Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@13:27:58 GMT

شرایط دورکاری کارکنان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۸۲۰

ساعت24-با ابلاغ نحوه حضور تمامی کارکنان در محل کار، سازمان اداری و استخدامی شرایط دورکاری کارکنان را نیز اعلام کرد که طبق آن استفاده از خدمات دورکاری در صورت تامین زیرساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات از منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دور کار مجاز است.

طی آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که کارکنان باید به طور کامل در محل کار حضور داشته باشند، فقط ساعت کاری یک ساعت کمتر تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس سازمان اداری و استخدامی نیز این موضوع را طی بخشنامه‌ای و با تعریف شرایط به دستگاه‌های اجرایی برای اجرا ابلاغ کرده است که طبق آن از ۱۰ خرداد ساعت کار روزانه دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و کلیه کارکنان باید با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده است، حاضر شوند.

اما سازمان در این بخشنامه موضوع دورکاری کارکنان در شرایط کرونایی موجود را نیز به استناد مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۹ مورد تاکید قرار داده است که مجوز دور کاری کارکنان برای ارائه خدمات الکترونیک را صادر کرده بود.

از این رو با ابلاغ سازمان استخدامی در بخشنامه ۱۳۹۹.۳.۷ استفاده از خدمات دور کاری کارکنان صرفا در صورت تامین زیرساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات در منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دور کار مجاز است.

براین اساس تاکید شده که در استفاده از خدمات کارکنان به صورت دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند، در اولویت خواهند بود.

بنا بر این بخشنامه سازمان اداری و استخدامی، نه تنها در شرایط کرونایی بلکه همواره سازمان‌ها می‌توانند از مصوبه دورکاری و بنا بر شرایط شغلی کارکنان خود استفاده کنند.

سایر شرایط حضور کارکنان

طبق سایر شرایطی که سازمان برای حضور کارکنان در محیط کار مورد توجه قرار داده است، دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه ریزی برای ارائه به موقع و سریع کلیه خدمات عمومی و ضروری حوزه مسئولیت خود تصمیمی اتخاذ کند که در ارائه این خدمات به مردم و ارباب رجوع وقفه‌ای ایجاد نشود.

فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌ها و سالن غذاخوری ممنوع

همچنین دستگاه‌ها موظفند فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌ها خود را تعطیل و از پذیرایی در جلسات و اتاق ها به صورت فردی و گروهی خودداری کنند و صرفا امکان تهیه چای با لوازم شخصی توسط کارکنان در روز فراهم شود.

صرف صبحانه و ناهار به صورت گروهی و فردی در سالن‌های غذاخوری سایر محل‌های عمومی ادارت و اتاق کارکنان ممنوع و لازم است مسوولان ادارات از تهیه و توزیع غذا به جز کارکنان نوبت  کاری و کشیک  خودداری کند.

گفتنی است؛ محدودیت حضور کارکنان و ساعت کاری آنها در جریان شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت؛ به طوری که از اسفند ماه، ساعت کاری به ۸ تا ۱۳ تغییر کرد و در ادامه در ایام نوروز حضور محدودتر شد و از پنجم تا بیستم فروردین کارکنان به صورت یک سوم در محل کار حاضر و مابقی دورکار بودند و از ۲۳ فروردین نیز دو سوم حاضر و یک سوم دیگر دورکار شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی کاری کارکنان برای ارائه دستگاه ها ساعت کار دور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد، اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است

محمد چکشیان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود، چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران، مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳ سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمار‌ها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارگران ، تعطیلی ادارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند