Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@03:40:12 GMT

 رئیس سنی مجلس یازدهم کیست؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۴۷۸

 رئیس سنی مجلس یازدهم کیست؟

به گزارش «تابناک»، ریاست اولین نشست مجلس یازدهم را سید رضا تقوی به عنوان رئیس سنی بر عهده گرفت. سید رضا تقوی متولد ۱۳۲۵ در دامغان،  نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بود. وی ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را از ۱۰ خرداد ۱۳۷۹ تا ۱۶ دی ۱۳۹۶ بر عهده داشت. وی نماینده دامغان در دوره دوم و تهران در ادوار چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی نیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تقوی توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۷۵۳ هزار و ۳۰۷ رای، به عنوان نفر بیست و یکم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از استان تهران انتخاب شود.

 

از جمله سمت های پیشین تقوی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مسئول بسیج قم
امام جمعه شهرکرد
نماینده مجلس شورای اسلامی
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه
وی همچنین از اعضای سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز می‌باشد. او یکی از نمایندگان امضاکننده طرح استیضاح مهاجرانی در اردیبهشت ۱۳۷۸ بوده است.

 

طبق آیین نامه داخلی مجلس و در اولین جلسه هر دوره از مجلس به دلیل مشخص نبودن رئیس منتخب، مسن ترین فرد از نمایندگان حاضر به عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به عنوان نائب رئیس و دو نفر از جوان ترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر معین شده و در جایگاه هیأت رئیسه قرار می گیرند که به همین دلیل این افراد به عنوان هیأت رئیسه سنی مجلس معرفی می شوند. 

وظیفه هیأت رئیسه سنی اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف ، اقتراع شعب و اجرای انتخابات هیأت ر ئیسه موقت است که بر این اساس هیأت رئیسه سنی مسئولیت اداره جلسه چهارشنبه هفت خرداد مجلس را بر عهده خواهد داشت و طبق ادوار گذشته مسئولیت جلسه پنجشنبه هشت خرداد جهت انتخاب هیأت رئیسه موقت نیز با هیأت رئیسه سنی خواهد بود که بعد از تعیین ترکیب هیأت رئیسه موقت ، کار هیأت رئیسه سنی به پایان می‌رسد.

 

در مودر مجلس یازدهم در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی مجلس یازدهم رئیس سنی رئیس سنی مجلس سید رضا تقوی ونزوئلا فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی هیأت رئیسه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تغییر روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: تا پایان عمر مجلس یازدهم، مجلس شورای اسلامی سه هفته جلسه علنی خواهد داشت که روز‌های آن به روال قبل برگشت.

وی یادآور شد: اخیرا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شد که از این به بعد جلسات مجلس شورای اسلامی همچون گذشته در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آخرین جلسه علنی مجلس در دوره یازدهم در روز چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و مجلس دوازدهم کار خود را از هفتم خردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع می‌کند.

دیگر خبرها

  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند