Web Analytics Made Easy - Statcounter

40 میلیارد تومان پروژه بهداشتی و درمانی قرار است هفته آینده به بهره‌برداری برسد که کلینک یاسوج جزء پروژه‌های افتتاحی است که با افتتاح این پروژه 14 سال چشم انتظار پایان داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 4 کلینیک است که وضعیت فیزیکی کلینیک‌ها یکی از دیگری بدتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوچکی ساختمان‌‌ها به طوری که جا برای نشستن بیماران و همراهان نیست و مستهلک بودن آنها بخشی از مشکلات این مراکز بهداشتی و درمانی هستند.

در موارد دیگری کلینیک شماره 3 (زنان و داخلی) شهر یاسوج با شرکت تعاونی روستایی که طی یک سال اخیر به نمایشگاه صنایع دستی تبدیل شده ادغام شده که این وضعیت شایسته مردم و حوزه بهداشت و درمان نیست.

از سوی دیگر جمعیت مرکز کهگیلویه و بویراحمد روز به روز در حال افزایش است و با توجه به افزایش جمعیت نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی بیشتری احساس می‌شود اما کلینیک‌های شهر یاسوج قادر به پاسخگویی این نیاز مردم نیستند.

 در سفر دولت نهم به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1385 احداث کلینیک بزرگ در 5 طبقه و با متراژ 5 هزار و 500 متر مربع مصوب شد و کلنگ ساخت کلینیک بزرگ شهر یاسوج همان سال هم به زمین زده است.

با آغاز ساخت این کلینیک مردم سال‌ها منتظر به بهره‌برداری رسیدن این واحد بهداشتی و درمانی بودند و در مناسبت‌های مختلف  هم تیتر و هم مطالبه رسانه‌ها زمان دقیق بهره‌برداری از این پروژه بود اما این پروژه علی‌رغم عمر طولانی 14 ساله هیچ‌گاه به بهره‌برداری نرسید و باید گفت مردم از این پروژه ناامید شدند.

با شیوع کرونا وضعیت کلینیک‌های شهر یاسوج و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز وضعیت کلینک در حال ساخت یاسوج به عنوان مطالبه مردم مطرح شد تا اینکه در نشست روز گذشته ستاد استانی بیماری کرونا از افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی خبر داده شد و ظاهرا پروژه جدید نیز در این پروژه‌ها دیده می‌شود.

جلال پوران‌فر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی از افتتاح 40 میلیارد تومان پروژه بهداشتی و درمانی در هفته آینده در استان خبر داد و گفت: پروژه کلینیک شهر یاسوج که با اعتبار 26 میلیارد تومان احداث شد یکی از پروژه‌های افتتاحی است و در صورتی که این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد به 14 سال چشم انتظاری مردم برای بهره‌برداری از یک کلینیک 5 طبقه‌ای پایان داده خواهد شد؟

این پروژه قرار است هفته آینده به بهره‌برداری برسد و برای پایان 14 سال انتظار گویا فقط 7 روز مانده است و مردم این بار امیدوارند پروژه مجهز کلینیک یاسوج در روزهای تاخت و تاز کرونا و در حالی که پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شوند به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/82024

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کلینیک یاسوج دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی بهداشتی و درمانی بهره برداری شهر یاسوج پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بهره برداری از پروژه تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، هادی حق بین، درباره جزییات یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: پروژه های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تحویل شهروندان خواهد شد.

حق بین با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدم صدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص دومین پروژه قابل بهره برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن سازی و تحکیم کوله پل های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران. هزینه پروژه تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال