تأمین زیرساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات از منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دورکار و رعایت تصویب نامه مورخ ۷ تیر ۸۹ هیأت وزیران و اصلاحات بعدی آن مجاز خواهد بود. بدیهی است در استفاده از خدمات کارکنان به صورت دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب پذیر قرار می‌گیرند، در اولویت خواهند بود.

 

 

 

مهر /

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IQG برچسب ها: ساعت کاری ، سازمان اداری و استخدامی ، کرونا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ساعت کاری سازمان اداری و استخدامی کرونا دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود

سخنگوی شهرداری تهران درباره خدمات رایگان سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ضرورت وجود سازمان آتش‌نشانی در پایتخت اعلام کرد: باتوجه به گسترش شهرنشینی و توسعه آن‌ها انجام اقداماتی در مورد تامین امینت شهروندان مطرح شد. در همین راستا تعداد زیادی از مراکز آتش نشانی در شهر‌های مختلف ایران تاسیس شدند و آغاز به کار کردند، که این روند تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات این سازمان برای شهروندان به صورت رایگان ارائه می‌شود افزود: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از کشور‌های دنیا در مقابل ارائه همین خدمات اولیه نیز هزینه دریافت می‌کنند.

محمدخانی با بیان اینکه بازدید و کارشناسی از ساختمان‌های ناایمن در پایتخت بر عهده سازمان آتش‌نشانی است اظهار داشت: این نوع خدمات طبق مصوبات قانونی توسط سازمان آتش‌نشانی به صورت رایگان انجام می‌شود. اما اگر شخصی برای بازدید از ساختمان یا ملک خودش درخواست داشته باشد باید هزینه آن را پرداخت کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برنامه‌ریزی شهری ایمنی شهر می‌باشد که آسایش و آرامش را به ارمغان می‌آورد عنوان کرد: اگر آموزش‌های صحیح در جهت فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه انجام شود در آینده شاهد حوادث کمتری خواهیم بود. سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در حوزه آموزش نیز فعال بوده و به درخواست شهروندان، مدارس، مساجد و ... دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مواردی که ایمنی شهر را تهدید می‌کند آتش‌سوزی یا حریق می‌باشد. با مکان‌یابی درست ایستگاه‌های آتش‌نشانی، امدادرسانی سریع، همراه با دقت و مهارت با تجهیزات مناسب در اطفای حریق، رضایت‌مندی مردم از آتش‌نشانی را به همراه دارد. با توجه به حوادث طبیعی و غیرطبیعی، مدیریت بحران بر اینگونه حوادث به ویژه در پیشگیری بسیار مهم هستند.

دیگر خبرها

  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان