Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: بروز و تشدید تعارضات اجتماعی در مراتع به دلیل وضعیت خوب بارش‌ها و پوشش نسبی خوب مراتع می‌تواند برای عرصه‌های منابع طبیعی مخاطره‌انگیز باشد.

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مخاطراتی که منابع طبیعی استان را تهدید می‌کند، اظهار کرد: بالاتر رفتن احتمال حریق در مراتع و جنگل‌ها با توجه به بارش خوب و رشد گونه‌های یک ساله علفی و خشکی آن با گرم شدن هوا از جمله مخاطراتی است که منابع طبیعی را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: بی دقتی دامداران و به ویژه چوپانان در برافروختن آتش و هجوم ملخ‌های کوهاندار در عرصه‌ها از دیگر عواملی است که عرصه‌های منابع طبیعی را تهدید می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از افزایش روند تغییرات اقلیم و گرمایش زمین و بروز بارش‌ها و سیلاب‌های شدید نیز به عنوان عوامل مخاطره‌انگیز نام برد.

نصرآبادی یادآور شد: ورود دام مازاد به مراتع از استان‌های همجوار و عدم رعایت ضوابط و مقررات تفاهم نامه‌های ورود دام داشتی به استان توسط افراد سودجو نیز می‌تواند تهدیدکننده باشد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع طبيعي خراسان جنوبی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان، گفت: امسال برداشت گیاهان دارویی و صنعتی در استان ممنوع است و با متخلفان از طریق مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

علیرضا ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه گیاهان دارویی و صنعتی جزو ذخایر ژنتیکی و سرمایه‌های کشور هستند، اظهار داشت: در سالیان اخیر خشکسالی‌های پیاپی از سویی و از سوی دیگر برداشت‌های غیراصولی باعث شد که این گیاهان دارویی و صنعتی با ارزش مراتع ما در استان کرمان در معرض نابودی و خطر انقراض قرار بگیرند.

وی از ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی و صنعتی در عرصه‌های منابع طبیعی شمال استان کرمان خبر داد و گفت: براساس درخواست مجریان طرح‌ها و طبق مصوبه کمیسیون فنی برداشت گیاهان دارویی و صنعتی در عرصه‌های منابع طبیعی استان ممنوع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با بیان اینکه برداشت، خرید، فروش و حمل هر گونه گیاهان دارویی و صنعتی در استان در سال 1403 ممنوع است، افزود: این تصمیم با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی، حفظ و تقویت رویشگاه‌های طبیعی افزایش زادآوری و حمایت از گونه‌های در معرض انقراض گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه برداشت غیر مجاز از عرصه‌های مرتعی استان کرمان به ویژه در محصولات فرعی خلاف قانون است، ادامه داد: در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی شده و هم از طریق قضات دادگاه و هم از طریق تعزیرات حکومتی پیگیری خواهد شد.

ابوالحسنی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان به صورت مستمر در حال گشت‌زنی در مراتع هستند، گفت: در صورت مشاهده برداشت، خرید و فروش و حمل غیرمجاز گیاهان دارویی و صنعتی با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از ساکنان عرصه‌های مجاور رویشگاه‌های منابع طبیعی به ویژه دامداران درخواست داریم که در صورت مشاهده تخلف، قاچاق و یا برداشت غیرمجاز محصولات جنگل و مرتعی از طریق سامانه 1504 و 139 به همکاران یگان حفاظت عرصه‌های منابع طبیعی استان به صورت شبانه روزی اطلاع دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان، گفت: با توجه به این بارندگی‌ها افزایش پوشش گیاهی در مراتع ما زیاد خواهد بود و درخواست داریم که مردم در صورت مشاهده حریق علاوه بر کمک به ما در اطفای آن، این مورد را بلافاصله اطلاع دهند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد