Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@00:36:35 GMT

دلیل سر و صدای زانوها در سنین جوانی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۹۷۰

دلیل سر و صدای زانوها در سنین جوانی

عارف سعیدی متخصص آسیب‌های ورزشی و مدرس دانشگاه تهران گفت: سر و صدای زانو معمولاً در افرادی اتفاق می‌افتد که دچار ساییدگی زیر کشکک زانو می‌شوند و بیشتر در سنین جوانی دیده می‌شود که این افراد مستعد آرتروز زودرس هستند و توصیه می‌شود حتما تمرینات تقویت زانو را تحت نظر فیزیوتراپیست انجام دهند.

سعیدی افزود: توصیه می‌شود این افراد از نشستن به حالت دو زانو، چهار زانو و استفاده از پله پرهیز کرده و تا حد امکان از آسانسور، مبل و دستشویی فرنگی استفاده کنند؛ بنابراین تقویت عضلات اطراف زانو یکی از بهترین راهکار‌ها برای جلوگیری از آرتروز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس دانشگاه تهران تاکید کرد: توصیه می‌کنیم اگر این افراد زانو‌های پرانتزی یا ضربدری دارند حتما به فیزیوتراپیست مراجعه و تمرینات لازم را دریافت و پیگیری کنند.

راهکارهای موثر در درمان آرتروز زانو

او در خصوص تمرینات مفید در درمان آرتروز بیان کرد: برای درمان آرتروز می‌توان از راهکارهای مختلفی استفاده کرد؛ مثلا افراد می‌توانند در حالتی که روی زمین نشسته‌اند هر دو پای خود را دراز کرده و بالشتی را به مدت ۵ ثانیه میان هر دو زانوی خود به سمت داخل بفشارند؛ یا در همان حالت نشسته بالشت را زیر پا قرار داده و زانو‌های خود را فشار دهند.

او ادامه داد: افراد همچنین می‌توانند در حالت ایستاده دست‌های خود را بدون خم شدن زانو به زمین برسانند و عضلات پشت ران را به مدت ۱۵ ثانیه ثابت به حالت کششی نگاه دارند. انجام این تمرینات روزی ۱۰ بار می‌تواند بسیار مفید باشد.

این متخصص آسیب‌های ورزشی بیان کرد: به این افراد توصیه می‌کنیم از دوچرخه سواری، کوهنوردی به صورت مکرر و طولانی و همچنین دویدن زیاد پرهیز کنند تا آسیب‌های جدی‌تر آن‌ها را تهدید نکند. باید به این نکته توجه داشت اگر سر و صدا‌ی زانو با درد همراه نباشد، معمولا آسیب جدی آن‌ها را تهدید نمی‌کند، اما اگر این سر و صدا‌ها با درد همراه شد حتما باید تمرینات و توصیه‌های فوق جدی گرفته شود.

سعیدی در پایان یادآور شد: در پژوهش‌های انجام شده، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که اضافه وزن، مهمترین عامل آسیب به غضروف مفصل زانوست و کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی وزن می‌تواند در کاهش احتمال آسیب به غضروف و پیشگیری از آرتروز زانو موثر باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ساییدگی زانو آرتروز زانو ورزش سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 19 حمد بن جاسم نخست وزیر پیشین قطر در گفت وگویی خطبا به کشورهای عربی گفت: «به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید... اگر از نفوذ منطقه‌ای ایران ناراحتید در سیاست‌های منطقه‌ای خود بازنگری کنید... اگر من به خاطر بی لیاقتی تو پیشرفت کنم میتوانی به من مهاجم بگویی؟ نه این تو هستی که باید با منطق و بهتر کردن وضع خود جلوی من را بگیری....» حرف‌‎های جالب این مقام قطری را می‌بینید و می‌‎شنوید.

دیگر خبرها

  • امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!