Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا کشور با مشکلی به نام ” ویروس کرونا “ دست و پنجه نرم می کند که متاسفانه این ویروس مرموز تمامی فعالیت های جامعه و اقشار مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده است. امتحانات نهایی نیز از این امر مستثنی نیستند ، زیرا می توانند شرایط انتقال ویروس را تا حد زیادی تسهیل ببخشند. از همین رو برگزاری امتحانات نهایی تا اطلاع ثانوی لغو شد و به زمان دیگری موکول گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش افکارنیوز،  امسال در سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید ، مدارس به مدت طولانی تعطیل شده و به دنبال آن  امتحانات نهایی  نیز به تعویق افتاد .

اخبار اجتماعی - به علاوه مدارس نیز تعطیل شده اند و آموزش دانش آموزان از شبکه های تلویزیونی انجام می شود. به این صورت که در ساعت و زمان پخش کلاس دانش آموزان از طریق تلویزیون ، مخاطبان می توانند از شبکه هفت یا چهار سیما (بسته به رشته و مقطع تحصیلی خود) نسبت به فراگیری دروس بپردازند.

امتحانات نهایی پایه دوازدهم از آن جا که نقطه پایان تحصیل هر دانش آموز در مدارس می باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است . دانش آموزان با قبولی در امتحانات نهایی مدرک دیپلم خود را دریافت کرده و از تحصیل در دبیرستان فارغ التحصیل می شوند . یکی دیگر از دلایل اهمیت بسیار بالای امتحانات نهایی پایه دوازدهم ، تاثیر مستقیم معدل دیپلم در موفقیت در کنکور و ورود به دانشگاه و ادامه تحصیلات عالی می باشد .

با توجه به گسترش ویروس کرونای جدید ، مدارس با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شد و وزارت آموزش و پروش با ارائه برنامه های آموزشی تلویزیونی و بعد از آن با ارائه نرم افزار شاد یا شبکه اجتماعی دانش آموزان اقدام به پیگیری آموزش دانش آموزان از راه دور و از طریق مجازی نمود . با نزدیک شدن به پایان یافتن محتوای آموزشی نگرانی دانش آموزان در خصوص امتحانات نهایی افزایش یافت و زمان برگزاری امتحانات نهایی به تعویق افتاد .

وزارت آموزش و پرورش اولویت را به دانش آموزان پایه دوازدهم به دلیل حساسیت امتحانات نهایی و هم چنین تاثیر آن در کنکور قرار داد . هم اکنون با تلاش و همت وزارت آموزش و پرورش زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم اعلام شده است و امکان برگزاری حضوری امتحانات نهایی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید:

امتحانات نهایی با سوالات الزامی و انتخابی

 

با وجود تمهیداتی که برای برگزاری امتحانات نهایی اندیشیده است اما همچنان دانش آموزان و اولیای آنان نگران سلامتی فرزندان خود هستند.

رایزنی وزرای بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص برگزاری امتحانات نهایی

علیرضا وهاب زاده مشاور  وزیر بهداشت در صفحه توئیتر خود نوشت: «وزیر بهداشت در خصوص دغدغه و نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها برای شرکت در امتحانات نهایی در حال رایزنی با وزیر آموزش و پرورش است و قطعاً راهکار مناسبی برای تامین سلامت و آرامش این عزیزان ایجاد خواهد شد.»

پیش از این و قبل از به تعویق افتادن کنکور های کارشناسی ارشد، دکترا و کارشناسی نیز وهاب زاده در توئیت هایی از پیگیری دغدغه‌های داوطلبان و وزیر بهداشت در این خصوص گفته بود و درنهایت با رایزنی‌های صورت گرفته این آزمون‌ها با تعویقی دو ماهه رو به رو شد.

حدود یک ماه پیش وزیر آموزش و پرورش نیز از آغاز امتحانات نهایی از 10 یا 17 خرداد خبر داده بود.  محسن حاجی میرزایی تصریح کرد: برای پایه دوازدهم طبق روال هرساله آخر اردیبهشت پایان سال تحصیلی خواهد بود و پس از تعطیلات عید فطر، امتحانات از 10 یا 17 خرداد ماه آغاز و تا یک هفته از تیرماه ادامه خواهد داشت کنکور نیز 20 روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری امتحانات نهایی از ۱۰ یا ۱۷ خرداد

 

حاجی میرزایی در خصوص تدوین محتوا‌های درسی در فضای مجازی گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، محتوا‌هایی رابرای معلمان تدوین و در اختیار آنان قرار داده است همچنین مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان نیز محتوا‌های آموزشی را آماده و به استان‌ها ارسال کرده است.

برگزاری امتحانات پایه نهم بصورت حضوری

همچنین قرار است امتحانات پایه نهم نیز حضوری و در مدرسه برگزار شود و این اجبار حضوری برگزار شدن امتحانات پایه نهم با توجه به اینکه طراحی سوالات و تصحیح اوراق مدرسه‌ای خواهد بود نیز مورد اعتراض قرار گرفته است اما آموزش و پرورش می‌گوید به خاطر ملاک قرار گرفتن نمره برای هدایت تحصیلی پایه دهم لازم است که نمره‌ای بر اساس یک آزمون کتبی وجود داشته باشد.

در هر صورت در حالی قرار است نزدیک به دو میلیون دانش آموز از اواسط خرداد به اجبار برای امتحانات به مدرسه رفت و آمد کنند، که به نظر می‌رسد از یک سو نگرانی‌هایی نزد والدین و دانش آموزان وجود دارد و از سوی دیگر نگرانی‌هایی نزد مسئولان آموزش و پرورش برای چگونگی به پایان رساندن سال تحصیلی و باز از سوی دیگر با توجه به تعویق کنکورهای کارشناسی ارشد و دکترا که قرار بود با تعدادی کمتر از این تعداد دانش آموز و در چند ساعت، در خرداد برگزار شود، حالا خیلی‌ها معتقد هستند برگزاری آزمون‌های دانش آموزان در خرداد با تصمیم قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا مغایر است. اما از سوی دیگر عده‌ای نیز معتقد هستند رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آزمون‌های سراسری مثل کنکور سخت‌تر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دانش آموزان در مدارس است.

اینها همه در حالی است که از گوشه و کنار خبر می‌رسد که در پایه‌های دیگر نیز برخی مدارس، دانش آموزان را ملزم به حضور در مدرسه برای شرکت در امتحانات کرده‌اند.

البته با توجه به اینکه مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که هنوز موفق به مهار کرونا نشده اند و حضور دانش آموزان نیز می تواند سبب افزایش ریسک انتقال بیماری کرونا در بین دانش آموزان و خانواده ها شود باید منتظر ماند و دید که بالاخره امتحانات نهایی چه زمانی برگزار خواهد شد؟ و  آیا تصمیم جدیدی برای زمان برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته می‌شود یا صرفاً پروتکل‌های سخت‌تری وضع و اعلام می‌شود.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ویروس کرونا امتحانات نهایی کرونا وزیر بهداشت دانش آموزان آموزش و پرورش کنکور حاجی میرزایی کنکور کرونا امتحانات نهایی مدارس امتحان نهایی کنکور99 امتحانات دانش آموزان برگزاری امتحانات نهایی آموزش و پرورش پایه دوازدهم دانش آموزان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرن‌هایی برای استفاده از تک ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز در گفتگو با ما درباره امکان تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

منبع: ایرنا

tags # دانش آموزان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار