Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری گاردین، اقدام بیرحمانه پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا که منجر به کشته شدن یک مرد سیاهپوست شد، اعتراضات وسیعی را به راه انداخته است. صد‌ها نفر از مردم خشمگین مینیاپولیس در اعتراض به قتل جرج فلوید، یک تبعه آفریقایی تبار آمریکا به دست پلیس سفید پوست به خیابان‌ها آمده و خواستار برقراری عدالت و محاکمه پلیس نژادپرست شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان با حضور در خیابان‌های اصلی این شهر ضمن مسدود کردن برخی خیابان‌های فرعی، آخرین گفته‌های فلوید که گفته بود «نمی توانم نفس بکشم» را فریاد می‌زدند و خواستار زندانی شدن پلیس قاتل شدند. آن‌ها با حرکت به سوی مقر اصلی پلیس انزجار خود را از اقدامات وحشیانه پلیس این شهر ابراز کردند.

در برخی از خیابان‌های این شهر مواجهه معترضان با پلیس به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن جمعیت معترضان به گاز اشک آور، گلوله‌های پلاستیکی و نارنجک‌های صوتی متوسل شد. معترضان نیز برای دفاع از خود به پرتاب اجسام به سوی پلیس روی آوردند.

بسیاری از معترضان در پاسخ به علت حضورشان در این تظاهرات، اقدام جدی برای مقابله با چنین وقایع دردناکی را خواستار شدند. علاوه بر شهروندان عادی، گروه‌ها و برخی اصناف نیز در این تظاهرات شرکت کردند و خواستار پاسخ محکم به جنایات برخی از پلیس‌های آمریکا شدند.

در همین حال، جیکوب فری، شهردار مینیاپولیس صبح دیروز از خانواده فلوید عذرخواهی کرد و گفت: «او نباید می‌مُرد. دیدیم یک افسر پلیس به مدت ۵ دقیقه روی گردن این مرد زانو زده و به آن فشار می‌آورد. به مدت ۵ دقیقه این افسر پلیس از پایبندی به ابتدایی‌ترین مفهوم انسانی ناکام ماند.»

پلیس شهر مینیاپولیس روز سه شنبه جرج فلوید، شهروند بی دفاع سیاه پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که پشت گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند او را نکشند. اما بی توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

اف بی آی و مقامات مینسوتا روز سه‌شنبه اعلام کردند که تحقیقات درمورد مرگ فلوید را آغاز کرده اند و این حادثه از سوی پلیس فدرال برای جلوگیری از نقض احتمالی حقوق مدنی در حال بررسی است. چهار افسر پلیس درگیر در این حادثه اخراج شده اند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آمریکا تبعیض نژادی در آمریکا خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ دبیرعلمی همایش علمی اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران با اشاره به اینکه به این همایش ۱۰ مقاله علمی در زمینه سه محور همایش ارائه شده است گفت عوامل اقتصادی مهار تورم، عوامل ساختاری مهار تورم و الزامات اقتصاد ایرانی در زمینه مهار تورم از محور‌های این همایش بودند.

وی اضافه کرد این همایش یک روزه علمی با همکاری ۱۵ نهاد و مرکز علمی و باهدف کمک به تحقق شعار سال و ارائه راه حل برای چالش ها‌ی اصلی اقتصادی کشور برگزار می‌شود.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در نوبت عصر این همایش با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد اسلامی در گرو میدان داری مردم در اقتصاد است گفت حضور مردم در اقتصاد و افزایش مشارکت مردم در اقتصاد راه‌حل رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

محمدمنان رئیسی با تاکید بر ضرورت پیدا کردن راه‌های ورود مردم به اقتصاد گفت هر زمانی که مردم به اقتصاد ورود کنند دچار تحول و موفقیت‌های زیادی در اقتصاد می‌شویم و بها دادن به سرمایه‌های خرد مردم یکی از راه‌های تحقق مشارکت مردم در اقتصاد است.

وی با بیان اینکه تمرکز گرایی در اقتصاد و حذف مردم در اقتصاد از مشکلات و آسیب‌های اقتصاد کشور است افزود برای رشد مشارکت مردم باید نهاد دانشگاه و حوزه میدان داری کنند و در این زمینه نیازمند جهاد علمی هستیم و باید جهاد علمی را در مدیریت کشور ضریب دهیم

دیگر خبرها

  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • استانداردسازی راه‌ها در سیستان و بلوچستان با جدیت و سرعت پیگیری شود
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز