Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت سالگرد خروج اشغالگران صهیونیست از جنوب لبنان و پیروزی حزب الله با ارسال پیامی به میشل عون رئیس‌جمهور لبنان اظهار داشت:صلح فراگیر در منطقه ما تنها با پایان یافتن اشغالگری اسرائیل در تمام اراضی در لبنان، فلسطین و سوریه محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در ادامه افزود: ما این پیروزی را افتخاری برای تمام ملت هایی می دانیم که در برابر این دشمن متجاوز فداکاری کرده اند.

المشاط تأکید کرد: پیروزی ۲۵ مه سال ۲۰۰۰ پیروزی تاریخی و همچنین پایانی برای دوره شکستها و آغازی برای دوره پیروزی ها و نابودی اسطوره ارتش شکست ناپذیر اسرائیل محسوب می شود.

المشاط خاطرنشان کرد: این پیروزی نشان داد که صلح با دشمن صهیونیستی امکان‌پذیر نیست و گزینه مقاومت تنها گزینه برای آزادسازی سرزمین‌های عربی از دست اشغالگری رژیم صهیونیستی محسوب می شود. قدرت هایی که به دنبال عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند از خواست و اراده ملت های خود دور شده‌اند.

وی افزود: ما حمایت ملت یمن را از ملت لبنان و آزادسازی تمام خاک این کشور از دست دشمن صهیونیستی اعلام میکنیم.

کد خبر 4935371 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی المشاط میشل عون یمن ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق عربستان سعودی ایران روسیه فلسطین سوریه شیوع کرونا لیبی افغانستان دونالد ترامپ ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله هنوز توانمندی‌های پیشرفته خود را آشکار نکرده است

رسانه انگلیسی در گزارشی به شرح توانایی‌های حزب‌الله پرداخت و این «نگین» جنبش‌های مقاومت منطقه را جدی‌ترین تهدید برای رژیم صهیونیستی دانست؛ تهدیدی که هنوز تمام توانمندی‌های خود را آشکار نکرده است.

به گزارش ایسنا، فایننشال‌تایمز، حزب‌الله لبنان را نگین جنبش‌های مقاومت منطقه دانست؛ قدرتی که با ده‌ها هزار سرباز و انبار‌های تسلیحاتی پیشرفته و متنوع، در حال حاضر مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند رژیم صهیونیستی را در منطقه درگیر جنگی گسترده کند.

در گزارش این نشریه انگلیسی آمده است: «بر اساس تخمین‌ها، حزب‌الله بین ۲۰ تا ۵۰ هزار سرباز داشته و زرادخانه‌ای قدرتمند در اختیار دارد که شامل پهپاد‌های تهاجمی، تسلیحات سبک، ادوات توپخانه، تانک و موشک‌های نقطه‌زن پیشرفته است. سربازان جنگ‌دیده حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ با اسرائیل مبارزه کرده و با حمایت از دولت سوریه در جنگ، توانایی‌های خود را بیش‌ازپیش تقویت کردند.»

فایننشال تایمز گزارش داد حزب‌الله از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا امروز چندین درگیری با اسرائیل داشته، اما حملات خود را به نواحی مرزی میان لبنان و اراضی اشغالی محدود کرده است.

این رسانه، حملات هفته گذشته حزب‌الله به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی را نوآورانه توصیف کرد و گزارش داد: «حزب‌الله چهارشنبه هفته گذشته در یک حمله تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی، به سامانه گنبد آهنین اسرائیل نفوذ کرد و شهر مرزی عرب العرامشه را هدف قرار داد. به گفته تحلیلگران، در این حمله از پهپاد‌های مدرن و قدرتمندتری استفاده شد که تا امروز به کار گرفته نشده بودند.

در این حمله ۱۸ سرباز اسرائیلی زخمی شدند و فرمانده یک گروهان از گردان ۸۱۰۳ ارتش این رژیم کشته شد.

اگرچه تل‌آویو سعی دارد توانایی‌های نظامی حزب‌الله را نادیده گرفته و آن را ناچیز جلوه دهد، اما به اذعان دیپلمات‌ها، مقامات و تحلیلگران منطقه، حزب‌الله لبنان توانمندی‌های بسیاری داشته و تهدید آن برای رژیم صهیونیستی حتی از حماس هم عظیم‌تر است. این در حالی است که به اذعان این رسانه انگلیسی، حزب‌الله هنوز تمام توان نظامی خود را به رخ اسرائیل نکشیده و سلاح‌های پیشرفته‌ای که در زرادخانه‌ها دارد را به کار نگرفته است.

فایننشال‌تایمز گزارش داد گرچه در حال حاضر احتمال بروز یک جنگ تمام‌عیار در منطقه پایین آمده، اما مناقشه حزب‌الله و رژیم صهیونیستی همچنان جدی‌ترین عامل احتمالی تشدید درگیری‌ها در منطقه است.

در همین راستا، «مهند الحاج علی» معاون پژوهشی مرکز «کارنگی» در بیروت با بیان اینکه اسرائیل - به‌اشتباه - خویشتن‌داری راهبردی حزب‌الله را نشانه ضعف می‌بیند، گفت «حزب‌الله در حال آماده‌سازی نیرو‌های خود برای درگیری احتمالی با اسرائیل بوده و سلاح‌های پیشرفته خود را برای جنگی تمام‌عیار با آن نگه داشته است».

دیگر خبرها

  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • حزب‌الله هنوز توانمندی‌های پیشرفته خود را آشکار نکرده است
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • طوفان الاقصی| مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است