Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@07:54:05 GMT

از خلیج خوک‌ها تا سواحل کاراکاس

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۸۰۵۹

از خلیج خوک‌ها تا سواحل کاراکاس

خبروروداولین کشتی حامل۴۲میلیون لیتربنزین جمهوری اسلامی ایران به آب‌های ونزوئلا،درصدراخباردیروز جهان قرار گرفت.اهمیت این خبر به‌خاطر تهدیدات دولت زیاده‌خواه آمریکا بود که حتی برای اعتباربخشی به تهدیدات خود، تعدادی ناو جنگی نیز به منطقه اعزام کرده بود. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، مهدی فضائلی طی یادداشتی در روزنامه صبح نو نوشت : خبر ورود اولین کشتی حامل 42 میلیون لیتر بنزین جمهوری اسلامی ایران به آب‌های ونزوئلا، در صدر اخبار دیروز جهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اهمیت این خبر بیشتر به‌خاطر تهدیدات دولت زیاده‌خواه آمریکا بود که حتی برای اعتباربخشی به تهدیدات خود، تعدادی ناو جنگی نیز به منطقه اعزام کرده بود.
عدم عقب‌نشینی ایران و ونزوئلا از انجام این تبادلات باوجود تهدیدات آمریکایی‌ها تحلیل‌های مختلفی را به دنبال داشت که شاید محوری‌ترین آن، «افول ابرقدرتی آمریکا» بود.
به 58 سال قبل برمی‌گردیم؛ زمانی که اتحاد جماهیر شوروی سابق تصمیم گرفت در حمایت از دولت کاسترو، موشک‌های دوربرد خود را در خلیح خوک‌ها مستقر کند. کندی، رییس‌جمهور وقت آمریکا اعلام آماده‌باش نظامی کرد و با محاصره خلیج خوک‌ها مانع ورود کشتی‌های حامل موشک شوروی شد. ماجرا بالا گرفت و تا آستانه یک جنگ هسته‌ای نیز پیش رفت اما سرانجام نیکیتا خورشچف دستور عقب‌نشینی کشتی‌های شوروی را صادر کرد و با توافقات رو و پشت‌پرده با آمریکا و تقریبا در غیاب فیدل کاسترو، ماجرا تمام شد!

اکنون چهار کشتی دیگر به سمت دریای کارائیب در حرکت هستند و لحظه به لحظه به سواحل ونزوئلا نزدیک‌تر می‌شوند. نیروهای نظامی ونزوئلا در حال آماده‌باش هستند، جمهوری اسلامی ایران آماده واکنش در صورت نیاز، مردم ونزوئلا خشنود از حمایت کشورمان و دولتمردان مستکبر آمریکا نگران نفوذ بیشتر ایران در حیاط خلوت آنها و ناکام از شکست مادورو!
معادلات جهانی واقعا تغییر کرده و به سمت تغییرات بیشتر نیز در حال حرکت است. سمت و سوی این تغییرات هم کاهش نفوذ غرب و در راس آن آمریکا و قوت و قدرت یافتن ملت‌ها و دولت‌های باورمند به توانمندی‌های خود و شجاع در برابر تهدیدات است.
یادآوری می‌کنم بی‌عملی آمریکا در برابر این ماجرا و بسنده‌کردن به تهدیدات لفظی و حداکثر اعزام چند ناو جنگی نمی‌تواند بدون توجه به ماجرای عین‌الاسد و روانه‌شدن تعداد زیادی از نظامیان آمریکا به گورستان در اثر ضربات ملایم مغزی باشد!

نکته مهم دیگر در این ماجرا اهمیت سیاست خارجی فرانگر و جهان‌شمول به معنای واقعی کلمه است.
کسانی که جهان را در آمریکا و چند کشور معدود اروپایی خلاصه می‌کنند و در نظر و عمل همه تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد آنها می‌گذارند و ارتباط با دیگر کشورها از جمله ونزوئلا را به استهزا می‌گیرند، امروز چشم باز کنند و اهمیت این تعاملات را ببینند.
فراموش نکنیم که پیش از این در سال 2008 و در دوران زمامداری چاوز، این ونزوئلا بود که در شرایط سخت تحریم‌ها برای ایران بنزین ارسال کرد؛ ضمن اینکه پاسخ محبت‌آمیز امروز کشورمان به کاراکاس نیز بدون دستاوردهای اقتصادی راهبردی نیست!

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: تحمل حضور آمریکا در آب‌های خلیج فارس وجود ندارد و باید دیر یا زود از این منطقه خارج شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروز در سالروز گرامیداشت ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی ایران با تبریک این روز اظهار داشت: سالروز ارتش دلاور و قهرمان در روزهایی که اوج قدرت و صلابت ملت و نیروهای مسلح ما در بهترین زمان به نمایش گذاشته شد این روز بزرگ را گرامی می‌داریم. 

وی با یاد کردن از فرماندهان شهید ارتش افزود: امروز افتخار نیروهای مسلح ما و تولید قدرت و اقتدار ما در گروی فرماندهی فرمانده کل قوا و تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان است. 

امام جمعه بندرعباس گفت: امروز ارتش مقتدر ما در کنار سایر نیروهای مسلح در ایجاد و تولید قدرت عظیم و به وجود آوردن ایران قوی نقشی تعیین کننده ایفا می کند. 

وی تصریح کرد: نقش امروز ارتش در تولید قدرت، بازدارندگی و ایجاد هژمونی جهانی بر کسی پوشیده نیست، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته در حالی که دشمنان ما همچون گرگ زوزه می کشند اما جرات ورود به این سرزمین شیران را ندارند با صلابت و اقتدار به پیش می‌رود و تولید قدرت می‌کند. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: نیروهای مسلح ما، ارتش و سپاه قهرمان ملت و چشم و چراغ ایران اسلام و ستون انقلاب هستند، دشمنان بیش از هر زمانی قدرت و اقتدار را در نیروهای مسلح ما می‌بینند. 

وی ادامه داد : قدرت‌نمایی ارتش در آب‌های بین‌المللی در کنار سواحل کارائیب و مناطقی که حیاط خلوت آمریکایی ها بود نشان از اقتدار ایران اسلامی است، آمریکایی ها بدانند اگر در کنار مرزهای ما پایگاه احداث کرده‌اند باید بدانند که از این به بعد باید نیروهای ما رادر کنار سواحل و مرزهای خود در آب‌های بین المللی ببینید. 

‌عبادی‌زاده گفت: هر اقدامی از سوی بدخواهان نظام از جمله آمریکای جنایتکار صورت گیرد به شدیدترین شکل پاسخ می‌دهیم دشمنان می‌دانند حضور آنها در منطقه ما یعنی حضور ما در منطقه آنها و تمام تحرکات آنها در منطقه زیر نظر است. 

وی اظهار داشت: تحمل حضور آمریکا در آب‌های خلیج فارس وجود ندارد و باید دیر یا زود از این منطقه خارج شوند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟
  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود