Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در خصوص شایعات و اخبار غیر صحیح منتشر شده در فضای مجازی مدعی شکنجه و غرق تعدادی از اتباع افغانستانی در رودخانه مرزی هریررود توسط نیروهای مرزبانی گفت: هر چند در خصوص صحت این صحنه سازی و ارتباط آن با زمان و مکان های ادعا شده تردیدهای اساسی وجود دارد ولی مسلماً این واقعه هیچ ارتباطی با مرزبانی جمهوری اسلامی ندارد و بر اساس بررسیهای کارشناسی انجام شده، ممکن است اتباع مذکور با عبور از نقاط سخت گذر رودخانه قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشته و به علت سطح و سرعت آب تعدادی از آنها غرق شده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این گونه فضاسازیها توسط معاندان و دشمنان دو ملت ایران و افغانستان مسبوق به سابقه میباشد و با هدف ایجاد اختلاف و بدبینی بین دو ملت صورت میگیرد. دولت جمهوری اسلامی ایران همواره ملت افغانستان را برادر خود میداند. خدمات چندین ساله ارایه شده در حوزه های مختلف به مهاجرین افغانستانی مؤید این موضوع میباشد و این شایعات و فضاسازیها خللی در روابط دوستانه دو کشور ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور اتباع خارجی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند قاچاق اتباع افغانستانی در تایباد خراسان رضوی متلاشی شد

جعفر صدیقی گفت: در چند ماه گذشته برخی گزارشها و اخبار موثق و پی درپی حاکی از شکل گیری و فعالیت گروه‌های مجرمانه و سازمان یافته در حوزه قاچاق انسان و انتقال اتباع غیرمجاز به مجموعه دادستانی شهرستان تایباد رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس طرح شناسایی سرباندها در افغانستان و ایران و خوابگاه دارها و تشدید برخورد با این مجرمان در دستور کار ضابطین خاص و عام قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد اظهار کرد: در این ارتباط محل نگهداری اتباع غیرمجاز شناسایی و مهر و موم شد.

وی بیان کرد: ضمن دستگیری اتباع غیرمجاز افغانستانی که حدود ۴۰ نفر بودند، حساب‌های بانکی اعضای باند مسدود و چند دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شدند.

صدیقی گفت: امنیت خط قرمز دستگاه قضایی شهرستان تایباد است و با فرد و یا گروهی که با هر انگیزه‌ای امنیت ملی مردم را نشانه گرفته‌اند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

شهرستان تایباد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد. شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • قطار سریع‌السیر تهران -مشهد نیازمند حدود ۲۰ میلیارد دلار اعتبار
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم
  • بازدید از اردوگاه های مراقبتی در خراسان رضوی
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • باند قاچاق اتباع افغانستانی در تایباد خراسان رضوی متلاشی شد